Veel aankomen-> advies Gyn->Dieet!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lucia, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    doen hoor meid ik vind het zo sneu voor je !

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Je bent een lieverd! ;)

En nog bedankt om je 'voorbeelddagje' hier te plaatsen! :D
    (by the way, denk dat ik ook moeite zou hebben om dat allemaal binnen te krijgen joh! :) )

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    vreemd. Ik vind het helemaal nog niet zoveel. ja het is veel maar het klinkt mij nog niet als teveel in de oren.
    is er ook al naar je suiker gekeken? Ik zou daar eerst op aandringen vooral ook omdat je baby al zo groot geschat wordt.

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou zeg dat wel ik zit tot aan mijn nek toe vol nu en moet over een half uur weer wat naar binnen werken .. van erg weinig naar dit is wel wat veel gevraagd hoor maar ach alles voor de beeb he en zo lang is het allemaal niet meer !
    volgensmij ben je dit ook vrij snel weer gewend.. maar nu vind ik het niet zo leuk hoor ha ha

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Gisteren hebben ze op suiker geprikt (niet door de gewichtstoename, was vantevoren al beslist.)
    Als er iets 'mis' is hoor ik het in de loop van volgende week...

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou hier hadden ze me helemaal bang gemaakt omdat ik te veel vruchtwater zou hebben en de beeb veel te groot omdat ik suiker heb en vorige week echo gehad bij de gyn en niks aan de hand ! prima gemiddelde baby !
    maar door suiker kan dit idd wel komen !
    maar ze prikken toch standaard bij 28 weken op suiker ? want toen kwam het er bij mij ook uit ! eerder kunnen ze het ook nooit vinden zei de dieetiste...
    en meid als het zo zou zijn moet je ook zo veel gaan eten ha ha !

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Gek dat het zo verschilt zeg: onze gyn. heeft ook nog nooit naar gewicht gekeken of gevraagd. (en dat terwijl ik nog wel diabetes heb)
    En ik vind het aantal gegroeide kilo's ook echt meevallen hoor. Er zijn er genoeg met veel meer.

Tjonge Emma, je moet idd veel eten zeg. Maar als je niet meer lust, moet je het niet tegen je zin doen hoor.
    Jeetje, zoveel eet ik echt lang niet! Nouja, ben dan ook nog steeds niets gegroeid, maar ik zou het echt niet naar binnen krijgen allemaal, dat weet ik 100 % zeker! :confused:

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik kan me echt kwaad maken om dit soort dingen, hoe komt die man erbij dat je zou moeten afvallen?!?!? Echt ronduit belachelijk en ik zou persoonlijk nooit meer naar die man gaan (pfff van al die hormonen wordt ik alleen maar veel bozer ;) ).
    Zoals iedereen al aangeeft komt elke zwangere een ander aantal kilo's aan. Ik ben nu ook 15,5 kilo! Bij mijn eerste ben ik 33 kilo aangekomen en daar is nooit wat van gezegd.
    En volgens mij staat in elk boekje van tegenwoordig dat afvallen uit den booze is, als hij dat niet eens weet.....

Nee hoor, er is niets mis met jouw gewicht. Hoop dat je huisarts dat snel aan je zal bevestigen.

9. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik kan me echt kwaad maken om dit soort dingen, hoe komt die man erbij dat je zou moeten afvallen?!?!? Echt ronduit belachelijk en ik zou persoonlijk nooit meer naar die man gaan (pfff van al die hormonen wordt ik alleen maar veel bozer ;) ).
    Zoals iedereen al aangeeft komt elke zwangere een ander aantal kilo's aan. Ik ben nu ook 15,5 kilo! Bij mijn eerste ben ik 33 kilo aangekomen en daar is nooit wat van gezegd.
    En volgens mij staat in elk boekje van tegenwoordig dat afvallen uit den booze is, als hij dat niet eens weet.....

Nee hoor, er is niets mis met jouw gewicht. Hoop dat je huisarts dat snel aan je zal bevestigen.

10. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Stt rustig! ;) :)

Dankjewel voor de steun, ik hoop (en denk ook wel) dat mijn huisarts dit ook zal bevestigen.

Ik lees trouwens overal dat een gewicht rond de 1600 gram voor de baby bij 31 weken normaal is, dus snap niet goed waar hij over mekkert bij 1700 gram :( (heb trouwens ook niet de indruk dat ze dat 100% zeker weten!)

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben ondertussen bij m'n huisarts geweest...

Hij zei dat ik wel een beetje op moest letten, maar dat ik me zeker niet moest uithongeren ofzo.
    Gewoon veel fruit, groente en water bij honger en dat heb ik PRECIES opgevolgd.

Toch ben ik nu weer een halve kilo bijgekomen, sinds de 4e dus, is dat raar? :(
    Meer kan ik er toch echt niet aan doen...

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Nee hoor, laatste weken waarin wij zitten gaat het hard. Volgens de boekjes moeten we nu ca. een 200 tot 500 gram per week aankomen.
    Nou, ik ben in de afgelopen 3 weken 2,5 kilo aangekomen, dus bij mij gaat ie ook lekker hard.
    Ik vind het wel gezond eerlijk gezegd. Onze kleintjes zijn 'klaar' en moeten nu alleen nog lekker groeien. Zo worden ze van een klein prematuurtje een gezonde baby bij ca. 38-42 weken!
    Nu nog hopen dat ze tot die tijd nog blijven zitten daar binnen, dan komt het wel goed.

Deel Deze Pagina