Bodypump

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smnee, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dag dames,

Ik sport normaal gesproken twee keer in de week. Een uur sh'bam en een uur bodypump. Sh'bam kan gewoon lijkt me, maar over pump twijfel ik?

2. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed zelf ook aan bodypump in mijn nog sportende leven zo'n 4 maanden geleden.
    Volgens mijn instructeur kun je meedoen totdat je gaat bevallen (uiteraard met hier en daar wat aanpassingen) en zo lang het voor jou prettig voelt. Ik ken iemand die tot een week voor haar bevalling nog aan het pumpen was.
    Luister goed naar je lichaam en als je echt twijfelt vraag het gewoon aan je instructeur.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Oké, ik ga het gewoon proberen en als het niet goed voelt dan stop ik ermee. :) vind het nog wat vroeg om te vragen haha.

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb tot 17 weken aan Bodypump gedaan..
    Sowieso na 3 maanden geen buikspieren meer trainen hè?!
    En ik vond het op een gegeven moment vervelend met de squats en lunges dat mijn buikje een soort op m'n bovenbeen kwam ;)

Heb het wel tegen instructeur gezegd, of ze ook op
    M'n houding wilde letten

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ja dat lijkt me inderdaad niet meer fijn dan ;)
    Ik wacht tot na de echo en dan leg ik het wel uit.

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik heb tot 32 weken bodypump gedaan, toen niet meer, want lag plots in het ziekenhuis met een hoge bloeddruk.

Het ging nog prima toen hoor!

Het enige wat minder goed ging, was de buikspieroefeningen.

Je moet vooral naar je lichaam luisteren, je voelt zelf het beste wat je nog kunt.

Ik heb het trouwens toen ik 6 maanden zwanger was, wel verteld tegen de instructrice. Ik heb haar gevraagd om me te waarschuwen als er een oefening zou komen die gevaarlijk zou zijn. Ze zei dat ik enkel met de buikspieroefeningen wat moest oppassen.

Oh ja, ik moet er wel bij zeggen dat ik een piep klein buikje had, dat zat dus helemaal niet in de weg.

Ik kan me voorstellen dat een grote buik op den duur wat in weg gaat zitten bij de squats en zo!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ok, op het moment dat ik het ga vertellen dan doe ik dat op de sportschool ook. Misschien dat ze me inderdaad kan waarschuwen, en tijdens de buikspieren dan speel ik vals :)

Deel Deze Pagina