filet americain

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Adriana1984, Oct 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adriana1984

Adriana1984 Nieuw lid

Oct 11, 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik ben 5 wk zwanger en weet dat ik geen rauw vlees moet eten, maar heb dit gisterenmiddag (zonder er bij na te denken dom genoeg!) toch gedaan. 1 bolletje met filet americain (voorverpakte). Hoeveel kans bestaat er dan op toxoplasmose. Heeft het enige zin om mijn bloed te laten testen? Hoeveel kans op miskraam?

Verder heb ik vanavond een kant en klaar maaltijd boerenkool van de AH gegeten. Nu lees ik dat dit ook niet goed is tijdens je zwangerschap.

Graag je advies en tips!

Groetjes, Janneke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Janneke,

de boerenkool maakt niets uit. De filet amerricain; niet meer doen. Je kunt je bloed wel laten testen of je het al eens hebt gehad, maar niet of je het nu hebt opgelopen. Dat zie je vaak pas na een half jaar. Dus geef het aan bij je vk de eerste keer, dan kan het meegenomen worden bij het bloedonderzoek en verder niet meer doen. De kans is klein dat je het oploopt hoor en dan moet het ook nog bij je kind komen. En nu is er nog geen uitwisseling tussen jo en je kind; dus niet teveel orgen maken hoor; dat zou zonde zijn.

Groeten Brigitte

Share This Page