Waarom blijf ik zo onzeker :-(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Warboel, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Man ik word wel een beetje gek van mezelf hoor :(.
    Ik dacht eigenlijk dat ik het stukje onzekerheid wel los had kunnen laten, maar dat blijkt na twee miskramen toch iets moeilijker dan verwacht.

Vandaag was ik bijvoorbeeld minder misselijk dan normaal en hoewel ik twee dagen geleden met 8 weken en 3 dagen een goede echo heb gehad (kindje lag zelfs voor op groei), met goede hartactie, slaat ALSNOG de twijfel toe. Maar dat komt ergens ook omdat ik last blijf houden van steken in mijn onderbuik. Zucht.

Komt ergens ook door verbaasde reacties dat ik de zwangerschap ook al vroeg bekend heb gemaakt. Maar goed: in mijn overmoedige bui dacht ik dan ook dat het nu wel kon, haha. Aangezien het sowieso toch wel spannend is.

Zijn er meer dames die onzeker zijn en hoe gaan jullie er mee om?

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ben alweer bijna 21 weken zwanger en nog steeds onzeker. Dan voel ik weer te veel, dan te wienig etc. Ik ken gewoon zoveel verhalen waarbij het mis is gegaan (van een vroege miskraam tot doodgeboren) en dat maakt bang. Het is een lastig iets. Het enige wat je kan doen is het over je heen te laten komen, te vertrouwen op de goede echo's en controles en vooral te beseffen dat je er echt niks aan kan doen als het wel mis gaat. Probeer er vertrouwen in te hebben dat het goed komt.. Het is lastig... Succes met je zwangerschap!

3. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Tot de goede 20 weken echo was ik onzeker. Sinds dien voel ik hem ook duidelijk elke dag en dat stelt gerust. Voor die tijd..sorry.. ik vond het hel! Alleen afleiding hielp mij. Het blijft onzeker omdat je er totaal geen controle over hebt. Sinds ik hem elke dag voel kan ik ook pas genieten. En zelfs nu ben ik wel eens onzeker al gaat dat meer over het aanstaande moederschap. Hormonen werken ook niet mee he ;) sterkte en probeer toch vertrouwen te houden!

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Herkenbaar hoor... Voor mijn zoontje 2 misrkamen gehad. De zwangerschap van mijn zoon was ik zo onzeker was soms gewoon niet leuk meer.

Nu heb ik dus voor deze zwangerschap weer een miskraam gehad en die onzekerheid is er ook steeds. Vorige week een echo gehad alles was goed , goed hartje etc. Morgen heb ik weer een echo en heb alle doem scenario's in mijn hoofd gehaald. Pfff..

Speelt ook nog eens mee dat ik echt zwanger , miskraam , zwanger , miskraam , zwanger van zoon .... En nu weer zwanger , miskraam en dan deze zwangerschap...

Hoop dat het heel snel over is die onzekerheid !!

5. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik blijf nog onzeker hoor en ik ben vandaag 25 weken. Ook al heb ik uiteindelijk te horen gekregen dat alles perfect is en ook al beweegt ze enorm in mijn buik, totdat ze in mijn armen ligt ben ik niet gerust.
    Tip, bespreek het met je vk. Zij zijn dit gewend en kunnen je dan geruststellen als je het echt niet meer ziet zitten. Je kan nml zo veel googelen en nare verhalen horen, zij hebben alles wel een beetje meegemaakt en kunnen wat perspectief geven.

Deel Deze Pagina