Mijn man en ik zijn de 2de week van september op vakantie gegaan het was echt een rot vakantie en heb daar ook echt haast niks gegeten toen ik terug kwam dacht ik ook echt af gevallen te zijn maar nee was 3kilo aangekomen nu kwamen we er achter dat ik zwanger ben dus dacht nog misschien door de warmte veel vocht vastgehouden inmiddels ben ik 7,5 week zwanger en ben ik 9 kilo aangekomen, overdags eet ik gewoon normaal s'ochtends of 2 ontbijtkoek met optimel chocolademelk of goedemorgenpakje, in de middag 2 boterhammen en in de avond gewoon een prak vaak krijg ik in de avond wel echt opeens eetbuien vooral chocolade maar ik geef me er niet altijd aan toe.. Ik wil dit gewoon echt niet, maar juist af gaan vallen hoe kan ik dit het beste doen voor mezelf en voor me kleintje? Help aub. Groetjes Webje
Hoi webje, niet lijnen tijdens je zwangerschap! Dat is slecht voor het kindje. Je mag wel afvallen, maar door middel van gezond eetpatroon. Je bent tot nu toe al wel veel aangekomen, dus je moet echt even op gaan letten idd. Laat in ieder geval ook je gulcose even meeprikken bij de vk. Niet doen; veel fruit eten; 2 stuks per dag is voldoende. Chocomel zet flink aan. Probeer 2 liter water op een dag te drinken, naast je normale drinkpartoon.... Zorg voor gezette tijden van eten en eet kleine porties op een dag. Zorg voor caloriearme tussendoortjes en eet 's avonds je eten zonder saus. Je kunt evt ook altijd langs een dietiste gaan; die kan je gericht helpen. Vanaf 1 januari zit dit weer in het basispakket trouwens. Groeten Brigitte