Ik ben nu 9 weken en 3 dagen zwanger, maar ben al behoorlijk wat kilo's aangekomen... Beetje moeilijk rekenen, want ben op vakantie van 2 weken(huwelijksreis ) zwanger geraakt. Tijdens die vakantie ook lekker eten en drinken (geen idee dat ik dus al bevrucht was..). Tijdens deze vakantie merkte ik al dat ik dikker was..Toen ik terug kwam, was ik 3 kilo aangkomen! Dus wellicht de helft vanwege het 'goede leven' en de helft vanwege de zwangerschap...Geen idee..Ondertussen ben ik weer 2 1/2 kilo aangekomen! Ik eet ook inderdaad meer en (naast het gezonde voedsel) ongezonder (chippies, gebak, snoepies.. ) Overal lees ik dat je de eerste 3 maanden amper aankomt...Maar goed, in mijn geval gaat dat dus niet op! Heeft iemand hier ook ervaring in? Anouk
Ik niet, want ik ben tot nu toe 1 (!) kilo aangekomen. Maar je schrijft zelf al dat je ook meer ongezonder voedsel eet. Ik denk dat het daar aan ligt, want van een extra boterham en een stuk fruit zal je toch niet zo aankomen. Dus ik zou wat gezonder proberen te eten.
Hahahahaha, was al bang voor dát antwoord... Ik ben heel de tijd zo misselijk geweest en dit zijn dingen waar ik zóóóóó van geniet....Maar je hebt gelijk...Ik zal op mijn eetgewoontes moeten letten en meer fruit nemen ipv een héérlijk zelfgebakken appeltaart (waar ik voorheen nooit naar taalde...) of ongehoord zalige bolognese chips of patat met mayo...hihi...oeps... Daarnaast heb ik de energie van een oud versleten paard, dus conditie? Ho maar! Bewegen is ook zo gek nog niet.... Anouk
Hahaha! Ja, bewegen moet je ook blijven doen. Ik ben zelfs deze week begonnen met sporten. Ik zit al een paar weken thuis van het werk en niks doen is niet goed voor je natuurlijk.
Ik heb een hond, dus het arme beest wordt, net als het vrouwtje, ook alleen maar dikker...(valt wel mee hoor.. ) dus meer wandelen met de hond! Ik wil op zwangerschapsyoga, maar een cursus kost 99,00 euries voor 12 lessen. Dat zijn lessen per week...Dus dat betekend dat ik, als ik nu begin, over 12 weken alweer klaar ben met mijn 99,00 euro dure cursus en alsnog tegen de tijd van bevallen wederom een opfriscursus nodig heb... Beetje duur... Zwemmen...maar dan moet ik in badpak... HELP! (hahahaha) Hoezo zit je thuis? Anouk
Ik ga ook yoga-en, dit is in eind oktober afgelopen. Dan heb ik nog 5 weken te gaan, en afhankelijk van hoe ik me voel wil ik ook nog gaan zwemmen (dobberen zal het meer worden denk ik...)
hahaha, ja dobberen zal er meer op lijken! Zinken doen we in ieder geval niet! Maar...hoe zit het met jou en de kilootjes? Ook zo weinig aangekomen als Daphne of zoveel als ik? (als ik in ieder geval zo door ga..) Anouk
ik ben nu in totaal al 5 kg aangekomen, ik sport nog 3x in de week maar eet wel meer dan normaal,en inderdaad ook ongezondere dingen...... we zien wel hoeveel we aankomen, na de zwangerschap en na de borstvoeding mag je pas lijnen dus probeer je er niet te veel van aan te trekken en laat de weegschaal niet je humeur bepalen!!!
Ik krijg het zwangerschapszwemmen én de bevallingscursus gratis via het kraambureau!! Ik heb tien weken alleen maar gespuugd, dus alleen maar ziektewet. Inmiddels spuug ik niet meer, maar mijn contract loopt volgende week af, dus ik ga niet meer werken.
10 weken alleen maar gespuugd??? Ja, dan snap ik dat je maar 1 kilo aangekomen bent. Jemig, wat rot voor je!! Enneh...gratis van je kraambureau?? Hoe werkt dat of is dat puur mazzel hebben? Staat dat ergens, zodat je daar op kunt kiezen of wat? (jaja, ik ben duidelijk een leek op dit gebied) Ik ga ook ff neuzen op Google! En Safian, je hebt gelijk wat het lijnen tijdens zwangerschap betreft, dus dat ga ik zéker niet doen! Maar dat neemt niet weg dat opletten tijdens de zwangerschap straks wel een hoop scheelt! Anouk
Ik had met aangemeld bij het kraambureau bij ons in de buurt (niet de thuiszorg) en toen kreeg ik een folder. Daar stonden die gratis cursussen in. Je kunt van tevoren natuurlijk ook even op Internet kijken welke bureaus bij jou in de buurt zitten en kijken of ze ook zoiets bieden.
Ik ben inmiddels ook een paar kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ik merk dat ik sowieso al wat makkelijker aankom sinds ik in maart gestopt ben met roken, maar heb het gevoel dat het sinds ik zwanger ben er echt enorm makkelijk bijkomt. En dat terwijl ik er echt probeer op te letten wat ik eet. Mijn borsten zijn enorm gegroeid en ik begin ook al een klein buikje te krijgen. Mijn broeken zitten ook al niet lekker meer. Groet Elf
Ja, die broeken gingen bij mij al knellen in de vakantie.... Ik heb nu al positiekleding gekocht, want als ik toch grotere broeken en rokken moest gaan kopen, waarom dan niet gelijk positie? Wel gek hoor, al zo vroeg positiekleding kopen...Maar jah... Nou, gelukkig iemand die hetzelfde heeft! Anouk
Hier een medestander !!!!!!!!!!!!!! Kwam in de eerste 16 weken al 9 kg. aan !!! Heb er nu met 24 weken al 15 kg. aanzitten. Je bent dus niet de enige. Ik eet iets mee, sport minder e.d.
Tja helaas moet ik bekennen dat het bij mij ook een beetje verkeerd gaat. Op zich is het wel allemaal te verklaren; lief en ik zijn 26 mei getrouwd en in het weekje erna dacht ik eindelijk even niet meer lijnen of met eten bezig zijn. (ik wilde natuurlijk wel een beetje slank m'n trouwjurk in! ) 1 juni zijn wij een snackbar gestart, en het is echt niet dat ik elke dag snack, maar toch meer dan dat we nog geen snackbar hadden. Ik denk dat ik 1 keer in de week / 2 weken een snackie pak. Helaas ben ik zo iemand die dat dus niet kan doen, daar kom ik meteen al van aan. Na twee weken 10 juni, had ik een positieve test! (tja je kan zeggen dat we alles tegelijk hebben ) en in de eerste weken ben ik goed misselijk geweest en had ik alleen maar trek in "foute" dingen, en vooral in chips! Mijn moeder zei, eet maar wat je lekker vindt, en ga niet tegen je zin in eten. Heb ik gedaan en het resultaat is; in 15 weken 4 kilo erbij. Gelukkig merk ik wel verschil en eet ik nu weer gewoon. Het misselijke is weg, en volgende week begin ik weer met rolstoeldansen (erg intensief!) dus moet het wel weer een beetje goed met me komen! (hoop ik )