Hoi Dames, Helemaal nieuw hier op het forum en op zoek naar advies! Mijn man en ik hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Inmiddels ben ik gestopt met de pil. Ik vraag mij af hoe nu verder? Ik moet nog ongesteld worden. Ik lees hier op het forum van alles over temperaturen en je eisprong berekenen. hoe gaat dit in zijn werk?? Ik wil graag de kans zoveel mogelijk vergroten. Normaal gesproken ben ik eigenlijk nooit ongesteld, ik hield bijna nooit een stopweek. Dit op advies van de gynaecoloog, dit zou beter zijn ivm pco. Een aantal jaar geleden ben ik ooit eens 8 maanden gestopt met de pil en nooit 1 keer ongesteld geweest! De gynaecoloog heeft mij verteld dat op het moment dat ik stop met de pil er de eerste 3 maanden nog een vrij grote kans zou zijn dat ik natuurlijk zwanger zou kunnen raken. Daarna zou ik medicatie moeten slikken. Vandaar dat ik deze eerste 3 maanden na het stoppen van de pil graag optimaal wil benutten in de hoop dat het raak is! ik hoop dat iemand mij een beetje advies en uitleg kan geven? hoe zit dat met mijn cyclus, wanneer heb ik een eisprong, wanneer gemeenschap, temperaturen etc??? Ik wacht hoopvol jullie berichten af!
Hoi Roos,welkom op het forum! Ik kan je geen advies geven omdat ik geen ervaring heb met stoppen met de pil om zwanger te worden. Ook geen ervaring met tempen enzo. Kan je alleen het advies meegeven om hier gewoon lekker te gaan lezen, je doet hier zoveel info op! En kan je het niet vinden... dan kan je ook je vraag googlen. 9 van de 10 hits verwijst weer terug naar dit forum. Maar zo vind je heel gericht de onderwerpen die je zoekt. Al zijn het gesloten onderwerpen van een paar jaar geleden. Groetjes Lyn
Hoi Roos, Met PCO heb ik geen ervaring..Maar probeer je zo goed mogelijk te gaan helpen! Je bent gestopt met de pil en hebt nog geen ontrekkingsbloeding gehad? Als je stopt met de pil dan krijg je eerst een bloeding.. Deze bloeding is nog van de pil zeg maar. Na die bloeding begint je cyclus. Dat is afwachten wanneer die weer begint! Dat kan lang duren, kan ook zo zijn dat ie direct mooi op regel is. Temperaturen heb ik nooit gedaan, ik weet eigenlijk ook niet zo goed wanneer je daar mee moet beginnen. ik denk tegelijk met de ovulatie testen, maar daar kunnen de andere meiden je vast beter mee helpen. Ik gebruikte ovulatie testen van zwanger en kids. Heel makkelijk en handig, en niet te duur. Aangezien je niet weet wat je cyclus is, zou ik beginnen op cyclus dag 6. Zou mis je je ei iig niet! het kan wel lang duren voor je dat een positieve ovulatie test hebt hoor. Als de test positief is: De controle streep is even donker als de teststreep! Na die test springt je ei binnen 24-48 uur. Bij je positieve ovulatie test kun je die dagen dus aan de klus De meningen zijn verdeeld over het elke dag klussen, maar ik zou het wel doen Tel 16 dagen bij je positieve ovulatie test op, en dat is je NOD. (ongeveer!!)... De dag dat je ongesteld wordt, of dat je kunt testen! Ik hoop dat ik het wat goed heb uit gelegd, en anders zijn er vast dames die me corrigeren of iets toevoegen
Hai! Als je PCOS hebt, werken ovulatietesten niet goed. Dit is omdat je hormoonwaardes niet kloppen en je dus vals positief kunt testen met een ovulatietest. Als je een cyclus hebt van 28 dagen, heb je rond dag 14 je eisprong. Dag 1 is trouwens de eerste dag dat je echt ongesteld bent (rood bloed). Ongeveer 2 weken na je eisprong word je ongesteld.
Hoiii dames, Wat leuk om jullie reacties te lezen. Lyn76 Ik heb inderdaad al flink een beetje rond gekeken hier! wat een hoop verschillende verhalen er ervaringen, maar erg leerzaam! exciting wat fijn dat je zo behulpzaam bent. Ik ben momenteel zo enthousiast dat we besloten hebben er voor te gaan, dat ik het ook graag wil delen en van allerlei vragen heb! maar niemand die van onze kinderwens af weet dus fijn om hier zo mijn ervaringen te kunnen delen. Ik zit inderdaad nog te wachten op een onttrekkingsbloeding, morgen? Dan begint dus mijn cyclus, op de dag dat de bloeding begint?? Ovulatietesten lijkt me erg verstandig, wanneer zou ik deze moeten doen dan? op dag 6 na mijn eerste dag van de onttrekkingsbloeding bedoel je dan? kan ik bijvoorbeeld 2 weken na mijn onttrekkingsbloeding ook alweer een eisprong hebben?? of moet ik eerst ook nog 1 keer een echte ongesteldheid gehad hebben? Waar haalde jij die testen? Misschien ben ik er wel te veel mee bezig nu direct, maar ik zit nogal met het feit dat ik pco heb. Het lijkt me zo fijn dat het zonder medische hulp lukt en de gynaecoloog heeft mij verteld dat direct na het stoppen de kans nog wel realistisch is dus die eerste eisprong wil ik echt niet missen haha! xElles denk je dat ovulatietesten voor mij helemaal geen zin hebben? zijn je hormoonwaardes sowieso altijd anders bij pco? Ook als je niet bezig bent met zwanger worden ofzo? Bedankt allemaal!