even mn gal spugen.... Ben zwanger van de derde, maar ik word echt schijtziek van alle opmerkingen die ik krijg en soms ingepakt en gebracht onder het motto "humor"..... - hoeveel wil je dr wel niet hebben? - jullie blijven bezig - zeker niet gepland - gaan jullie voor een elftal? - Niet gek dat je al zo dik ben, die baarmoeder van jou is al helemaal uitgelubberd - de ene is er nog niet uit, of de andere zit er alweer in - het gaat slecht met je voetbalclub en hebben jullie zeker een eigen fokbeleid om voor nieuwe spelers te zorgen. - het is bij jullie net een fokboerderij..... Deze opmerkingen krijg ik dus gewoon elke keer te horen, door veel verschillende mensen..... en een gewone proficiat kan er bij de meeste nog niet eens af..... nu hoorde ik van een vriendin die ook zwanger is en pas een geslachtsbepaling heeft gehad... ook dat sommigen op haar weer opmerkingen hebben over het geslacht: - nou vind het wel jammer, had liever een .......... in de familie gehad. - vind het helemaal niet leuk dat het een ........ is. Vriendin werd er helemaal dippie van.... Waarom toch allemaal zo negatief over alles? Wie herkent dit? wat voor opmerkingen kreeg jij?
Wat een rotopmerkingen! Dat sommige mensen dat in hun hoofd halen hé! De opmerking die ik constant om mijn oren kreeg was "maar wanneer ga je trouwen dan?" Ehhhh....Wat heeft dát er nou mee te maken?! Maar nu (ruim een jaar later) komen er dus wel opmerkingen van "nu gaan jullie zeker voor een jongetje". Nou, voorlopig ga ik nog helemaal nergens voor asjeblieft dankjewel. Waar bemoeien mensen zich ook mee joh... Meid, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk verloopt het allemaal voorspoedig en kan je heerlijk samen met je zoon en dochter over een paar maandjes knuffelen met de baby!
jee zeg, niet normaal die opmerkingen. Zou er ook flink van balen als ze dat tegen mij zouden zeggen. Ook al is het moeilijk, je moet er gewoon sch**t aan hebben, jullie zijn er blij en gelukkig mee, en dat is het allerbelangrijkste ! Maar on topic, wij hebben er nog maar 1 dus kan er NOG niet over mee praten.....
Stom he... dat beladen gedoe over kinderen krijgen. Iedereen heeft er wel iets over te zeggen. Jij bent een van de gelukkigen om kinderen te krijgen... is het niet goed of je moet het anders aanpakken. Ik ben een van de ongelukkigen die geen kinderen (lijkt te kunnen) krijgen is het ook niet goed of je moet het anders aanpakken. In principe zou iedereen de ander gewoon zijn gang moeten laten gaan, we gaan er allemaal anders mee om. We hebben onze eigen ideeen, inzichten en emoties. Ik ben blij voor jou dat je in staat bent om een elftal op de wereld te zetten (al zou je het willen?) En wat het geslacht betreft... Het is gewoon lullig voor je vriendin, zij is blij dat ze een kindje mag verwachten. Waar bemoeit de rest zich mee.
Owja, alleen is het nooit in mijn gezicht.. ook zo achterbaks want moet het altijd van een ander horen. Bij de eerste zwangerschap was ik 22, 'zeker een ongelukje?'.. hoezo? Moet je tegenwoordig minimaal 30 zijn ofzo? Nu bij de tweede, 'I is nog veel te klein, zielig hoor, krijgt ze bijna geen aandacht meer' :S (ze is trouwens net 2 wanneer de baby komt). Hoe lang had ik dan moeten wachten? 'Mochten' we pas weer na 3 of 4 jaar? En nu is het van '2 kinderen is wel genoeg hoor!' Mag ik dat aub zef bepalen? pfff..
Sorry, maar daar schrik ik echt van.... klinkt alsof je veel domme, niet tactische mensen om je heen hebt... vink erg balen voor je Waar bemoeien ze zich mee!! niks van aantrekken en proberen een sneer terug te geven, mag nu, Hormonen
Of als je komt vertellen dat je zwanger bent.. "ja jij zit thuis he dan is het gemakkelijker" puur jaloers en erger ik zit thuis na ongeval en ben afgekeurd...wat the **** moet je daar nu jaloers op zijn?! Gaat er dan om dat we al zo snel voor een tweede gaan, dochter is 18 maanden is toch niet snel? En wie bepaalt dat he
mensen hebben over elk ding in je leven wel wat te zeggen welke opmerking wij al niet gehad hebben dat we al voor een 2de gaan en dat ondertussen al gebleken is dat het weer niet zonder mmm gaat lukken ze kijken niet verder dan hun neus lang is en ben echt nu in staat om rotopmerkingen terug te maken wat dat betreft is inleven in die persoon zijnde of gewoon simpel blij zijn voor de andere er bijna niet meer bij
Tjeetje ik vind 2 jaar ertussen mooi... (kijk maar naar mijn kindjes...) en was het gelijk... tis toch wat jezelf wil.... Dat van die 2 kinderen zei hier het kraamviste (verschillende!) ook: "je hebt nu een jongen en een meid, dus is het wel genoeg"....
pff ben blij dat ik niet dat soort opmerkingen krijg... ben zwanger van de 4e maar heb er, behalve van leerlingen, nooit iets raars over gehoord. hoewel kinderen ook niet echt tactisch zijn Mevrouw maar u heeft helemaal geen uitgelubberde buik!
Tja tis net wanneer het hun uitkomt he?? toen jij aan t revalideren was, was het toen ook gemakkelijk Tja misschien hadden we op het punt van klaarkomen de mensen (bij mij dus veelal mn eigen familie!!) moeten bellen.... "mag- ie???"
nou jaaaa zeg! wat is dat voor iets achterlijks?? jullie mogen toch zelf weten hoeveel kinderen jullie willen?????en als t je dan ook nog gegund word is het toch helemaal geweldig????? waar bemoeien die mensen zich mee en ik vind het wel hele denegerende opmerkingen sterkte en kat maar goed terug!
Daar zou ik nu wel weer om kunnen lachen.... kleine kinderen zeggen het tenminste eerlijk en oprecht.....
moet zeggen dat ik vanavond een verjaardag heb (van nichtje) en dus NU alweer opzie tegen opmerkingen die ik eventueel ga krijgen... (ik ken de mensen... zucht) deze tante voelde bij mijn eerste zwangerschap ongevraagd aan mn buik.. (zag haar voor de eerste keer) en ze zei: "ik voel het al het is een meisje, want ik voel een k#tje" Waarop ik onder invloed van hormonen antwoorde: "zou het niet weten, weet maar hoe een k#t aanvoelt en dat is mn eigenste".... Ben zelfs al passende opmerkingen aan t bedenken.... Ze is bijvoorbeeld niet op kraamvisite geweest bij de andere twee.... dus mocht ze iets zeggen... zeg ik: "we blijven net zolang doorgaan, tot je een keer de moeite neemt om WEL op kraamvisite te komen"... hahahahahahaha.... maar toch.. eigenlijk triest dat ik daar van te voren al over na ga denken...
@ seth... dat is de enige manier helaas om ze waarschijnlijk wakker te schudden en dan later gewoon zeggen tja hormoonbommetjes heh pas maar op ik bijt
wat een opmerkingen. Vooral die laatste over"ik voel het al het is een meisje, want ik voel een kutje". Mijn mond stond hier open van verbazing!!! Maar ze hebben ook leuke buikbanden, met pas op ik bijt toch?
wij hebben een dochter en krijgen nu een jongetje, zeggen mensen dan heb je geluk! Alsof nog een meisje minder leuk zou zijn... En ik MOET rustiger aan doen, krijg ik op mn werk opmerkingen dat iedereen wel rustig aan wil doen. Tsss ze zijn het gewoon niet gewend dat ik nee zeg!
Yups ook ik heb niet tactische mensen in me familie! me zus zei : oh nu kan je zeker niet meer mijn kind passen want je krijgt het straks veel te dr (t word me 2e! en maak dat zelf wel uit?) goh je mag dan wel stoppen met werken (ik werk max 3 dagen per week? en dan nog das mijn probleem) Hoe ga je dat financieel doen dan? ( ja sorry hoor wij kunnen gewoon ruim leven en zitten niet in de shit elke maand en iedereen heeft toch wel eens iets te kort????) Ik zei dat het leuk zou zijn als ik nu een meid kreeg omdat ik een jongen heb, maar dat ik een klein broerje voor me zoon ook geweldig zou vinden en dat het dus niet uitmaakte....kreeg ik meteen te horen:je moet je er niet zo op vastbijten straks ben je teleurgesteld of als ik ietsje kramp had: oh miss heb je wel een miskraam, nou miss zou dat ook maar beter zijn he dylan is nog maar 3....pffff SOMMIGE MENSEN!!!
Ik heb wel al een heel aantal keer (eigenlijk van de meeste mensen) de opmerking gehad dat we er wel vaart achter zetten. Zelfs van mijn schoonmoeder die zelf ongeveer net zoveel maanden tussen nummer 1 en nummer 2 heeft zitten. Dat vond ik wel een beetje vervelend worden, vooral omdat ik het eigenlijk wel vind meevallen.