ik ben 29 weken zwanger van mijn eerste kindje. al wekenlang heb ik last van héél véél afscheiding, maar dan echt heel veel! Vooral 's ochtends als ik wakker wordt en voor de eerste keer naar het toilet ga, sta ik bij wijze van spreken 'blank' van de afscheiding. Het is wel een wittige/licht gelige kleur. Waar zou dit op kunnen duiden?
Normaal gesproken heb je wel wat meer last van afscheiding, maar niet zoveel als jij beschrijft, ik in ieder geval niet. Ik zou het aan mijn VK vragen als ik jou was. Succes!
Ik heb het ook gehad hoor, nu alweer een paar weekjes wat minder aan het worden. En zoals Mooni het zegt het schijnt erbij te horen...
Hoi Pearl, Ik heb de laatste weken ook best veel. Inderdaad als ik opsta ( ik ga ervan uit dat ik dan de hele nacht lig te 'verzamelen') en ok vooral na een stukje lopen. Soms is mijn hele onderbroek redelijk nat. Soms wordt ik er wel angstig van. Maar ik weet bijna zeker dat het afscheiding is. Het is nl weliswaar wat dunner dan voorheen maar het plakt als behangplaksel als ik er met mijn vinger op heb gedrukt. ( misschien niet zo'n fris verhaal, maar weet niet hoe het anders uit te leggen) Vruchtwater bijv. plakt zeker niet. Het is bij mij wel helder of slijmerig. Als je twijfelt of het irriteert zou je altijd even naar de huisarts kunnen gaan. Misschien een schimmeltje? ( krijg je vaak juist als je heel schoon op jezelf bent) gr, Melissa73
Ik heb er "met momenten" ook meer last van. Dan is mijn onderbroek zelfs behoorlijk nat. Ook bij mij "plakt" het. Ik zou het als je het niet zeker weet ook even navragen aan je Vk. Ik gebruik sinds ik zwanger ben Lactacyd met het douchen (alleen voor de buitenkant zeg maar), en daar heb ik toch best veel plezier van om het zo maar te zeggen. Misschien dat het jou ook "baat".
Ik heb het ook.. plakkerig is het en gelig, mijn verloskundige zei dat het vrij normaal is dat je meer afscheiding hebt in de zwangerschap.. gewoon goed hygienisch houden en meerder malen per dag je ondergoed verschonen in verband met ontstekingen en schimmelinfectie.
Ook hier een 'druipgrot'. En wel zo erg dat ik zonder inlegkruisje niet meer de deur uit ga. Ik heb al de hele zwangerschap last van maar het wordt niet meer of minder.
Hier verschilt het wel, de ene keer is het minder dan de andere. Maar het is zeker meer dan toen ik niet zwanger was. Soms helpt een inlegkruisje niet eens . Ik word er ook best onzeker van, zit je ergens op visite en dan zit er straks zo'n natte plek op een stoel, daar word ik niet blij van.
Hallo, ik heb er ook veel last van en gebruik meerdere inlegkruisjes per dag. Ik ververs regelmatig uit schrik voor een schimmelinfectie en ik het gevoel van een natte broek echt maar niks vind . Omdat ik dus al maanden zo rondloop begin ik wel last te krijgen van irritatie. Ik heb geen infectie of zo maar echt gewoon pijn van het vocht en het schuren zeg maar. Vooral m'n buitenste schaamlippen zijn erg gevoelig. Zou je hier een zalfje kunnen aanbrengen of zo? Ik dacht al aan bvb zinkcrème, wat ze ook op de rode billetjes van de baby doen. Weet niet of dat wel goed is maar ik zou zo graag iets hebben dat verzacht, zeker nu het weer wat warmer wordt...
Echt zóóó herkenbaar. Ik gebruik af en toe Calendulazalf (die kan je kopen bij de drogisterij van verschillenden merken). Dat werkt een beetje verzachtend.
hahaha, hier ook een 'druipgrot' ( klinkt heel grappig) Ikzelf probeer expres geen inlegkruisjes te gebruiken omdat dat het vaak schijnt te verergeren. Maar ja, inderdaad, zo'n natte plek op een stoel is ook niet alles. Ik draag geen synthetisch ondergoed meer en heb bij de Zeeman van die lekkere katoenen tenten gekocht. Katoen laat meer lucht door en broeit minder. Ik heb er wel een frisser gevoel van en heb echt het idee dat het helpt. Ook fijn voor strakkies in het kraambed. gr, melissa73
Yup hier nog iemand met veel meer afscheiding dan normaal.. schijnt idd normaal te zijn, maar erg fris is t niet :S
Ik heb het ook, maarja gewoon wat vaker onderbroek verschonen Is toch wel lekker met deze warme dagen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik zweet me kapot
Pfff hier nog eentje.. ben normaal gesproken echt een zonaanbidster en lig er het liefst dehele dag in! Nu gaat dat dus ECHT niet... vanochtend om 9 uur zweette k mezelf al kapot!
Hallo, Ook ik heb last van veel afscheiding. Ik heb mijn urine laten controleren en heb nu voor de 3e keer een blaasontsteking. Zodra die behandeld is, is de afscheiding ook weg.