Ja hoor, het wordt verhit, dus dan zit er weinig geks meer in Enige is dat er vaak wat meer zout in zit, maar dat kan ook geen kwaad voor een keertje..
Bedankt Was lekker even. Normaal vond ik het nooit lekker nu had ik er zin in. En chinees mag je ook gewoon eten?
Anders hebben ze in china wel een probleem niet? Kom op meid, even nuchter nadenken. Er bestaat een site waar je dit soort dingen kunt checken, volgens mij iets van voedingswijzer.nl.
Chinees ook hoor. Zolang het vlees maar gaar is.. Hier staat wel een mooi lijstje: Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum
Ja dat klopt dat snap ik ook nog wel. Maar je hoort om je heen wel vaak dat kun je beter niet eten wat bij chinees zit en dat niet. En in china zullen ze dat wel precies weten. We gaan binnenkort uit eten naar de chinees dus was gewoon benieuwd. Dan kan ik lekker smikkelen hahahaha. Heb de vraag een beetje verkeerd gesteld zullen de hormonen wel zijn.
ja hoor, chinees mag ook Let ook wel op de hygiene van het restaurant/de afhaler! Sommige zaken zijn, uhm, wat schoner dan andere en wat voor jou een flinke voedselvergiftiging is, kan voor je uk flink wat vervelender uitpakken.
Ik heb me eergisteren nog te barsten gegeten aan Chinees. Lekker!! Net de leftovers in de vriezer gedaan. Gisteren vergeten te doen Geen probleem hoor, ik had dingen met kip.. ff checken of het vlees goed gaar is. Maar dat doe ik sowieso graag...
Waarom zou je geen lasagne of chinees mogen eten? Je bent niet ziek, je bent zwanger! Zoek even op wat je wel en niet mag op 't voedingscentrum, valt hartstikke mee, en leer dat lijstje gewoon even uit je hoofd, dat scheelt heel veel zorgen.
Inderdaad, ik lust normaal helemaal geen eten van de afhaal chinees maar dacht toen een keer "Ik eet lekker met manlief mee, anders zit ik weer met mn boterham erbij" dus gewoon meegegeten. 's Nachts werd ik wakker, heb me 24 uur helemaal leeg gespuugd... Voor mij voorlopig nooit meer. Maarja, ik eet dat soort zooi (= kant en klaar, afhaal etc ) normaal nooit en kan er blijkbaar ook echt niet tegen!
Nee, je mag als zwangere alleen droog brood en water... Uitkijken met rauw vlees, vacuüm verpakte vis, geen alcohol en vreemde kaasjes waar 'au lait cru' op staat.
Inderdaad, wat Saz667 aangeeft is het helemaal samengevat hihi. Het valt dus best wel mee met wat je niet mag hebben
ik snap je vraag wel hoor, over die lasagne... ik had t ook laatst gekocht en ik zag later dat de kaas die er op en erin zat erg zacht was. dus gelijk weer die twijfels... maar als t goed verhit is kan t allemaal geen kwaad. geniet er lekker van!
mijn beredenatie met dingen uit de oven is: knappe bacterie die een half uur op 250 overleefd. zolang het goed is verhit zie ik het probleem niet betreffende eten.
Zoals hier al aangegeven wordt, gaat het om rauw vlees, voorverpakte vis, rauwmelkse kaas. Juist bij de chinees kun je nog lekker uit eten, terwijl je in gewone restaurants vaak weinig keuze overhoudt als je alle biefstukjes en andere halfrauwe stukken vlees van het menu gaat schrappen... Dus gewoon nuchter denken, dit rijtje even in de gaten houden en verder vooral genieten en niet te veel luisteren naar mensen die over alles gaan lopen panieken... want de geluiden die jij over de chinees hoort blijkbaar, zullen voornamelijk in die categorie vallen: Paniek om niks.
Hoe zit het nou precies met gerookte zalm, cervelaat en salami. Op sommige sites mag het wel en andere weer niet ..........
Wat ik begrijp is gerookte zalm van de visboer wel maar niet die vacuum verpakt is geweest, cervelaat niet en salami in nederland wel maar in buitenland niet omdat het daar niet bewerkt is.