Mijn voorlopige teruggave was verkeerd berekend, dus moest ik geld terug betalen. Volgens de mevrouw aan de telefoon moest ik perse schriftelijk een betalingsregeling treffen. En ze heeft me daar ook een formulier voor opgestuurd. Daarom snapte ik dat dus niet. Voor de kinderopvangtoeslag moest ik 3000 euro terug betalen. Daarvoor heb ik een betalingsregeling op het belastingskantoor zelf. Hier heb ik geen rente of kosten over betaald. Dus waarom moet de 1 wel rente betalen en de ander dan niet? Of hangt dit af wat voor schuld je hebt? Of van je inkomen? Ik blijf het vreemd vinden. Misschien heb ik geluk gehad. Want ik vond die 3000 euro ook wel meer dan genoeg. Liefs Gwen
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er gisteren nog even met mijn vriend over gehad en we kunnen nog wel wat bij elkaar rapen. Betaal hem liever ineens, dan zijn we er maar vanaf....
Oh wat kl*te voor je zeg! Denk je het idd uit handen te geven aan iemand die er verstand van heeft.... :x
wij hadden dat ook mijn vriend had eerst zelf de belasting ingevuld.. dom eigenlijk was hij wat vergeten moesten we een bedrag rond de 4000 euro terug betalen .. zucht.. gelijk maar weer een bezwaarschrift ingediend
Veel succes meid. Ik ken het, wij moeten ook bijna 900 uro terug betalen aan de belasting van 2008..wij doen dit in termijn..heb ik niet aangevraagd maar gewoon gedaan.
Idd balen maar een betalingsregeling is meestal wel mogelijk. Wij hebben een beslaglegging van 2300 euro achter de rug,hebben 3 maanden krom gelegen en een hoop ellende gehad doordat we in het buitenland zaten,pffff.
Wat ongelofelijk slordig van je adviseur zeg! Maar fouten worden gemaakt. Ik neem aan dat je een kopie van je aangifte van em hebt ontvangen dus daar had je het al aan kunnen zien. Vervelend hoor, dat valt rauw op je dak! Betalingsregeling gaat idd schriftelijk aanvragen (ik las hier iemand over terugbetalen toeslagen maar dat is een hele andere afdeling met geheel andere regels) De belastingdienst kan je idd heffingrente toerekenen. Zowel bij terugbetalen als bij ontvangen. Had je trouwens zelf geen idee dat je voorlopige aanslag niet correct was? En heb je die van dit jhaar wel gecontroleerd dan?