Beste verloskundige, Ik heb nu al ongeveer 2 weken pijn in / rondom mijn vagina. Ik ben nu 27 weken zwanger. Het is vooral 's nachts dan merk ik het met het in- en uit bed stappen. Maar ook overdag. Het voelt alsof mijn schaamlippen blauw zijn (alsof ik een blauwe plek heb op mijn schaamlippen). Ook lijken/voelen ze soms iets meer opgezet dan voorheen, maar ik vind dit lastig te beoordelen. Moet ik hier naar laten kijken of kan dit er gewoon bij horen? Vandaag en gisteren een ctg gehad vanwege minder leven en die was helemaal goed. Ook minimale activiteit van baarmoeder te zien. Bedankt alvast. Groetjes, Danielle
Hallo, Ik denk dat je last van spataders hebt in de schaamlippen. Hier kan je niks aan doen. Evt koelen als het pijnlijk/zwaar aanvoelt. Groetjes Ineke
Bedankt voor het antwoord. Heb vriendlief even laten kijken, maar hij zag niets zitten, hij zag ook niets raars. kunnen het dan even goed spataders zijn? Merk ook dat het erg pijnlijk is op de huid/spier? Tussen schaamlippen en bovenbeen... net buiten de vagina dus. Ik ben in ieder geval blij dat het er toch gewoon bij kan horen en ik me er geen zorgen om hoef te maken. toch? Groetjes, Danielle
Hoi Daniƫlle, spataderen kun je daar vaak niet op elk moment van de dag zien en som szijn ze niet blauw of rood, maar alleen verdikt en te voelen. Het is niets ergs, maar draag wel stevige onderbroeken en ga op tijd even liggen om de druk er even af te halen. Je vagina is net als je benen en je handen ook een laagste punt van je lichaam en dat meot je af en toe even rust geven! Groeten Brigitte