Hallo! Na zo´n 5 maanden kwamen we er op een nare manier achter dat onze eerste dochter ernstige kma bleek te hebben. Ik gaf vanaf haar geboorte borstvoeding (ze heeft in de eerste periode wel 2 flesjes kv gehad) maar na 3 weken was het voornamelijk veel huilen en onrustig slapen wat lange tijd aan bleef houden en ook het cb geen raad mee wist. Na zo'n 5 maanden was lichamelijk redelijk op en liep mijn bv ontzettend terug en kwam ze amper nog wat aan en heb ik haar een flesje nutrilon gegeven op aanraden van het cb waar ze vervolgens anafylactisch op reageerde. Na wat testjes in het ziekenhuis bleef ze ook allergisch te zijn voor kippeneiwit en stapte we ivm de kma uiteindelijk over op de friso allergycare. Sinds kort gaat het steeds beter (ze is bijna 2) en verdraagt ze melk en ei zo goed als helemaal en drinkt ze sinds haar 1ste jaar sojamelk. Nu wil ik bij onze tweede weer borstvoeding gaan geven en had eigenlijk in gedachte om binnenkort met een dieet te beginnen (vrij van sterke allergenen, melk, ei, soya etc). De dietiste in het ziekenhuis gaf aan dat dit niet nodig was en dat kleine beetjes koemelk juist goed zouden zijn in de bv en dat zo'n dieet voor een moeder moeilijk vol te houden is. Nu ben ik als de dood dat deze jongeman ook kma blijkt te hebben en we weer zo'n periode tegemoet gaan van huilen en onrustigheid en het slecht aankomen op mijn bv, ze gaf toen aan dat wanneer het toch een ramp blijkt te zijn en dat ik dan maar direct moet overstappen op friso allergycare. Nu wil ik uw mening eigenlijk wel weten: - Gewoon alles eten en zien hoe het gaat en overstappen op de friso allergycare wanneer het toch niet goed blijkt te gaan? of - binnenkort het dieet starten en na de eerste hectische tijd van veel drinken etc proberen wat koemelk (Bijv) in mijn eigen voeding te introduceren en kijken hoe het gaat? Alvast bedankt!
Hoi, Er is nog een derde optie: gewoon starten met borstvoeding geven en bij de eerste tekenen van allergische reactie dieet gaan houden. Als de reactie daarop goed is kun je na verloop van tijd af en toe een allergeen uittesten. Maar ik kan me ook voorstellen dat jouw idee voor jou goed voelt. Is het niet te heftig voor je om dat dieet te houden? Het idee van de dietiste om bij twijfel op de friso allergycare over te gaan vind ikals lactatiekundige minder geslaagd.... Hopenlijk is dit kindje niet allergisch gr Linda
Hoi, dank je wel voor je reactie! Die derde optie klinkt natuurlijk ook goed, hoe lang duurt het ongeveer voordat je bv dan ´clean´ is? Op zich ben ik niet bang voor zo'n dieet, normaal gesproken vast ik ook ieder jaar een maand en kan dat ook volhouden dus denk dat het wel te doen moet zijn met de juiste producten ter vervanging.
Je borstvoeding is dan na een dag of 3 tot 4 allergeenvrij. Ik zou doen wat voor jou het beste voelt. gr Linda