Een beetje een rare vraag misschien maar ik wil graag een nieuwe bank, graag een grote hoekbank waar je lekker op kan ploffen en met z'n tweeën beide languit kan liggen. We hebben nu 5 jaar een witte leren 3zits. Mooi hoor (en leer is praktisch met kids). Er is altijd eentje van ons die 'moet zitten' want het is te klein om beide te kunnen liggen. Daarnaast ligt het ook niet echt comfortabel. Nu wil vriendlief nog geen nieuwe bank aangezien we deze pas 5 jaar hebben.... Hij vind het onzin om nu al een nieuwe bank aan te schaffen, terwijl deze nog in prima staat is. Wanneer schaffen jullie nieuwe meubels aan? Wachten jullie ook bewust met iets nieuws aanschaffen totdat het een bepaald aantal jaren in gebruik is geweest of koop je toch datgene je graag wil hebben?
Ik begrijp dat als je niet comfortabel kan liggen op je bank dat je verder kijkt. Wij hadden ook een mooie stoffen hoekbank,zat echt zalig. Een kleine 4 jaar geleden zijn we verhuisd. In ons nieuwe huis kan de hoekbank er niet staan,gelukkig kon hij er wel staan in 2 stukken. Maar eerlijk,we kunnen al 4 jaar niet deftig liggen op onze bank. Waar er een leuning moet stazn,is er geen en omgekeerd. Onze zetel is nu echt wel op,dus besloten om een nieuwe te kopen. Deze keer geen hoekbank,wat ik wel jammer vind. Maar deze kan er niet staan. Nu een leren relax,gelukkig moderne versie waaraan je het niet kan zien. Wij zien er zo naar uit,om eindelijk terug goed in onze zetel te kunnen liggen,hangen of wat dan ook. Dus als jij echt iets mist,zou ik eens rond kijken. Comfort is onbetaalbaar!
Ik probeer wel lang te doen met meubels. Hout koop ik meestal zonder plaklaag erop zodat ik het kan schuren en een nieuwe kleur kan geven. Als ik een ander meubel wil dan kijk ik eerst of ik nog een goede hack kan vinden voor wat ik al heb. De banken die ik weg heb gedaan voldeden nog wel. Maar het waren van die tweezits banken waar je niet lekker op kon liggen. Nu hebben wij een fijne hoekbank die lekker ligt maar net iets te klein voor het hele gezin. Deze behouden wij wel, maar als ik een keer geld teveel heb vul ik het aan met een losse lounche of een hack van de ledikantjes.
wij kopen nieuw als we iets zat zijn.. of als iets anders praktischer blijkt dan dat we op dat moment hebben. daarom koop ik ook nooit geen dure meubels omdat ik dan altijd het gevoel krijg dat je er een minimaal aantal jaar mee moet doen.
Ik ben het volledig eens met Stephanie, comfort is onbetaalbaar. Jaren geleden toen we bijna in de wsnp zaten en al geen cent te makken hadden, kregen we een extraatje van mijn schoonouders. We hebben toen broodnodige spullen ervan gekocht bij de kringloop. Voor 100 euro hadden we een mooi elektrisch bed, wat bij hoofd en voeteneind verstelbaar was, en voor 50 euro een relaxstoel, een handmatige bediening. Beide bleken onmisbaar toen ik mijn hernia kreeg. Echter hadden we ook katten en de bank en stoelen waren in die tijd regelmatig aan vervanging toe. De eerste bank had mijn man nog uit zijn vorige huwelijk en was meer dan 10 jaar oud. En de rest wisten we niet, want alles was tweedehands. Na 3 jaar begaf de relaxstoel het echt, maar waren we ook gelukkig uit de schuldsanering en besloten we om een nieuwe bankstel te kopen, maar er moest wel minimaal een relaxstoel bij. Uiteindelijk vonden we een relaxbank, met 2 motoren, dus de 2 zittingen waren los van elkaar afstelbaar. Met nog een "gewone" bank erbij, de kinderen moeten immers ook zitten We hebben hem nu een klein jaar, en we hebben trouwens geen huisdieren meer, en ik zou niets anders meer willen. En zoveel duurder dan een gewoon nieuw bankstel was het ook weer niet. Er zit op de bekleding 5 jaar garantie en op het elektrische mechanisme zit 10 jaar garantie. Ik weet zeker dat we dit bankstel minimaal 10 jaar, misschien wel 15 jaar zullen gebruiken. En als hij op is of stuk gaat, zou ik zo weer dezelfde bank kopen. Maar er zijn echt wel tijden geweest dat ik niet lekker kon zitten/liggen op de meubels. En dan kocht ik toch weer anderen, ongeacht hoe lang het er al stond.