blij met zwangerschap maar nu erg ontzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by inyodi, Jan 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. inyodi

inyodi Lid

Jan 4, 2011
    44
    8
    8
    huismoeder
    enschede
    hoi hoi allemaal

er is nu bijna 2 jaar bij mij vastgesteld dat ik RA heb
    ik slik metrotrexaat sins een half jaar nu ongeveer en het
    werkt niet echt heb nu al bijna 2 jaar onsteking in de voet
    maar ik ben sins 4 weken ook zwanger wat ik eigelijk niet
    had verwacht omdat mijn vriend 3dec zich heeft laten herstellen en
    dat de kans eigelijk heeel klein was dat hij kindjes kon maken
    omdat het 10 jaar geleden was en dat het toen dichtgebrand is
    maar ja wij zijn 2 gevaletjes apart en meteen de eerste keer
    en het is raak....maar het had niet mogen gebeuren vandaag heeft
    mijn reumatoloog mij wel 5 keer gebeld en ben dus nu heel erg bang dat het goed mis is heeft iemand hier toevalig ervaring mee
    ik heb nu al 2 weken die tabletten niet mer geslikt en sins dat ik weet dat ik zwanger ben slik ik ook Gravitamon. moet morgen om 15 uur bij de reumatoloog wezen en ik weet niet echt wat mij te
    wachten staat hij had ook al met een gyn gepraat dus op mom erg
    ontzeker en ontwetend en onrustig enz pffff
    iemand hier ervaring mee gehad....?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik dacht altijd dat als je reuma hebt dat je in je zwangerschap er geen last van zou hebben.

3. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    denk dat dta alleen geld als de ziekte ook idd rustig is zo werkt het met ziekte v crohn wel als je met ene actieve crohn erin gaat blijft t zo meestal of zelgs erger maar als het rustig is dan komt het meestal niet op in je zwangerschap.

Is het niet zo dat je een paar maanden geen MTX mag gebruiken voor je zwanger word?

4. inyodi

inyodi Lid

Jan 4, 2011
    44
    8
    8
    huismoeder
    enschede
    klopt je moet 3 maand voor je zwanger wil worden de mee stoppen maar het was niet mijn bedoeling om meteen de eerste keer zwanger te worden want als je mtx slikt is de kans dat je vruchtbaar bent een stuk kleiner en aangezien mijn vriend zich net had laten herstellen dus de kans was eigelijk gewoon heeel klein dat ik zwanger zou worden het is allemaal sneller gegaan dan wij haden verwacht en gedacht want in nov bij de dokter geweest voor herstel en mijn vriend is in dec al geholpen terwijl je normaal een paar maand moet wachten voordat ze je helpen maar het ging nu allemaal veel sneller dan wij haden verwacht

Share This Page