Borstvoeding zorgt niet voor gaatjes, je kan gerust poetsen voor de laatste voeding. Op borstvoeding.com wordt echter wel aangeraden om vanaf het eerste tandje 2x per dag te poetsen, standaardadvies is 1x per dag.
Ik meende ook dat het geen kwaad kon.. Maar hele discussie met Mn man want het consultatiebureau had tegen hem gezegd dat je erna moet poetsen
Bedankt voor de link, helemaal duidelijk Dus het bederft de tanden niet Maar advies is wel na d e avondevoeding poetsen En bij nacht voedingen 2 maal daags poetsen
Wij poetsen één keer per dag en nu drinkt ze vaak niet meer voor het slapen maar toen ze dat nog wel deed viel ze al drinkend in slaap dus kon na de voeding poetsen niet eens. Ik ging haar daar echt niet weer wakker voor maken. Dus voor de voeding poetsen. Is ook hoe de natuur het geregeld heeft dat baby's al drinkend aan de borst in slaap vallen dus zou erg onlogisch zijn als ze daar gaatjes van zouden krijgen.
Ik heb mijn zoon bijna 4 jaar in slaap gevoed. 't Kind heeft een puik gebit. Snoepen en aan een fles ranja zuigen geeft meer kans op cariës.