Hai, ik weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben, inmiddels bijna 8 weken. Sindsdien ben ik in-en uit het ziekenhuis geweest. Vorige week zaterdag kreeg ik bloedingen en gingen we naar het ZH, hartje konden we toen zien kloppen. Ok, gerustgesteld. Afgelopen zaterdag weer bloed verloren en ook een stolsel deze maal én een bloedsliert, gebeld naar de gynaecologe van wacht en die stelde me gerust dat ik best kon afwachten tot maandag(gisteren) omdat ik dan mijn echo had. Gisteren gegaan naar de gyno, hartje klopte nog steeds goed én het baby'tje was weer goed gegroeid. Vandaag weer bloed verloren, plots uit het niets voel ik bloed naar beneden sijpelen, helderrood bloed... zonder stolsels weliswaar, maar de hoeveelheid baarde me zorgen. De gynaecologe gebeld die me beval naar het ZH te komen voor een controle en echo. Samen met manlief erheen gegaan nadat ik behoorlijk wat tranen laten plensen heb, (heb reeds een miskraam achter de rug namelijk)... weer inwendige echo... Daar, het hartje klopte niet meer... volgens mij. Tot de zachtmoedige gynaecologe me aanwees dat het hartje nog steeds op 'n mooi ritme 'knipperde' op het scherm. Ok, weer 'n beetje gerustgesteld. Nu, wat zijn dan die bloedingen? Door mijn vorige miskraam ben ik erg gevoelig voor iedere bloeding en alles wat abnormaal is bij een zwangerschap....Iemand die dit herkent en mij kan geruststellen? Los van de geruststelling die de gyno mij met de echo vandaag reeds gegeven heeft... Ik hoop zo dat we dit kindje mogen verwelkomen over 7 maandjes![-o< Edit titel aangepast door moderator
Ik zou het ook niet weten waar t vandaan komt, en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je nu aldoor in onzekerheid/angst leeft.. Helaas kan ik je niet helpen hiermee maar wilde je wel veel succes wensen! Ik hoop ook voor jou dat je over 7 maanden je ukkie in je armen kunt houden!
hoi hoi! wat een onzekerheid he meid! ik heb het ook! bloedverlies. niet elke dag, maar zeker wel om de dag. ook helder rood. maar elke echo is steeds goed. Ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap (mijn dochter). maar dat is helemaal goed gekomen. kennelijk hoort het bij mijn zwangerschappen. deze keer heeft de echoscopiste alles heel nauwlettend onderzocht, en ze kon nergens een oorzaak vinden. het kindje ligt keurig op schema, het hartje klopt prima en krachtig en de vruchtzak is keurig scherp afgetekend. ook in de baarmoeder kon ze verder niks raars ontdekken. geen oorzaak dus. ik ben inmiddels redelijk in staat om het los te laten. Als dit kindje niet in orde is, zal er een miskraam volgen. al hoop ik met heel mijn hart dat dat niet gaat gebeuren, want ik wil zo graag dit kindje krijgen. maar als het zo is, dan kan ik daar niks aan doen. Ik leef nu van echo tot echo. en wacht maar af. maar ik blijf ervan uitgaan dat het goed gaat, dat geeft mij kracht. ik heb voor mijn dochter een miskraam gehad, dus ik weet wat het inhoud. en hoewel ik daardoor ook vlagen van angst heb, heb ik besloten dat niet te laten overheersen. kennelijk hoort het bloedverlies bij mijn zwangerschappen. zolang de echo's goed blijven, hou ik vertrouwen! sterkte meid! ik weet dat het je knap onzeker kan maken. probeer toch zoveel mogelijk op zoek te gaan naar de hoop die je van binnen hebt.... sterkte!
He meis, Tot ruim 8 weken heb ik dat ook steeds gehad. Gelukkig mocht ik elke week voor een echo komen en zagen we steeds dat alles goed was maar blij wordt je er absoluut niet van! Bij mij bleek het bij de placenta weg te komen en dus niet bij frummel. Na 8-9 wk geen druppel meer verloren! Het gaat nu dus hartstikke goed. Er gebeurd zoveel daarbinnen dat de groei en veranderingen ook voor bloedingen kunnen zorgen. Juist omdat alles extra goed doorbloed is. Heel veel succes! Ik hoop dat het gauw ophoudt!
Patroeschka, dank je wel hoor! 00marij, pfieuw, lijkt me nogal beangstigend iedere keer opnieuw hé. Of verdwijnt de angst toch bij jou na 'n tijd en omdat je 't bij je vorige zwangerschap ook hebt gehad? elmo, jouw post stelt me behoorlijk gerust. Ik zit nu op 7 weken en 6 daagjes. Mijn gyno is ook erg begaan met mij... Totnogtoe heb ik al echo' gehad op week 5 (wist niet dat ik zwanger was , ging voor controle om mijn medische toestand op te laten volgen), op week 6 en op week 7 (2x). As.dinsdag kan ik weer terecht voor een echo... Lijk wel dat ik verwend word maar geen keer is té veel gebleken hoor...