Hallo, Ik heb een vraagje, afgelopen 2 weken ben ik ineens veel aangekomen, vorige week 3 kg en de afgelopen week 2,5 kg. Dus in 2 weken tijd ben ik 5,5 kg aangekomen! Eerder kwam ik niet veel aan en ik ben ook niet anders gaan eten. Tot aan week 30 was ik in totaal 9 kg aangekomen, nu dus, twee weken later, al 14,5 kg! Ook hou ik vocht vast, maar ik weet niet hoeveel 'normaal' is. Moet ik dit nu al melden bij de gynaecoloog, of kan ik hiermee wachten tot 20 november, dan heb ik weer een afspraak? Ik drink wel voldoende, minimaal 2 liter thee en daarnaast nog water en cafeïne vrije koffie. Koolzuurhoudende dranken drink ik niet. Ik voel mijn kindje wel nog bewegen, maar veel minder dan voorheen. Alvast bedankt. groetjes, Yvette
hoi Yvette, het is normaal dat je op een gegeven moment meer vocht vast gaat houden. Blijf veel drinken, dat is prima. Let wel op of je je kindje goed voelt bewegen, als dat veel minder wordt is dat een reden om eerder contact op te nemen met je arts. Mirjam
Dankje voor je bericht. Ik voel hem inderdaad veel minder bewegen dan normaal, maar al sinds een week of 3. Ik voel hem af en toe nog wel en als ik hem een tijd niet voel en flink tegen hem duw, dan beweegt hij wel, maar eerst was hij altijd heel erg druk (zo druk dat ze in het ziekenhuis zeiden dat ze zelden nog zo'n druk kindje hadden gezien). Nogmaals bedankt voor je reactie!