Hallo meiden, Sinds zaterdag in het begin van de avond heb ik last van bruine afscheiding. Het was alleen in het inlegkruisje te zien. Omdat ik er over in zat even met de vk gebeld. Deze zei dat het komt door inspanning waardoor er een bloedvaatje bij mijn baarmoedermond geknapt is. En dat ik me niet ongerust hoef te maken. Gisteren had ik nog een beetje bruinverlies. Vanochtend zat het in mijn inlegkruisje, maar bij het plassen ook in de wc pot (slierten). Ik heb verder geen krampen. Omdat het toch aanhoudt begin ik met ongerust te maken. Misschien dat ik vanmiddag weer de vk bel, maar dan voel ik me zo dom: ze heeft gezegd dat ik me niet ongerust hoef te maken. Vraag: - heeft iemand van jullie die ook gehad? - hoe lang duurde het voordat het stopte? iedereen die reageert: alvast bedankt Groeten van een ongeruste friezin
ik heb tot nu toe al een paar keer last gehad van bruine afscheiding. heel in het begin van mijn zwangerschap, merkte ik het op bij het afvegen na het plassen. toiletpapier was een beetje bruinig beige-ig. een keer na het vrijen, en plots een paar dagen geleden weer. was mijn onderbroek nat een bruin. ik heb er heel goed naar gekeken, maar ik kon geen bloed vinden. alleen de kleur was bruin. maar daarna was alles weer gewoon netjes wit. ik zou ook niet weten waarom en hoe ? ik heb juist wel last van krampjes en steekjes. niet zo heel sterk zoals in het begin dat ik steeds dacht dat ik weer ongesteld ging worden... maar ik voel ze best vaak. morgen mijn eerste echo, benieuwd wat ze me gaan vertellen. succes ermee he. zal wel niks ernstigs zijn anders was dat bruine allang doorgezet tot een echte bloeding, en dat heb je toch niet? geniet van je zwangerschap, komt allemaal goed!
Hoi Mamary, bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad geen rood bloedverlies, alleen bruin. Ik heb wel last van steken, maar dat kan ook de banden van de baarmoeder zijn die opgerekt worden. Jij ook heel veel succes met de eerste echo. Ik ben vorige week voor het eerst naar de vk geweest en we hoorden het hartje al! Volgens de vk die ik dit weekend gebeld had, naar aanleiding van het bruinverlies, is het het horen van het hartje een goed teken voor een goed verloop van de zwangerschap. Hopelijk heeft ze gelijk. Groeten van Friezin
Ik heb het ook gehad, 2 weken lang, in week 8 en 9. Maar het was dus niets. (maar oh wat maakte ik me zorgen, kan me je ongerustheid heel goed voorstellen)
Hoi anabella, ook jij bedankt voor je antwoord. Dus ook in week 8 en 9. En twee weken lang! Ik hoop dat het bij mij korter duurt, want ik vind het maar niets zo. Daarna heb je nergens meer last van gehad? Jeetje over 8 dagen ben je uitgerekend! Spannend en alvast succes met je bevalling. Groeten van Friezin
Nee, na die twee weken heb ik het nooit meer gehad. Ik dacht echt dat het fout zat, want mijn kwaaltjes verdwenen ineens ook, dus ik ging naar de eerste echo met het idee "nou kom maar op, ik weet toch al dat het mis is gegaan." Maar dat was dus niet zo! En inderdaad, over 8 dagen moet ik al bevallen, dat zag ik zelf net ook staan, en ik schrok er van! Lol Jij ook succes met je zwangerschap
ik heb geen ervaring met bloedverlies, maar ik zou me niet dom voelen hoor. als jij je zorgen maakt gewoon je VK bellen. ik heb een keer vrij laat gebeld en mijn VK zei dat ik gewoon moest bellen omdat er wel iets speciaals groeit in mijn buik. en dat ik me niet dom of aanstellerig hoefde te voelen. dus twijfel je, gewoon bellen. Ik heb een keer een stomp in me buiik gehad, ze kwamen gewoon bij me thuis om de hartslag te checken die overigens perfect was toen.
Ik heb het de 1e 12 weken regelmatig gehad, en het kan echt geen kwaad! Maar ik maakte me ook wel eens zorgen, maar het zit er nog steeds en inmiddels ben ik alweer 27 weken... Liefs Mirtje
ik heb het met mijn derde zwangerschap dat ik met 8 weken bruine afscheiding had en het heeft ongeveer 3 dagen geduurd en heb daarna geen last meer gehad van bruine afscheiding. ben toen wel erg geschrokken want met mijn eerste en tweede zwangerschap heb ik nooit geen bruine afscheiding gehad.
Hallo meiden Bedankt voor jullie reacties. Ze stellen me toch wel gerust. Zo pas naar de wc geweest en toen was er niets meer te zien. Hopelijk blijft dat zo. Iedereen succes met de zwangerschap: geniet ervan. Groeten van Friezin
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad bruin verlies en ik kreeg precies hetzelfde antwoord als jouw vk tegen jou heeft gezegd. Ik mocht een paar dagen later komen voor een echo om mij gerust te stellen. Maar helaas... het vruchtje leefde niet meer.
Ik had begin week 10 drie dagen last van een beetje bruine afscheiding. De vk zei dat zolang ik geen buikpijn kreeg het er goed uitzag. Helaas was het op de vierde dag helder bloed en is het definitief misgegaan. Het is niet de ervaring die je wil horen, maar ik heb toch maar gereageerd. Succes uit noord-west Friesland
ik heb ook sinds zaterdag bruin verlies met rode piekleine bloedpuntjes er in. heb ook de vk gebeld, zei zij misschoie een late innesteling, ben ook ineens erg misselijk en extreem moe, voor zaterdag nog geen last van. Maar na de innesi=eling beginnen de hormonen te werken aldus de vk. heerlijk is dat haha maar zei zij ook tegen mij slierten geeft niks, mag ook tijdens de zwaerschap en bruin is oud bloed duis kan ook geen kwaad. Zodra het rood wordt moest ik weer bellen! hopelijk heb je hier wat aan! n bij mijn eerste heb ik zelfs een paar dagen rood bloed gehad na 6 weken!
Ik heb er in week 7 en 8 ook last van gehad. Heb toen een echo gekregen en daar zat alles goed. Was volgens vk net als bij een bloedneus, de ene heeft er nooit last van en de ander vaak. Zolang het niet helder rood word en krampen erbij komen hoef je je over het algemeen geen zorgen te maken. Ookal is dat makelijker gezegt dan gedaan! Sterkte meis
Ik heb vanaf mijn eisprong tot ergens in week 6 last gehad van bruin verlies... daarna kreeg ik een paar dagen wat drupjes rood en heb toen met 6 weken een echo gehad.. daar was een kleine frummel op te zien... Een week later weer een echo (nu tijdens de intake) en ook nu was alles weer helemaal goed... Mijn verloskundige zei ook dat het zoiets als een bloedneus.. hihihihi Nu vandaag na een kuurtje voor een schimmelinfectie weer wat roze troep maar dat had ik ooit ook toen ik ook een schimmel had en niet zwanger was......
Hoi Babytje en Daantje Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes. Ik heb vanmiddag maar weer even met de VK gebeld. Het was dezelfde als zaterdag. Zij zei dat ieder baarmoeder weer gevoeliger reageert op een zwangerschap. Het kan best zijn dat die van mij gevoelig is. Ze heeft me verzekerd dat ik me niet te veel zorgen moet maken. (makkelijker gezegd dan gedaan) Ik heb nog steeds bruine afscheiding, maar het komt met vlagen, dus niet meteen een hele bats (pfff...gelukkig niet). Ik hoop dat het zo snel mogelijk ophoudt, want dit is ook niets. Jullie ook nog een super zwangerschap toegewenst. Liefs van Friezin
Sinds vandaag idem, begon me wat bruine afscheiding, maar nu licht roze,dus beetje bloed. VK zei dat ik me geen zogen moest maken dat er waarschijnlijk niets aan de hand is , maar dat ze het me niet kan garanderen. Twee weken geleden was de echo helemaal goed. Maar ik maak me toch zorgen. Toen ik zwanger was van mijn dochter (11 jaar geleden dus) had ik 1x een heftige bloeding maar dat was na het vrijen dus verklaarbaar. Dit vind ik echt eng. Afwachten dus maar. Pas 6-02 een echo.
Ja Wannabe, het is echt vervelend. Dus jij hebt 6 februari ook je echo: ik ook. Duurt nog lang he? Vooral als je zulke rare afscheiding hebt. Succes Liefs van Friezin
Ik heb op de dag dat ik positief testen(3.6 weken), bij 6 weken en bij 9 weken wat bruin slierten bloed verloren! Ik was er ook heilig van overtuigt dat het mis was de eerste 2 keren, bij 6 weken kreeg ik een echo aan de hand van het bruinverlies, maar het enige wat wij zagen...een mooi kloppend hartje! Ook tegen mij zei de VK toen ik belde: ja ik kan er niks over zeggen, kan alle kanten op gaan... Maar weet je, ze kunnen ook niks zeggen, wat als ze zeggend at alles goed is en 2 dagen later krijg je ene miskraam? Wat zeg je dan..jullie zeiden dat het goed was...ik denk dat het gewoon een antwoord is om hunzelf in te dekken, wat eigenlijk est logisch is, het is nog zo pril! Maar, ik heb dus ook 3 keer bruinverlies gehad, en was doodsbang, en ik wist zeker dat het fout was, maar kijk nu! 22 weken zwanger! En ukkie schopt me bont en blauw! hahahah Heel veel sterkte en suc6! kus miek
Hallo miek, Bedankt voor je berichtje. Hier gaat het bruin verlies nog steeds door. Baal er wel van en kan zo niet genieten. Heb het idee dat het fout gaat. Vandaag ging het zo goed: niets te zien, maar zo pas: ja hoor, weer raak. Hoop dat het snel ophoudt, want ik maak me echt zorgen, ookal zegt de vk dat ik dat niet moet doen. Groeten van Friezin