iemand ingeleid vanwege groot kind ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kletstante28, Dec 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Met hoeveel weken en hoe groot was je kind dan ?
    Ben er nieuwsgierig naar.

Bedankt !

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    hoe groot is groot he? Volgens mij leiden ze nooit in puur en alleen omdat het een beetje een groot kind is. En ook grote kinderen kunnen er wel 'gewoon' uit.

Vanwaar je vraag eigenlijk?

3. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Mijn eerste was groot.
    Heb vandaag echo gehad en deze wordt ook weer groot.

Komen er altijd wel uit, maar las soms van anderen dag ze ingeleid werden, dus daarom even nieuwsgierig.

4. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Hier ook een groot kind ze is nu geschat tussen de 4000 en 4600gr. In principe laten ze je doorlopen behalve als het te zwaar wordt. Ik heb aangegeven dat het voor mijn lijf best pittig begint te worden nu en men gaf aan daar wel rekening mee te houden.

5. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,290
    263
    83
    Ondanks dat ik met 3 dagen overtijd bij de gyn terecht kwam met een RR die wat te hoog was en een schatting van ruim 9 pond deden ze niet inleiden.
    Heb nog wel gevraagt of dat mogelijk ging worden als ik te lang overtijd ging lopen ( Was bang dat ik uiteindelijk 2 weken overtijd ging en dat kind iedere dag ging bijgroeien .)
    Gyn gaf aan dat de risico`s van inleiden toch groter waren dan af te wachten op spontane bevalling.
    Dus een te groot kind is niet te reden om eerder te gaan inleiden volgens gyn. Maar dat was in mijn situatie je kan ook andere situaties hebben bv bij zwangerschapssuiker die uit de hand loopt want dan is het andere koek.

En ook ik vond het vrij heftig zwaar worden met 9,5 pond in mijn buikkie.
    Maar ik had geluk dat ik de dag daarna ben gaan bevallen.

Liek

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    kleine aanvulling ik heb een te hoge bloeddruk dus dat speelt ook mee.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Nou ja ! :confused: Het is net alsof ik een bericht van mijzelf zit te lezen kletstante28...

Mijn eerste was ook groot en ik heb vandaag ook een echo gehad waaruit bleek dat deze baby ook weer voorloopt op het gemiddelde. En ook ik vroeg me af of het een reden is om de bevalling in te leiden.
    Oh ja, en ik ben even ver in de zwangerschap als jij en ik ben ook 32 jaar.
    Bizar... :D

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Nou, mij is gezegd dat een groot kind geen reden is tot inleiden. De normale redenen voor inleiden (gaat slecht met moeder / kind) gelden standaard, daar heeft de grootte geen invloed op.

Een groot kind geeft wel meer druk op je bekken, waardoor je meer last kan krijgen en zo. Maar evengoed was dat geen reden om in te leiden. Zodoende mocht ik heerlijk 12 dagen overlopen...wordt zo'n kind ook niet kleiner van natuurlijk, maar mij zeiden ze toen dat dat hooguit 200 gram had gescheeld, ze doen vanaf week 37 100 gram per week groeien of zo. Ja, da's de moeite ook niet meer, 4500 gram of 4300 gram....

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Ondanks dat uit groeiecho's bleek dat we een flinke knul zouden krijgen, ondanks dat ik het zwaar vond worden en ondanks dat ik MS heb werd ik niet ingeleid.

De risico's van het inleiden zijn daarvoor te groot en dus mocht ik gewoon doorlopen.
    Uiteindelijk ging ik 20 dagen overtijd en bleek na 2 uur persen Kylian niet tussen mijn bekken door te passen en werd het toch nog een keizersnee.
    Ze hadden inderdaad verwacht dat Kylian groot zou worden (schatting was tussen de 4300 en 4600 gram) maar zelfs de gyn en verzorging stond te kijken toen de weegschaal stopte bij precies 5000 gram (en 55 cm)

Groetjes anita

10. loodje

loodje Actief lid

Feb 1, 2007
    241
    0
    0
    hai meiden

hier eergister bevallen van een groot kind :), maar de inelding was niet wegens de lengte, maar omdat ik al 14 dagen na de uitgerekende datum liep.

11. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Vriendin van mij is eerst natuurlijk bevallen van een zoontje van ruim 10 pond. Dramatisch! Dus bij tweede kindje is ze ingeleid bij 37.5 week, toen het kindje ruim 8 pond was.

Share This Page