ik verveel me (het regent) en morgen komt de babykamer binnen Genoeg reden dus om nu alvast alles te gaan wassen, zodat ik morgen alles in de kast kan gaan hangen als ie staat.... maar hoe pakken jullie dat aan? Met de hand of in de wasmachine? Wel of niet centrifugeren? Wel of niet in de droger?? Ik ben zo bang dat ik die kleertjes direct verpest...
Persoonlijk vind ik het wel al wat te vroeg om te gaan wassen, maar ieder z'n ding. Ik zou het in de wasmachine wassen op 30 graden, misschien zelfs kort programma. Want echt vies is het niet. Ik zou het niet in de droger doen, maar op het droogrek hangen. Kleertjes kunnen er normaal gesproken gewoon tegen om in de wasmachine gewassen te kunnen worden (kijk even op het label voor de zekerheid als je twijfelt), wat vaak fout gaat is te heet wassen, in de droger of kleuren niet goed gesorteerd.
Ik ga het gewoon in de wasmachine doen, en niet in de droger, die hebben we ook niet dus dat scheelt. Waarschijnlijk doe ik zelfs een kort wasje van 30 minuten o.i.d. Belangrijk is dat je geen wasverzachter gebruikt. Je kant evt. witte azijn gebruiken, dat is een natuurlijke wasverzachter.
Ik heb de kleertjes gewoon op 30 graden gewassen, daarna in de droger op strijkdroog en lekker gestreken. Niets verpest, alles lekker zacht en fris
Gewoon in de wasmachine op 30 graden. Evt. op kort programma. Daarna droog ik het op een droogrek want wij hebben geen droger.
Ik stop alles ook in de wasmachine op 30 graden met neutral wasmiddel. Ik stop er ook colour catcher doekjes bij in zodat de kleuren niet in elkaar over lopen.
Ik was trouwens niet de kleertjes maar wel handdoeken, hydrofielen e.d. mijn kids hebben nog nooit ergens last van gehad, zo ziet het nog mooi nieuw eruit en als ze er last van krijgen is het alsnog zo gewassen.. het enige wat ik was zijn oude kleertjes van zolder (van eerder kindje)
Hier ook al vroeg aan het wassen hoor Zo dat ik alles gewassen en wel in de kast kan gaan legen Ik was ook op 30 of 40 grade Met was middel maar zonder was verzachter En heb geen drooger Dus drogen aan het rek
Ik heb het meeste spul in de machine gewassen op "kort 30 graden" en dan ook gecentrifugeerd. Drogen op droogrekje. Echt nieuwe kleertjes met felle kleurtjes heb ik op de hand gewassen en aansluitend gecentrifugeerd. Wel zou ik je de tip willen geven om de kamer eerst even een paar dagen goed te laten luchten... dus kastdeurtjes/laden open laten staan en de ramen open. Pas daarna de kleertjes in de kasten doen. Er zit meestal nl best wel een geur aan het nieuwe kamertje. Owh, ik heb alleen gewassen tm maat 62. Nieuwe kleding van de grotere maten ging meteen de kast en kreeg ze tegen die tijd wel aan (zonder vooraf wassen)
Alles op 30 graden gewassen! Ook gecentrifugeerd, en daarna aan de lijn gedroogd. Alles gestreken ook (strijk normaal nooit... Hihi) Maar we hebben wel een droogtrommel, en de kleertjes gaan daar gewoon in hoor, als t straks regent en ze uit de wasmachine komen... Sommige dingen kunnen er natuurlijk niet in, dus ik check de labels... Boxkleed en katoene dekens gewoon in de wasmachine gedaan ook, ging prima!
Ik heb de kleertjes gewassen op 30 graden en op 800 toeren laten centrifugeren, sommige kleertjes heb ik op de eco stand gewassen ( koud water ) en alles buiten opgehangen. Alles heb ik gestreken ( pffff, wat een werk ) Waspoeder gebruikt van neutral colour en hypo allergene wasverzachter van robijn.
Waarom pak je speciale waspoeder? Ik heb altijd normale waspoeder met onze eigen wasverzachter gepakt en nooit geen enkel probleem, ik heb altijd het idee dat je zo juist overgevoelig maakt en ik ga niet apart wassen voor de baby (dan heb ik nog meer wasjes) als blijkt dat ie niet goed tegen kan is het natuurlijk een ander verhaal en zal ik apart moeten wassen maar daar ga ik standaard niet vanuit eigenlijk...
Je bent niet te vroeg met wassen hoor Bokje! Waarom idd wachten tot de laatste 2 of 3 weken met wassen Heb ook bij de vorige zw schap met 20 wkn al meeste gewassen op 30 graden en gewoon korte/kleine wasjes en op de droogrek Alleen lakentje/dekentje/boxkleed en van de wagen deed ik kort ervoor. En als tip: Gebruik wasmiddel die je normaal altijd gebruikt kan je vast kijken of de kleine uk er tegen kan!!
Lekker wassen als jij daar zin in hebt meid! Het is leuk om te doen, zeker met z'n regenachtige dag. Ik ben ook langzaam aan begonnen en was gewoon met de wasmiddelen die ik altijd gebruik. Ook met wasverzachter, wel dan de hypoallergeen. Ik was alles op 30 graden en centrifugeren op 1200 toeren. Laten drogen op het rek, strijken en daarna de kast in met een lekker zwitsal geur builtje.
Ik heb de kleertjes tot denk maat 62-68 vooraf gewassen op 30 of 40graden. Wel hang ik nog steeds de kleren van de kleine buiten of binnen op t droogrek, droger gebruik ik niet voor babykleding.
Mag ik vragen waarom (sommigen van) jullie géén wasverzachter gebruiken voor de babykleertjes? Hihi,, ben er niet zo in thuis dus benieuwd naar jullie reden hiervoor
Omdat sommige kindjes overgevoelig hiervoor zijn maar hoeft niet hoor, die van mij heb ik altijd gewoon meteen zoals onze was gewassen en nooit een probleem gehad...
Aha, zo`n vermoede had ik al; tnx Tijgermommy Ik zelf zit ook met allergiën, eczeem en overgevoeligheden maar met deze wasmiddel/verzachter combinatie heb ik geen last. Merk het vast gauw genoeg als het ooit zover is. Nogmaals bedankt!