Hallo, Ik wilde graag even een vraag stellen. Ik ben in 2008 gestopt met het gebruik van de pil. In 2010 hebben wij een prachtig zoontje gekregen. Het heeft dus ruim 16 maanden geduurd eer ik zwanger was. Nadien hebben wij gebruik gemaakt van condooms en geen pil. In maart 2011 besloten wij voor een tweede te gaan ik was meteen zwanger maar helaas eindigde dit in een mk! daarna weer meteen zwanger en ook dit ging mis. De laatste mk betrof een partiele mola zwangerschap! Na lange controles eindelijk weer groen licht gekregen in augustus! Toen ben ik gaan tempen en mijn cyclussen waren altijd tussen de 26 en 29 dagen! En altijd een lf van 14 dagen. Nu had ik ook getempt en ff gaf eerst een kruis op dag 13 daarna op dag 15! Maar me ongie bleef uit! En uiteindelijk naar meerder negatieve testen toch vandaag ongie geworden waar ik heel blij mee ben! Ik heb nu dus een lf van 17 gehad in plaats van 14 als ik uitga van dag 15 mijn ei maar ff blijft bij dag 13 dus dan is het zelfs 19 dagen! Nu is mijn vraag kan je cyclus zo van slag raken door tarwekiemolie! Want die ben ik afgelopen maand gaan slikken? En ik wijdt het toch echt daaraan omdat ik zelfs na bijna 3,5 jaar geen pil gebruik en twee curretages dit nog nooit gehad heb! Ik heb 30 juni mijn eerste curretage gehad en op 6 juli mijn tweede en ik werd 27 juli alweer ongie! Kan tarwekiemolie je cyclus zo in de war schoppen? En zo ja! Wat moet ik nu doen? doorgaan met slikken of stoppen of minderen. Ik slik nu de aanbeveling op het potje van 3 x daags 1 tablet. En ik ben wel klein en tenger weet niet of dat mee weegt? Ik hoor heel graag wat ik zou moeten doen? Plus dat ik nu dus niet weet wanneer ik mijn ei gehad heb! (zie mijn kaartje voor temp kaartje? Moet ik nu aankomende maand wel tempen? En op vermoeldelijke eisprong dan maar een oveluatietest doen? Of moet ik het even laten rusten? En zo ja welke cyclus moet ik dan aanhouden? heel erg bedankt voor de antwoorden. Liefs mamavand
hoi ik weet niet of je cyclus van tarwekiemolie in de war zal zijn, maar het lijkt me helemaal niet nodig om het te gebruiken, dus ik zou ermee stoppen. Je cyclus kan wel op dingen reageren, bijvoorbeeld op je wens om graag weer zwanger te zijn, daardoor kan je LF ook langer zijn. Dat is allemaal niet erg. Laat het gewoon gebeuren. Als je graag wilt mag je tempen en rond je eisprong een ovu test doen. Maar je kunt het ook laten en in de week van je eisprong om de dag gemeenschap hebben. Dan heb je een prima kans om zwanger te worden. Verder wel foliumzuur en vitamine D nemen. Succes! Mirjam
dank je wel voor je reactie ik heb besloten het los te laten aankomende maanden en dan zien we het wel!