even een vraagje. ik en mijn partner zijn niet getrouwd en ik ben al 31 weken zwanger van zijn kindje. nu heeft hij niet vanzelfsprekend rechten op het kindje. nu heb ik wel al bij de gemeente een erkenning gedaan maar dit is blijkbaar niet genoeg. als het kindje geboren is moeten wij naar de rechtbank om alles vast te laten leggen . nu weet ik niet of wij hiervoor een advocaat nodig hebben en wat de verdere kosten zijn. Mijn schoonouders hebben het over trouwen dan hoeft dit gerompslomp allemaal niet . heeft iemand hier meer info over of in dezelfde situatie gezeten. ?
Bij de aangifte krijgt je vriend een formuliertje mee wat je invult, ondertekent en opstuurt naar de rechtbank. Na een paar weken krijg je bericht dat je vriend ook gezag heeft. Kosten:0,- Het is dus iets minder spannend dan je denkt en trouwen is wel degelijk meer 'rompslomp'.
Niet dezelfde situatie. Je moet je partner in de ouderlijke macht laten zetten. Dit kan gewoon met een formulier. Die stuur je in naar de kantonrechter. Advocaat ed is voor ouderlijke macht niet nodig. Wel voor het evt vastleggen van erfrecht, overlijden etc.
Dit moet standaard inderdaad als je niet getrouwd bent. Maar dit moet ook na de erkenning dus snap niet zo goed waarom het dan fout is gegaan? Je moet een formulier opsturen en dan krijg je vanzelf bericht hierover.
dit dus je vriend heeft het kindje al erkent inmiddels begrijp ik dus het formulier wat hij heeft meegekregen omtrend uitoefenen gezamelijk gezag vullen jullie na de bevallen samen in en sturen jullie op klaar is kees , advocaten en rechtbanken zijn alleen nodig als jullie het niet eens zijn met elkaar
Hier kun je meer info vinden en ook het formulier: Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om gezamenlijk gezag te krijgen met mijn partner? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Als de erkenning al geregeld is, dan is het aanvragen van gezamenlijk gezag niet zo heel veel moeite meer...
trouwen is veeel meer rompslomp hoor! gewoon het formulier van erkenning opsturen na de geboorte. binnen een paar dagen kreeg ik bericht terug! geen probleem!
Ja denk ik ook! Dan heb je alles wel goed geregeld maar kost best veel geld. Je kan dan ook zeggen dat je dan trouwt op een dag dat het gratis is en dan heb je ook alles goed geregeld!
Zo bedoelde mijn schoonouders dat ook . maar zo wil ik eigenlijk niet trouwen. dan moet het ook goed gebeuren vindt ik. ik ben blij dat het zo gemakkelijk geregeld kan worden. ik ben weer geholpen. ! Dankje dames
Nee die stuur je dus op (op lever je in bij de rechtbank) nadat je kindje geboren is. Staat allemaal uitgelegd op de formulieren die je bij de erkenning mee hebt gekregen.
Is dat niet uitgelegd toen jullie voor de erkenning gingen? De gemeente ambtenaar? Wij kregen volledige uitleg, ze maakte meteen kopietjes van onze id bewijzen en een voor geadresseerde envelop. Enige wat wij nog moeten is onze gegevens invullen, die van de baby en postzegels erop.
Wij hebben ook geen uitleg gekregen bij de erkenning bedenk ik me nu. Was wel iets anders omdat we dat meteen hebben gedaan voor de zekerheid toen we in ondertrouw gingen die dag. Inmiddels 2 dagen getrouwd (wel gratis en "even" tussendoor) dus nu geen probleem meer. even bellen met de gemeente,dan weten jullie waar jullie aan toe zijn.