De titel zegt het al, Sinds ik zwanger ben heb ik heel snel vet haar, ik erger me er dood aan! En heb dan de neiging om elke dag onder de douche te stappen en m'n haren te wassen waardoor het lijkt of het juist erger word. Ik probeer me nu voor te houden om, om de dag te douchen en haren te wassen. Maar zodra m'n haar opdroogt lijkt het weet vettig uit te zien. Ik gebruik altijd shampoo en crèmespoeling van Andrélon al van jongs af aan sinds k haar op m'n hoofd heb. Aangezien ik voor vele shampoos gevoelig voor ben. Voor wie is dit herkenbaar en heeft er ook last van en wat doe jij er tegen? Tips zijn meer dan welkom
Ik heb het inderdaad ook vaak als ik m'n haar vaker was of als het een tijd niet geverfd is, is echt super irritant. Meestal helpt bij mij switchen van shampoo tijdelijk, maar dat is bij jou dus geen optie helaas Misschien dat je een beetje droogshampoo kan spuiten op dag 2? Dat doe ik wel vaak ook, haalt even die 'vettige glans' eraf en geeft vaak ook een beetje extra volume
Ja dat gebruik ik ook al haha, alleen heeft nog niet echt een effect. Kreeg net een tip van een vriendin om crèmespoeling alleen in de punten te smeren (als je lang jaar hebt dus) en niet de hoofdhuid. Zal dat eens proberen kijken of dat helpt
Met vaker wassen wordt het inderdaad alleen maar erger. Ik doe ook droogshampoo op de 2e dag. Als je donkerder haar hebt en geen witte waas wil kan je de donkere van Baptiste of van got2b nemen; beiden verkrijgbaar bij kruidvat. Die van got2b zijn wep met enige regelmaat 1+1 gratis, dan sla ik in. Overigens; bij 1e zwamgerschap had ik net veel minder snel vet haar; was een meisje. Nu een jongen. Wie weet zegt het wat
O en je moet ook regelmatig eens van shampoo veranderen. De clean start van Chi vond ik wel heel goed reinigen, kan je via internet bestellen. Is van die kappersshampoo die je tegenwoordig makkelijk kan krijgen...
Dat is sowieso een goede tip! Kreeg van mijn kapper nog als tip om cremespoeling vóór je shampoo te gebruiken. Ik had het eerder in de zwangerschap ook heel erg, dat vette haar. Wat bij mij helpt is om niet elke dag mijn haar nat te maken maar het in een hoge knot te doen zodat het niet nat wordt. Ook niet al te vette dingen op mijn gezicht smeren helpt, omdat vooral bij los haar je haar de hele dag in aanraking komt met je gezicht.
Oh ik herken het!!! Ik gebruik af en toe droogshampoo om tussen de wasbeurten door de boel ff 'op te peppen'
Ja in m'n vorige zwangerschap had ik helemaal geen vet haar en het is ook een meisje. Elke zwangerschap is natuurlijk anders. Fijn dat ik iig niet de enige ben. Ik heb juist blond haar heb het nooit geverfd of iets en meerendeels altijd in een staart. Dus je ziet het gewoon erg goed dat k vettig haar heb. Wat betreft eerder de crèmespoeling gebruiken en dan de shampoo heb ik ook al meerdere malen geprobeerd maar ook dat heeft geen zin
Van shampoos die je in de winkel kunt kopen raakt mijn haar ook sneller vet en bovendien vind ik mijn haar echt beter zitten als ik shampoo van de kapper gebruik. Dus ik zou naar de kapper gaan en daar vragen om shampoo specifiek voor een gevoelige huid. Het wordt trouwens wel beter denk ik gedurende je zwangerschap hoor, rond dat termijn was mijn haar ook sneller vet, evenals mijn huid waardoor ik elke keer behoorlijk wat puistjes had. Nu bijna geen last meer van gelukkig.