Waterpokken tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Selma 2, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selma 2

Selma 2 Lid

13 feb 2008
    66
    0
    0
    Leiden
    Hi,

Vandaag ben ik helaas in contact gekomen met iemand die thuis een kind met waterpokken heeft zitten.
    Nu is die persoon zelf niet ziek, maar kan mij ongeboren kind het toch krijgen?
    Ik weet zelf niet 100% zeker of ik als kind de waterpokken al heb gehad.

Weet iemand hier iets over?
    Ik ga morgen de huisarts bellen, maar vrees dat ik niet kan gaan slapen!

Hoop snel op jullie reacties!
    Bedankt

Selma

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

idd even je ouders vragen of je waterpokken hebt gehad: zoja, dan is er niets aan de hand.
    Heb je ze niet gehad, dan is er nog 80% kans dta je wel immuun bent, maar is het wel verstandig je huisarts of VK even in te lichten.
    Zelf merk je dat je er ziek van wordt door hoofdpijn en hoge koorts. Die koorts kan dan weer weeen op gaan wekken. In jouw geval zou het niet rampzalig zijn als je kindje al geboren wordt, je zit al bijna aan het eind, maar prettig is anders natuurlijk, :) Je wilt liever bevallen als je zelf helemaal fit bent...
    Maar goed, als je ze dus nog niet hebt gehad is het nog maar een kans van 1 op 5 dat je ze nu wel krijgt, dus dat eerst maar eens afwachten...

3. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Hoi,

Het lijkt mij idd verstandig als je het voor de zekerheid even na vraagt. Ik heb zelf als kind geen waterpokken gehad (hoop ook zo dat ik immuum ben geworden ervoor). Ik heb toendertijd gelezen dat waterpokken na 16 weken zwangerschap niet meer gevaarlijk is voor je ongeboren kindje. Maar het zou idd geen pretjes zijn om te moeten bevallen als je de waterpokken hebt.

Als je er overigens optijd bij bent, kan je dokter je ook iets toedienen waardoor waterpokken wordt tegen gegaan (of iets in de richting, heb ik ooit gelezen).

Sterkte in iedergeval

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je ze zelf gehad hebt, ben je sowieso immuun, ;)

Deel Deze Pagina