30 weken bewegingen veranderen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by ukoldaatje, May 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hoi meiden,

Sinds een dag of 5 merk ik dat de bewegingen van ons kindje wat veranderen.

Komt dat door plaatsgebrek? Groei? Ander ritme?

Ik voel hem de gehele dag door hoor, wel een keer of 30 gok ik zo.

Maar niet meer 20 karate trappen achter elkaar.

Het zijn nu meer draaien, dan voel je dat hele lijfje van links naar rechs gaan.

Of ik voel een armpje of beentje uitsteken, duwen, kriebels diep onderin.

En geregeld een grote plop of duw. Soms een paar achter elkaar.

Voorheen kon hij echt wel een half uur lang achterelkaar schoppen.

Nu voel ik hem wel een keer of 4 in een half uur. Maar niet meer aan 1 stuk.

Voel sinds gisteren nu ook heel goed het kontje langsschuiven, lijkt wel alsof hij opeens groter is geworden omdat ik nu ook de armpjes of beentjes af en toe voel uitsteken.

Ik voel m direct als ik ga liggen.

Hij ligt al weken koppie naar beneden rug aan mijn buikzijde, en beentjes dus omhoog.

Vroeg me af of jullie dat herkennen, dat rond deze termijn de bewegingen anders gaan aanvoelen ed.?

2. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ja heel herkenbaar en staat ook beschreven op verschillende zwangerschapspagina's op het net dat de baby minder beweegt vanwege ruimtegebrek. Maak je geen zorgen!

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ja ik had het idd gelezen maar ik vroeg het es even na in mijn vriendenkring en die herkenden het niet allemaal eigenlijk. Dan ga je toch weer op zoek naar bevestiging ;)

Maar vond het zo apart dat je dat echt opeens zo kan merken in een paar dagen tijd.
    Voel nu dus ook opeens echt een kontje (denk ik) of een schoudertje of armpje/beentje uitsteken (kan ook knietje ofzo zijn)..sinds gisteren.

Hij is gewoon de hele tijd wel aan wezig hoor. Bv nu ligt mijn ene arm over mijn buik, ik voel dan geen schopjes, maar ik voel wel dat de kleine draait of duwt mijn buikwand in. Dat voelt dan niet als een schop, maar echt hij beweegt, weinig ruimte en duwt tegen de wand aan ofzo.. net alsof je zelf in een tekleine tent zit en af en toe met je lichaam tegen dat doek duwt.

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Haha ja klopt helemaal!:D

Maar het kan ook best dat ie nog een momentje van gekte krijgt haha en wel ineens keihard gaat bewegen das niet
    Zo fijn :p

Ik voelde hier vaak de dikke billen langs mn ribben schuiven.. Of stak ineens een halve meter uit haha
    En owjaaa! Weet niet of je dat al heb gehad.. Maar de
    Mijne had er een handje van om aan 1 kant(meestal rechterkant) helemaal omhoog te komen.... Dan was de linkerkant van mn buik helemaal plat en rechts stond helemaal omhoog haha, wel heel
    Leuk!:D alleen niet zo fijn :p

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Jaaaahh dat doet ie nu ook..

Ik zei gisteren opeens tegen mijn man, KIJK NOU, hij duwt (ik denk zijn kontje echt) zijn kont hier helemaal omhoog! Het was echt een harde schijf/bult die naar buiten kwam zetten haha..

En hij gaat ook vaak rechts in mijn buik liggen, dan zie je gewoon die buik afzakken naar links..

Nu ligt mijn arm op mijn buik en dan komt hij langs en duwt heel die arm weg. Dat voel je dus niet als schopje ofzo, maar er komt dan gewoon een lichaamsdeeltje langs wat jou wegduwt hihi..Volgens mij voel ik dat niet als ik mijn arm er niet heb liggen.

Hij ligt bij mij vrij laag heb ik het idee. Hij raakt mijn ribben niet, of nog niet. Ik heb ook een vrij brede borstkas volgens mij, ribben staan ver uit elkaar. Wie weet komt dat nog als hij nog groter is.

Dat kontje zit iets onder mijn maag te duwen hihihi...

Die echte schopjes voel ik niet zo veel meer. T is meer gedraai en geduw, en af en toe een flinke plop binnenin..

Ga steeds meer het lijfje voelen, wordt steeds echt zo he!! Heerlijk!

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Owja en dan diep diep onderin, kriebelt hij me ontzettend op momenten....hahaha..denk dat dat zijn handjes zijn??

7. Silvaantje

Silvaantje Actief lid

Dec 20, 2011
    142
    0
    0
    Ik werk als huishoudelijke hulp en nog twee dagen
    Leiden
    Jaa dat heb ik ook precies zoals jij het omschrijft!!!

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,290
    16,694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben nu 25 weken en heb al regelmatig lichaamsdelen die uitsteken.Ik herken dit duidelijk van de vorige 2 zwangerschappen.
    Maak je je hier dan zorgen over?.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Silvaantje: hihi fijn dat je het ook herkent!!!

Nee maak me geen zorgen Anouk.

De vraag was: de bewegingen voelen sinds 5 dagen anders aan dan dat ik gewend was, of dat herkenbaar was en of dat normaal is.

Voorheen allemaal karatetrappen achter elkaar door, en nu gaat t anders. Zoals ik beschreven heb.

Ik voel nu pas lichaamsdelen uitsteken idd. Maar ik ben ook zwaarder, en dikkere buikwand. Dat zal allemaal wel meespelen, ik denk dat de kleine nu zo groot is dat hij groot en krachtig genoeg is om door de wand heen te duwen.

T is nu echt duwen niet schoppen meer. Diep in mijn buik voel ik nog wel van die enorme ploffen, maar ook niet meer een half uur achter elkaar, een paar schoppen dan.

Voelen doe ik hem wel heel de dag door, alleen voelt het anders aan. Of dat herkenbaar is?

10. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik heb al 4 zwangerschappen voldragen en het klopt zoals jij het omschrijft. Het kindje blijft groeien en je baarmoeder wordt op een gegeven moment niet zoveel groter meer. Daarom voelt het anders.
    Zolang je maar genoeg leven voelt is het prima. En dat het anders voelt klopt dus helemaal.

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Haha ik had dat ook wel eens!!
    Als ik dan ergens liep ofzo dan ineens dat gekriebeln.. En dat voelt zooooo raar haha moest dan ook echt even stoppen met lopen :p

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0

Fijn om te horen dat het idd zo gaat.
    Voel idd genoeg leven, alleen voelt zo anders aan:D

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ja kan zo kriebelen dat je even moet gaan verzitten of even lopen haha, bijna te gevoelig dat gekriebel..

14. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hahaha ja alsof ie echt met zn hand in je doos zit:)

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ja hahahaha hoe doen ze t he ;)

16. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Brrrrrrrrr... ik vind het allemaal maar luguber klinken als ik eerlijk ben.:) En dat staat mij dus allemaal nog te wachten!

:D

17. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    dat had ik dus ook met 31 weken nog met spoed naar de verloskundige omdat ik hem helemaal niet meer voelde , maar nu op 33 weken maakt hij het allemaal weer goed , mijne ligt vaak naar rechts en als ik dan loop drukt ie me hele buik daar naar toe , dan is lopen even geen optie meer , verder trapte die ook nooit richting mijn ribben maar 2 dagen geleden heeft ie me rib toch echt goed geraakt en was ik flink de pineut , heb der nu soms nog last van met bewegen :p

18. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Het is inderdaad meer schuiven dan trappen en dan vooral als je je arm over je buik hebt liggen zoals jij aangaf TS. Zo van ''Nou mam, wegwezen, je plet me'' haha. Af en toe gaat ie wel even los hoor met een paar rake trappen maar over het algemeen is het een geschuif van jewelste : )

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Momfertje, dat is precies wat ik bedoel idd hihi!

Caro, nee joh gekkie, t is niet luguber, t is zo mooi en bijzonder..echt waar je wil je kindje eigenlijk gewoon continu voelen..zo mooi.

Mits die kleine natuurlijk niet je ribben er uit aan het duwen is...of,w at ik heb, je blaas plet. Ohhh man dat doet pijn zeg.

Het is gewoon een prachtig wonder om dit mee te mogen maken, je voelt je kindje gewoon groeien onder je hart.

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Oh gelukkig haha! Hoef er dus niet tegenop te zien... stelt me weer wat gerust.:)

Share This Page