Als ik hier op de site soms foto's voorbij zie komen van vrouwen die even ver zijn als ik, of soms zelfs veel minder ver wordt ik een beetje onzeker. Ik heb vergeleken met de meeste foto's amper een zwangerschapsbuikje. Er zit inmiddels wel iets, maar dat is alleen voor mijzelf en mensen die me heel goed kennen zichtbaar. Op mijn werk zegt iedereen dat er nog niets van te zien is. Ik heb verder een redelijk gemiddeld postuur (weeg precies wat ik moet wegen), dus daar kan het ook niet in zitten. Ik had juist verwacht dat het wel redelijk snel en fors te zien zou zijn, omdat ik nou niet bepaald een enorm afgetraind lichaam met superbuikspieren heb. Aan de ene kant ben ik er wel blij mee. Ik was erg bang dat ik heel snel heel dik zou zijn. Tot nu toe ben ik nog geen kilo aangekomen (terwijl ik niet ziek geweest ben verder) en wordt echt alleen mijn buik wat dikker, verder blijft alles zoals het was. Maar ja, inmiddels begin ik me toch een beetje zorgen te maken... Ik probeer dat van me af te zetten, omdat ik weet dat de grootte van je buik niet alles zegt en dat ik geen reden heb om aan te nemen dat er iets mis zou zijn, maar dat lukt niet altijd. Ik zou er ook wel graag echt zwanger uit willen zien... Ik merk er nu zo weinig van, vooral omdat ik ook nog eens nog steeds niets voel (terwijl je best vaak leest dat vrouwen rond de 18 weken al leven voelen). Zijn er meer vrouwen hier waarbij het relatief lang duurde voor ze er zwanger uitzagen? Groetjes, Esther
Niet stressen, het komt echt vanzelf! Geniet er nog maar van zou ik zeggen... Bij mij was er tot 22 weken ook nauwelijks iets te zien. Toen ik bij de VK zat zat er een vrouwtje naast me die 1 week minder ver was dan ik. En zij had al een enorme toeter... Ik heb het aangekaart bij de VK en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat die vrouw al eerder een kindje had gehad en bij de eerste gaat het meestal niet zo snel. Eh, pardon?!? Kijk even naar mijn gegevens... Ik heb ook al een dochter van bijna 5! "Ohw..." zei ze. "Dan kan ik alleen maar zeggen geniet er maar van. Voor je het weet heb je net zo'n toeter als haar!" En gelijk heeft ze gekregen. Met 24 weken begon mijn buik enorm te groeien en nu met 36 weken... wens ik terug naar de tijd dat die buik nog níet in de weg zat
Ben ook niet zoveel aangekomen. Dit geeft niks hoor. Zolang je baarmoeder maar goed groeit. Mensen vinden het juist vaak mooi ben alleen maar door de baby aangekomen en verder helemaal niks. Ben der wel blij mee. Maar goed bij de 23e a 24e week zul je wel zien dat er toch wat kilo's bijkomen.
Bij mij was de eerste keer bij Esmée ook bijna niets te zien. Op het allerlaatst kwam er ineens schot in. Meid, het allebelangrijkste is dat er uiteindelijk echt wel een hele gezonde baby tevoorschijn komt. En dan maakt het helemaal niets uit hoe je buik eruit zag (al is het wel leuk om je buik te showen...maar dat komt wel goed)
Hoi Esther, Ik zit precies met dezelfde vraag / zorgen. Ik ben nu bijna 16 wkn zwanger en heb ook nog geen buik. Pas mijn gewone kleding ook nog.. Als je dan om je heen kijkt en verhalen hoort van meiden die met 10 wkn al in positiekleding lopen ga je, je toch een beetje zorgen maken. Gelukkig hebben hier wat meiden gereageerd en ben ik wel wat meer gerustgesteld! Hopelijk jij ook! Groetjes, Leonie
Echt! Ik heb tot week 26 mijn gewone spijkerbroeken aangehad. DICHT! Na 26 weken werd het wat krapper maar met een elastiekje er tussen pasde ik ze tot week 30. Ne niet meer hoor... Ik ben tonnetje rond...
Ylana, jeetje tot week 26 je gewone kleding aan. Ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan, maar ben wel blij met je reactie. Maak me gelijk een stuk minder druk! Ik weet ook wel dat de 13 wkn echo goed was en dat de kans klein is dat er iets aan de hand is, maar ja. Zorgen maken is zooo makkelijk... Thanks!
Het is zo verschillend, die buiken! M'n zus kon wel janken toen ze zes maand zwanger was, omdat nog geen kip zag dat ze in verwachting was. Terwijl ikzelf met m'n eerste twee al volop buik had met drie maand. En nu, met de derde, kwam dat pas een beetje bij de vierde maand. Dus zelfs bij één persoon kan dat per zwangerschap nog weer verschillen. Het gaat er gewoon om of de baby zelf goed groeit.
Bij mij zie je ook nog niet zoveel hoor. In ieder geval niet dat ik zwanger ben, nog anderhalve week en ik ben 6 maanden! heb ook nog mn gewone broeken aan, wel bovenste knoopje los vanaf vorige week maar hij kan nog wel dicht als het moet! Mijn vriendin is ongeveer even ver en die had met 4 maanden al meer buik dan ik nu....
Bij mij duurde het ook wat langer hoor voordat mn buik er zwanger uit ging zien. Eigenlijk pas sinds november dat mensen echt zeiden: hey je kunt het nu goed zien! Ben ook nog maar 1kg aangekomen..maar mn baarmoeder groeit wel goed enzo dus hoefde me geen zorgen te maken. De baby "eet"mij op van binnen
Ik ben best benieuwd naar fotos van meiden die evenver zijn als ik. Zelf heb ik amper een buikje. Niemand die ziet dat ik zwanger ben en ook ik pas al mijn kleren nog. Sommige kleren beginnen wel strakker te zitten, ook bij mijn borsten..want die zijn wel een cup gegroeid. Eindelijk volle borsten
Bij mij kun je ook niet echt zien dat ik zwanger ben... De mensen die het weten en er op letten zien wel dat iek ietsje pietsje meer buik heb, eerst wat het echt plat. Mijn baarmoeder groeit goed, en volgens de echo's loop ik qua zwangerschap ong. 4 dagen voor... Ik ben van mezelf slank enben nog niet veel aangekomen, nog net geen hele kilo. Dus maak je niet druk hoor! Straks zul je heus nog wel een buikje krijgen!
Ik ben in totaal zes kilo gegroeid. De laatste 8 weken ben ik helemaal niets gegroeid. Dit zegd allemaal niets. Misschien ligt je baby erg diep. Ik heb ook maar een kleine buik. Ik begrijp wat je bedoelt, want ik wacht ook op die enorme dikke buik, maar aan de andere kant, heb ik nog geen probleem met sokken aantrekken, en dat is ook heel fijn.... Maak je niet druk, laat het lekker op je afkomen. De laatste weken kun je nog heel veel groeien. Ik moet nog 7 weken, misschien dat het nog komt. Liefs Britt
Ik had ook een hele kleine buik. Met 32 weken zwangerschap zagen mensen op mijn werk nog niet dat ik zwanger was ! (werk in de kraamzorg) Mijn dochtertje lag erg diep en mijn buik was 1 en al kind. Een voordeel: Mijn buik was gelijk plat na de bevalling ! Was dan ook maar 5 kilo aangekomen.
Op 26 weken kwam leerkracht naar mij toe om mij proficiat te wensen... toen had ze besloten dat het toch wel een zwangerschap moest zijn dat ze zag. daarvoor twijfelde ze of ik misschien beetje verdikt was. en het kan altijd snel gaan, alhoewel ik ook geen gigantische bollebuik meer verwacht. Maar da's nog zo gemakkelijk... dan heb je ook minder kans op klachten doordat je buik zo zwaar is (heb absoluut geen last van mijn rug of zo...) het komt wel...
Maak je geen zorgen over je buik, ik heb tot 27 weken mijn gewone kleren aan gekunt en nu heb ik echt wel een buik hoor (zi album). Ik was er wel blij mee maar wat jij oko zegt, niemand ziet het dus je krijgt geen reacties, des te leuker is het om te zeggen hoe ver je al bent als het wel te zien is. Het is ook wel handig hoor, weinig buik, heb je er ook geen last van. Succes en anders een leuke buikband omdoen?
*breekt even in met haar 7 weekjes Maar uhm...hoe zit dat nou met die eerste weken eigenlijk? Mijn buik is nu al enorm opgezwollen omdat mijn darmen schijnbaar naar voren gaan. Hadden jullie dat dan ook niet? Of gaat dat na een paar weken over?
Ingeltje, ik heb er geen last van gehad maa rik heb wel gehoord dat dat weer over gaat. je darmen moeten even een andere plek zoeken. geniet ervan.
Dat heb ik wel gehad inderdaad heb toen wel een positie broek gehaald..maareh die zakte daarna weer af Inderdaad moeten je darmen ff hun plek zoeken en dan wordt je buik weer minder bol