Veel Aankomen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Giltje, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben morgen 17 weken en ben ook al 7 kilo aangekomen! :( Ik moet zeggen dat ik de tussendoortjes moeilijk kan laten staan. Overdag gaat het me prima af, maar als ik dan 's avonds voor de tv zit, kan ik me soms moeilijk inhouden. :)
    Voorheen kwam ik er niet van aan, maar nu blijkbaar wel. Ik baal giga van mijn figuur nu (zo ken ik mezelf niet). Als ik wat strakkere kleding aan heb zullen mensen eerder denken dat ik aangekomen ben dan zwanger. Hoop dat dat snel gaat veranderen.
    Mijn gewicht beheerst me momenteel heel erg (waardoor ik nog meer aan eten en snoepen denk) en kan daardoor moeilijk genieten van m'n zwangerschap. :)

2. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Ik ben nu 8,5week zwanger. Ben begonnen met 66kg. Dit was een normaal BMI aangezien ik 1,74m ben. Heb in het begin (rond de 5/6weken) veel moeten overgeven. En dit ging ook niet over totdat ik medicatie van de dokter heb gekregen. Alleen, ik loop op de laatste medicatiestrip en merk dat de werking ervan afneemt. Want krijg alweer kokhals neigingen en meer van dat soort stom gedoe:(. Maar nog even afkloppen..

Anyways, ben tot nu toe net 1,4kg aangekomen. Daar zit ook nog vocht bij want dat houdt ik behoorlijk vast (vooral in mijn kuiten en vingers).

Verder lust ik veel dingen niet meer, maar heb ontzettende behoefte aan witte bolletjes met cervelaat &boter;)! Ook vind ik huzarensalade super lekker! Van die grote slaatjes en dan eventjes opwarmen in de magnetron, heerlijk;)!

Ik ben wel bekend met overgewicht in de familie, dus ik probeer er zelf extra goed op te letten. Eet wel vaker chips dan normaal, maar probeer ook sneller iets kleins van een snoepje te pakken of een plakje kaas ipv een hele zak chips leeg te eten. Ook een boterham extra wil nog weleens helpen!

Wens je veel succes! En denk erom, na je zwangerschap heb je nog tijd genoeg om af te vallen mocht je dit willen.. Het gaat erom dat JIJ gelukkig bent met jezelf en niet een ander;)

Deel Deze Pagina