Hoi, momenteel ligt onze kleine meid ruim 3 weken helemaal vast in mijn bekken. Sinds die tijd zakt ze steeds verder en afgelopen maandag kon mijn VK het hoofdje eigenlijk niet meer voelen, dat ligt dieper dan ze kon voelen. Nu heb ik er behoorlijk last van, maar voornamelijk pijn aan de linkerkant in mijn bekken. Ik voel het eigenlijk vooral in mijn linkerschaamlip, maar het zit 'm in het bot, want als ik vanaf onderen druk, doet het geen pijn. Wel als ik m'n been op wil tillen, me om wil draaien in bed, bij opstaan en lopen, enz. Kan het zijn dat de kleine scheef ligt en zoja: kan dat kwaad, (in die zin: heeft dat nadelige effecten tijdens de bevalling)? Liep ik me vandaag ineens te bedenken, nu de pijn wel erg heftig wordt en ik bijna niks meer doe van ellende... Alvast bedankt! Rozemarijke
hoi Rozemarijke, ja, het kindje kan aan de ene kant wat dieper liggen dan aan de andere kant. Ook kan het zo zijn dat je het wat meer voelt aan de kant waar het ruggetje van de baby ligt. Tijdens de weeen daalt het kindje nog verder in komt het eigenlijk altijd goed te liggen. Goede bevalling gewenst! Mirjam
Hmm, nou, dat ruggetje schuift nogal van de ene kant naar de andere kant: 't is nogal een bewegelijk ding... Maar goed, dat zakt dus wel recht straks. Mooizo, 't Is nu alleen wel knap lastig Maar bedankt!