mijn zoontje is nu 2 maanden en 1 week oud, vandaag zijn we bij het comsultatie bureau geweest...ik was heel benieuwd hoeveel hij aangekomen was, al had ik het gevoel dat mijn bv terug liep vooral savonds, een uur na het voeden had hij weer honger... nou de vorige keer woog hij 5050 gram vandaag 5005 gram ik ben zo geschrokken dat ik in tranen uit barste ik had zo gedachtdat hij wel iets was aan gekomen want hij heeft dikke benen en armpjes gekregen... hij was wel van 57 cm naar 60 cm gegaan. maar goe dihj was dus iets afgevallen nou zeiden ze dat dat niet erg was want het ging niet extreem naar beneden, maar ik voel heel erg kloten en vind dat mijn schuld is, nu ga ik over naar flesvoeding(wat ik voor mij gevoel eigelijk al eerder had moeten doen) want mijn voeding is de eerste 5 minuten met kolven waterig en daarna komt de melk pas. maar goed dit wou ik even kwijt, ik vind het zo erg! ik heb echt gevoel dat ik gefaald heb qua voeding
ja begrijp dat je geschrokken was toen je dat hoorde,maar hij doet het verder goed toch?dus maak je niet al te druk. maar ga je echt over op flesvoeding?,zou ik niet doen,want je zegt dat het de eerste 5 minuten waterig is maar dat is bij mij ook zo hoor! pas na een paar minuten komt de "echte" melk ik zou niet zo snel opgeven.ga desnoods kolven en geef dat dan in een flesje, dan weet je precies hoeveel melk je hebt en hoeveel je kleine binnenkrijgt. dat doe ik soms ook.als je echt te weinig melk hebt dan kun je altijd nog over gaan op flesvoeding,geef niet zo snel op! liefs angela
Ach meis, jij hebt helemaal niet gefaald! Zo moet je niet denken hoor. Hij is wat afgevallen ja, maar wel mooi 3 cm gegroeid! Als hij voldoende plasluiers (4-6 per dag), vrolijk en alert is, is het prima. 's Avonds kunnen kindjes heel vaak achter elkaar komen. Dat wordt clusteren genoemd en is een normaal verschijnsel. Ze drinken dan steeds kleine beetjes. Verder zegt het helemaal niets hoe je melk eruit ziet! Daar hoef je echt niet op af te gaan. Je melk is gewoon voedzaam en van prima kwaliteit. Weet je zeker dat je wilt stoppen met de bv? Geef het toch nog een kans... En als je wel stopt, doe dat dan niet te snel. Ongeveer een voeding per week. Op een borstontsteking zit je ook niet te wachten. Nou succes ermee. Geniet van je mannetje!
fijn om zulke reacties te horen ik denk toch wel ja dat ik over ga na flesvoeding ik heb echt een sterk gevoel dat ik niet genoeg meer heb, en kloven heeft ook weinig nut want normaal kolvde ik smaorgens precies 150 ml die mijn vriend hem savond in een flesje gaf, maar nu kom ik smorgen met veel moeite tot de 100 ml en savond is het 1 groot drama met drinken hij huilt omdat ie honger heeft ligt ie aan de borst schreeuwt hij nog 15 minuten door :S dan is die moe van het huilen en is de honger echt serieus en dan drinkt hij wel... maar zet hij zich onder het drinken steeds af en ben ik soms wel ander half uur bezig ik vind het heel jammer maar mijn gevoel zegt dat dat een fles beter is... bedankt voor jullie reacties
het kan ook zijn dat ie een regeldag heeft,dat komt ongeveer met 10 weken. dan lijkt het wel alsof je de hele dag moet voeden. en 100 cc valt mee hoor.ik krijg er tussen de 80 en 125 uit. maar je weet zelf wel wat het beste is,maar ik zou het toch echt nog een weekje aanzien(ivm die regeldag)
kAn me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Ik heb het bij alle 2 mijn meiden ook gehad dat ze een keer afgevallen waren ipv gegroeid. Wel een top reactie van het cb overigens. Ik kan me ook ovoorstellen dat hier door je onzekerheid nog groter is geworde dan hij als was mbt het voldoende voeding hebben. Als je echt over wilt op de fles ga ik je niet ompraten. Maar even en paar dingen die je misschien kunnen helpen eea in een ander licht te zien. Als je kolft komt eerst waterige melk, dat is bij iedereen zo. Dat is de voormelk als een kindje live drinkt is dat de melk die de dorts lest. daarna komt de echte malek, de achter melk dat is de voedzame melk, daar zit veel wet in en daar groeit ie van. 's Avonds komen bijna alle kindjes heel vaak. Ze willen dan graagclustervoedingen. dat is drinken., even nik, weer drinekn, even niks weer drinken. Dat kan wel 2 of 3 uur doorgaan. Dat is goed voor de melkproductie. Hier werd dat gedrag rond de 3 maanden minder. dat je eerst 150 cc kolfde en nu nog maar 100cc kan komen doordat eerst je productie nog niet volledig was aangepast op de vraag van je kind. Dat is het nu wel. En daarbij met kolven haal je minder uit je borst dan wat je kindje zelf doet als het live drinkt. Nogmaals ik herken je onzekerheid en je overwegingen over te stappen op kv, maar laat je eerste schuldgevoel eerst goed bezinken voor je beslissingen neemt waar je niet meer van terug kunt. Succes!
Ik snap je schrik, ik heb ook eens meegemaakt dat mijn kind was 'afgevallen' - ben toen gewoon een paar dagen later opnieuw gegaan om te wegen en toen bleek dat ze gewoon een weegfout gemaakt hadden. De weegschalen op een Cb en de mensen die ze bedienen zijn niet foutloos hoor! Afgezien daarvan is de lengtegroei veel belangrijker dan de gewichtstoename, dus zelfs ALS je kind is afgevallen (waar ik helemaal niets van geloof - hij heeft toch dikke armen en beentjes?) is er nog geen reden tot paniek en al helemaal geen reden tot overstappen op kunstvoeding. Dat je de eerste minuten melk kolft die er wat waterig uitziet is heel normaal, dat hoort zo te zijn, want de eerste melk is voormelk, hoger gehalte aan suikers en vocht zodat je kindje eerst de dorst gelest heeft en extra energie krijgt voordat de vette melk komt. Je zou pas echt gefaald hebben als je je hierdoor uit het veld laat slaan en zou stoppen met borstvoeding. KIJK nou eens naar je kind! Is het niet het mooiste, liefste en gezondste kind van de wereld? En dat heeft ie tot nu toe helemaal op JOUW melk gedaan! Je zou echt gek zijn om er mee te stoppen joh! Niet doen!
hallo, ik moest volgende week donderdag nog maar eens weer komen om te kijken of hij dan wle was aan gekomen.. ik ben heel benieuwd en heel bang dat t weer niet goed is