ik snap het niet meer....ik maak me toch wel zorgen

Discussion in 'Zwangerschap' started by silly88, Jul 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    #1 silly88, Jul 26, 2010
    Last edited: Jul 26, 2010
    hoi,

zoals er al staat..ik snap het niet meer wat er nu allemaal is..zal wel een lang verhaal worden.

24 weken (zwanger): ik had een controle bij de verloskundige en ik voelde me vaak niet lekker dus gaf het gelijk door. ze ging aan me buik voelen en vond me baarmoeder al heel erg hoog zitten (op 27 weken) dus ze stuurde me door voor een groeiecho

25 weken: ik kreeg een groeiecho. daar kwam uit dat zn hoofd en buik 1,5 week voorliepen, de rest van zn lichaam liep 'op schema'

27 weken:controle VK. ik gaf aan dat ik me nog steeds niet lekker voelde. ze vond ook dat ik te snel, te veel was aangekomen en me buik stond nu al op 33 weken. om die reden ben ik gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog die middag. ik heb een ctg gehad en een echo. conclusie: kindje liep 2 weken voor. ik moest worden getest op suiker

29.3 weken: vandaag de uitslag van de GTT, die was helemaal goed. oorzaak van me beroerd voelen; onbekend (?) maar goed ik kreeg dus weer een echo net. kindje is al op 32 weken met zn hoofd en buik, dus loopt al 2,5 week voor nu! maar nu het rare van dit hele (lange..sorry) verhaal. zn armpjes&beentjes staan op 27,5 week..die lopen dus achter..ik snap er niks meer van.
    ik vroeg is het een afwijking ofzo? eigenlijk niet eens serieus, alleen kreeg ik toen ineens geen antwoord! hij wilde dat er toch nog beter naar gekeken werd.

nu moet ik woensdag 4-8 naar voorburg toe voor een prenatale screening (daar ben ik ook geweest met 20 weken)...ik wete het gewoon niet meer..:(..wat is er nou aan de hand?..of is er niks? ik vind het zo raar. hoe kan het 1 nou zo voor lopen, en de rest zo achter..ik word helemaal gek van mezelf nu!

heb hem per ongeluk dubbel geplaatst, sorry
    groetjes

2. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Balen zeg, die onzekerheid!!

Kan je helaas niet helpen, weet wel dat het vaker voorkomt dat er meerdere weken tussen zitten, bij zit er tussen het hoofd en de buik ook 2,5 week verschil.

Hoop dat alles goed is op de echo!

Sterkte!

3. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Mijn sch-zus had een soortgelijk iets..

Uiteindelijk bleef t zo een btje doorgaan tot 32 weken daarna groeide buik en hoofd niet zo. ze maakte zich enorme zorgen ook over de grote van het kind.. moest het een reus zijn dan.
    Uiteindelijk is ze met 41,5 dagen ingeleid en er kwam idd een behoorlijk kind uit maar met 54 cm en 8,5 pond viel het niet op dat hij zo groot was.
    hij was juist erug tenger.

Maar al heel gauw veranderde dat en het is gewoon een heerlijk bulletje om te zien! en idd met een groot hoofd en een flinke borstkast.

zou je nog maar niet te druk maken. kinderen maken met lichaamsdelen nu eenmaal verschillende spurten.
    en kan zijn dat het zo allemaal anders wordt.

4. KarlijnS

KarlijnS Lid

Jul 21, 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Hier precies hetzelfde. Nu loopt alleen het hoofd nog erg voor op de rest en ik heb erg veel vruchtwater. Overal ben ik op getest en niets aan het handje.

Het feit dat ze niets zeiden is waarschijnlijk ook omdat er niet veel te zeggen valt. Een baby groeit in fases. Dan loopt het hoofd voor en dan de armen. Er valt niet echt een peil op te trekken.

Succes verder!

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro liep qua groei 1,5-2 weken voor volgens de echo's, alleen zijn hoofd liep iets achter ong. 1 week. Dus wel tot 3 weken verschil! Bij jou scheelt het wel iets meer, maar het zijn maar metingen, ik zou echt de uitgebreide echo even afwachten.

Ik heb me ook wel eens zorgen gemaakt.. waarom blijft alleen z'n hoofd achterlopen? Ze stelden me wel wat gerust, maar deden er ook wat 'vaag' over. Extra echo's waren niet nodig.
    Uiteindelijk is Jayro met ruim 37 weken geboren met 51cm en 3350 gram. Mooi gemiddeld en zijn hoofd is inderdaad nooit supergroot geworden, zit altijd op de middelste lijn en z'n lengte bijv. op de +2 lijn...
    Maar hij mankeert echt niets hoor en iemand zei wel eens tegen me dat ie wel een beetje groot hoofd heeft? Je ziet dus ook niets aan hem :)

Ik wil je dus alleen even geruststellen, geen 1 lichaam is hetzelfde dus bij baby's ook niet.
    O ja, de vk zei zelfs vlak na de geboorte "hij is wel wat klein he, je ziet dat hij toch wel wat vroeg is geboren"... uhhh?

Probeer je niet te druk te maken, beter checken ze alles even extra goed, maar zo te horen hadden ze nog geen reden om zich echt druk te maken?

6. christa24

christa24 Actief lid

Jul 13, 2010
    167
    0
    0
    Ik ben peuterleidster
    In Den Haag
    hey meis

pff ja opgek van te worden voor jou dit allemaal maar denk als er echt wat mis is ze het wel gelijk zeggen.
    soms is het gewoon ook moeilijk te zien zelfs voor de dokters.

bij mijn eertse dachten ze dat hij te kleinwas en kreeg ik ook om de haver klap echo's toen hij er uit was was hij ruim 7 pond dus best wel goed.
    Biuj mijn tweede dacht ik iedere keer dat ik verder was dan de dokters zeiden had al vroewg voorweeën en het was met 29 al ingedaald maar ze bleven zeggen nee het is een klein kindje en je ben zo en zo ver uiteindelijk kwam ze 3 weken te vroeg en was ze alsnog ruim 6 pond ze mog ook gelijk mee naar huis.

de doktoren kunnen niet altijd echo's goed lezen.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vergeet niet dat het om mm gaat het. Als hun de stip 3 mm opzij zetten kan het zomaar een volle week schelen. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, geen enkel zoogdier groeit gelijk het gaat altijd met horten en stoten..
    Die extra echo is voor de zekerheid en om jouw gerust te stellen.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook tot aan de bevalling: hoofd 4 weken voor, lijf 2-3 weken voor, benen 1-2 weken achter! Geen problemen, behalve dat het bij mij niet paste (maar dat wist ik al, aangezien de oudste een kleiner hoofd had, maar ook niet door mijn bekken paste! Dus 2x ks, maar dat terzijde)
    Tessa werd geboren met 38w+3, geplande ks, 3910 gram, 53 cm en hoofdomtrek van 38 cm!
    Nu (6 maanden oud) trekt alles bij. Hoofd groeit lang niet zo snel als de rest en is nu gewoon gemiddeld. Benen zijn het hardst gegroeid...

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ik zat er gister ff helemaal doorheen.. had het gewoon helemaal gehad. elke keer is er weer wat anders als ik op controle moet.
    voel me vandaag alweer iets beter en ik wacht het maar gewoon weer af. meer kan ik toch niet doen.
    zoiezo bedankt voor alle reacties, tis toch wel een geruststelling!
    groetjes

10. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Probeer bij nu te blijven en je niet gek te maken. Kindjes groeien niet de hele tijd gelijkmatig zeg maar: de ene keer is bijv het hoofd meer aan de beurt, de andere keer de armen en benen. Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is, maar laat je niet gek maken. Stress is ook zeker niet goed. Klinkt misschien gek, maar misschien helpt het je wat: je kunt er (nu) niets aan veranderen. Wacht af wat er uit de volgende onderzoeken komt.

Sterkte meid!

Share This Page