Slijmprop of wat anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Valiona, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valiona

Valiona Lid

15 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.

Deze vraag is denk ik al heel vaak gesteld, en ik heb ook al gezocht op antwoorden maar ik wordt er niet echt wijzer van.

Ik ben vandaag precies 33 weken zwanger van onze eerste. (Ticker in onderschrift klopt geloof ik niet helemaal)

Net op het toilet bij het afvegen voelde en zag ik hele dikke stugge sliert slijm. Het is doorzichtig en bevat geen bloed.

Normaal gesproken heb ik nu door de zwangerschap juist hele dunne melkachtige afscheiding (dat wat zo lekker langs je been loopt) iell :(

Zou dit de slijmprop kunnen zijn? Of is het altijd echt een "prop" en bevat die altijd bloed?
    Betekend dit dan ook dat de bevalling gaat starten? Ik lees verschillende dingen namelijk! Dat iemand ook rond 33 weken slijm was verloren en 4 dagen later was bevallen, en andere zeggen weer dat het niet uitmaakt en dat het nog wel weken kan duren...

En hoe zit het nu met gemeenschap met mijn vriend? Is de baby nog beschermd? (Hij vindt het al een beetje eng als ik zeg dat ze zo laag bij mijn doos zit te duwen/wroeten, dus misschien wil hij als ik dit vertel helemaal niet meer haha) :D :p

Hopelijk heeft iemand duidelijke antwoorden.

2. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Verliezen van de slijmprop zegt niks. Daarnaast verliezen sommige hem pas tijdens de bevalling en anderen weken ervoor. Het kan in delen of in een propje. Bij de een zit er bloed bij en bij de ander niet.
    Maar feit is dat de gynaecoloog of verloskundige helemaal niks met deze info doet omdat het ook niks zegt.
    Daarnaast zitten er nog gewoon vliezen om je baby heen dus die is beschermt.

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Zegt inderdaad niet zoveel als alleenstaand ding. Heb je er veel krampen/harde buiken bij, dan kan het iets zeggen maar dat kan alleen de gyn zien met een echo vd baarmoederhals :)

Deel Deze Pagina