Momenteel ben ik ruim 7 weken zwanger van ons eerste kindje en ik heb tot nu toe weinig last van symptomen. Wel een paar dagen beroerd geweest, niet overgegeven. Eten kreeg ik een tijd ook slecht naar binnen. Maar normaliter sportte ik twee keer in de week, nu krijg ik al binnen no time last van mijn onderrug als ik iets doe en vind ik het huishouden soms al heel zwaar worden. Ik kan me er moeilijk bij neerleggen, ik ga altijd maar door en door. Het voelt alsof ik niet mezelf ben. Zijn er meer meiden die dit hebben?
uhm.... alles wat je opnoemt zijn toch echt symptomen, meid. hoort er allemaal bij! vanaf een week of 16 kun je weer uitkijken naar wat meer energie. rugpijn kan bekkenbodem/bandenpijn zijn, maar ook wat anders. bij last gewoon even naar de huisarts/fysio. succes!
Haha ja met symptomen bedoelde ik meer zere borsten, overgeven. Ik kan me er zo slecht bij neerleggen dat ik dus last heb van mijn onderrug. Maar bedankt voor de tip
Hier vanaf week 10 afnemende kwaaltjes, maar vermoeidheid bleef en leek erger te worden. Nu 16 weken en sinds vorige week 50% ziek gemeld (ik werk 38 uur). Na het werk lig ik eigenlijk alleen maar op de bank. Ik sta normaal gesproken bekend om mn energie, maar volgens heeft moeder natuur veel humor, want nu is mn haren wassen een onderneming waar ik me een aantal dagen op voorbereid
Voor mij heel herkenbaar! Ik heb rond week 8/9 ook heel veel last van mijn onderrug gehad. Alles deed zeer, maar ik ben voorzichtig in beweging gebleven en na iets meer dan een week was het gelukkig voorbij. Heb er daarna eigenlijk geen last meer van gehad (soms een klein beetje een dagje maar belangena niet zo erg als toen). Moe ben ik geweest van begin zwangerschap (kon wel 14 uur slapen snachts) tot een week of 12/13.. toen ging het steeds wat beter. Ik voel me nu weer fit, maar bukken gaat nu niet meer geweldig vlot (lukt wel maar voelt of er een 'harde bal' in mijn onderbuik zit). Zo blijven er telkens nieuwe symptomen ontstaan en anderen verdwijnen gedurende de hele zwangerschap. Maar oh wat een prachtige ervaring!
Check! Ik loop ook al 2 weken bij de fysio! Het helpt wel goed. Waarschijnlijk nog één keer, maar de fysio achtte de kans wel groot dat ik in de laatste 6 weken van de zwangerschap weer last zou krijgen.
Herkenbaar. 1e 12 weken alleen maar geslapen. En overgeven tot 18 weken. Je kan proberen meldt een kussen tussen je knieën te slapen. Hielp bij mij heel veel. Yoga kan ook helpen. Verder moet jij je er gewoon bij neerleggen. Ik ga ook altijd door en door. Kan grote gevolgen hebben dat je straks op bent. Terwijl je lichaam zwaarder gaat worden en je al je energie nodig hebt. Probeer je er bij neer te leggen. Rond een week of 13-16 heb je opeens weer energie.
Bedankt voor de reacties allemaal, vandaag voel ik me weer uitermate goed. Waarschijnlijk teveel in huis gedaan, maar ik kon het niet laten omdat ik de hele week als een zoutje op de bank hing. Eten gaat ook alweer beter, daar krijg je natuurlijk ook weer energie van. Ik kwam er vanochtend achter dat ik 1,5kg kwijt was, maar je ziet wel je buik iets groter worden. Dat is een raar gezicht. Heel bizar. Haha... Maar ik eet regelmatig kleine beetjes.