Veel bloedverlies gehad en oplopende testen? buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Poliep?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nijn91, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn91

    Nijn91 Lid

    4 mrt 2015
    22
    12
    3
    Hallo,

    Ik ben nogal in de war. Om even het verhaal uit te leggen:
    Ik heb een cyclus van ongeveer 29 dagen (soms 28, max 30).
    14 oktober werd ik voor het laatst ongesteld. 31 okt had ik een stilstaande smiley op clearblue en ik had mijn menstruatie verwacht op 11 november.
    Die dag heb ik getest en kwam er een zeer licht streepje, maar smiddags ook wat bloedverlies. Dit zette niet snel door dus dinsdag toch weer getest en een duidelijker streepje. Maar helaas, ik werd ongesteld, dus een vroege miskraam. Dat zou je denken..
    Omdat ik wilde weten of het hcg weer zou zakken ben ik door blijven testen.. En ja, de testen liepen op, maar ik verloor echt veel bloed, eerste paar dagen stolsels en daarna heel veel bloedverlies, anders als tijdens mijn ongesteldheid, dit heeft in totaal 7 dagen geduurd (ik ben altijd lang en heftig ongesteld, maar niet zo veel helder bloedverlies nog op dag 5 en 6).
    Donderdag 14 november zei clearblue nog niet zwanger. Maar zaterdag 16 november 'zwanger 1-2 weken' en wat denk je, gisteren (dinsdag 19 nov) 'zwanger 2-3 weken'. En de rest van de testen zijn nu ook echt heel duidelijk en even donker als de controlestreep.
    Ik heb vrijdag contact gehad met de verloskundige, helaas zit er niks anders op dan afwachten tot ik ongeveer 6 weken zou moeten zijn en dan een echo, dit zal eind volgende week zijn denkt ze.
    Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is mogelijk, maar naast wat kleine steken en kramp heb ik nog geen klachten waar de alarmbellen van gaan rinkelen bij haar. Ik vertrouw op haar, ken haar nu al paar jaar en ze zit al meer dan 20 jaar in dit vak. Ze vond het ook wel vreemd wat er gebeurt, ook dat ik al zo vroeg positief getest had. Maar toen ik zei 'Ik kán toch niet zwanger zijn na zoveel bloed? Dat moet toch fout zitten?.' Zei ze: 'Alles kan'
    Het is mijn 4e zwangerschap (2 kinderen, tussen de eerste en tweede miskraam gehad bij 8 weken).
    Wat ook mogelijk is denk ik, is een poliep? Ik lees dat je dan ook veel helder bloed kan verliezen.
    Maar het is wel vreemd dat ik, voor mijn gevoel, gewoon ongesteld geweest ben wanneer ik dat had moeten zijn en de eerste dagen stolsels verloor.
    Is hier misschien iemand die dit ook gehad heeft? Dus een week lang bloedverlies, oplopende testen en toch zwanger? Of dat het inderdaad buitenbaarmoederlijke zwangerschap of wat anders was? Of een idee wat het kan zijn?
    Ik maak mezelf helemaal gek, voel mij zo onzeker. Het hcg loopt dus nog steeds hard op, anders had er geen 2-3 komen staan 3 dagen nadat er 1-2 stond. Het bloedverlies is zo goed als weg, af en toe komt er ineens nog wat oud bloed uit, dus iets vanbinnen bloed er, maar wat??
    Heb een foto bijgevoegd van de testen, hopelijk zien jullie hem, want ik kwam er niet uit hoe het werkte haha. Tm 16-11 waren het de vroege action testen en vanaf dan de gewone action testen, waar geen datum op staat is van gisteren, 19-11.

    Lang verhaal, maar ik moest het kwijt en word aardig gek van deze onzekerheid.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Foto.jpg
      Foto.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,3 KB
      Weergaven:
      555
  2. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik net vóór de NOD een hele lichte streep op een early predictor test (early predictor toen gedaan owv een trouwfeest & wel/niet iets van alcohol drinken). Op mijn NOD echter een negatieve (gewone) zwangerschapstest en die dag ook ongesteld geworden. Ik ging er toen vanuit dat er even ‘iets’ geweest was, maar dat dit nog vóór m’n NOD al terug was misgelopen.
    Uiteindelijk heel veel buikpijn beginnen krijgen en ontdekt dat ik toch zwanger was, maar dat het verkeerd zat. Bij een BBZ stijgt HCG vaak trager dan bij een gewone zwangerschap, waardoor ik dus nog wel ongesteld werd en een negatieve test in handen had.

    Als ik je verhaal goed begrijp, gaf de digitale clearblue rond je NOD nog ‘niet zwanger’ aan? (wat zou kunnen wijzen op trage HCG-toename) Maar de gewone dipstick-testen gaven wel vanaf het begin consequent zwanger aan? (wat dus weer iets anders zegt/wél geruststellend is)

    Je zal inderdaad niets anders kunnen doen dan nog even afwachten, maar ik duim alvast met je mee dat alles goed mag gaan! Misschien inderdaad ergens een poliepje ofzo?
     
  3. joyce29

    joyce29 Lid

    8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik had afgelopen april hetzelfde, zeer licht streepje, daarna ongesteld. Na 2 weken toch nog een test gedaan omdat ik wat kwaaltjes had die ik herkende van mijn andere zwangerschappen en die was mega positief en bleef oplopen. Ik heb "gelukkig" een kort lijntje bij de gynacoloog en kon snel terecht om te kijken. Bij mij was het inderdaad een bbz, dus mocht meteen blijven. Hoop dat het bij jou niet zo is, maar zou er wel rekening mee houden.

    Succes
     
  4. Nijn91

    Nijn91 Lid

    4 mrt 2015
    22
    12
    3

    Hoi! Bedankt voor je verhaal. Dus jij had een BBZ?
    Ja de clearblue gaf op donderdag niet zwanger aan, maar het was toen ook nog geen eens 2 weken na de eisprong, op zaterdag gaf hij 1-2 aan en dinsdag 2-3. De dipsticks lopen inderdaad vanaf de maandag al goed op van kleur, toen 12-11 nog licht, wat oploopt tot 17-11 met echt een dikke streep die nu ook net zo dik blijft (feller kan niet haha).

    Ja ik zelf heb echt het gevoel dat het BBZ is, maar wat ik over poliepen lees zou ook heel goed kunnen. Schijnt dat als je vaker zwanger bent geweest, dat je meer kans maakt op poliepen. Maarja, zo is alles nu 'misschien, wie weet, schijnt' enzovoort. Word gék van onzekerheid. Heb ook helemaal niet veel pijn, maar ook dat hoeft bij een BBZ zo vroeg nog niet te zijn.

    We wachten af..
     
  5. Nijn91

    Nijn91 Lid

    4 mrt 2015
    22
    12
    3
    Ik heb inderdaad zelf ook het gevoel dat het een bbz is, kan toch bijna niet anders. Zoveel bloedverlies.. Had jij wel een andere menstruatie als normaal? Ik heb de eerste 2/3 dagen gewoon zoals mn menstruatie bloed verloren (met stolsels enz) maar de andere 3/4 dagen veel helder rood bloed, geen stolsels, geen donker bloed of iets dergelijks. Dat herken ik niet van mijn menstruatie. Daarom maak ik me zorgen, want wat bloede er zo hard? en dus twijfel ik of het bbz is.
    Mijn man en ik gaan er in eerste instantie vanuit dat het mis is, want dan zijn we er iets op voorbereid en is de klap hopelijk wat minder als destijds bij mijn miskraam met 8 weken.
     
  6. 2boyss

    2boyss Actief lid

    29 jan 2015
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb gelukkig geen ervaring met BBZ en poliepen, maar wel met flinke bloedingen (inclusief stolsels) tijdens de zwangerschap.......bij mijn oudste wist ik zelfs pas na 3 maanden dat ik zwanger was daardoor. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid over de oorzaak :(
     
  7. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Ik had bij mijn laatste zwangerschap ook ontzettend veel bloedverlies! Dit hield meerdere keren ruim een week aan en de eerste bloeding ook met stolsels (rond menstruatietijd) ik was er vaag overtuigd dat het foute boel was maar niks was minder waar
     
  8. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Hier bij alle drie bloedverlies en bij de oudste ook veel, bleken hematomen te zijn, ze zijn heel de zw gebleven
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    31-10 posi ovu = 2-11 je eisprong.
    Dan zat je op 12-11 op 10 dpo en is de test mooi hoor.
    Vandaag ben je dan 18 dpo en dus 4+4 weken zwanger, wat mooi overeenkomt met je cb test :).
    Op 30 november ben je dan 6 weken zwanger :):)
     
  10. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    2 vriendinnen van mij hebben dat beide gehad. Later bleek dat ze een tweeling verwachtten, maar dat 1 van 2 helaas was misgegaan maar de ander bleef zitten.

    Spannende tijd voor je. Ik hoop op het beste.
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Hier een bbz gehad. Positieve zwangerschapstest voor de nod en liep op, paar dagen later bloedverlies a la menstruatie (maar korter) maar toen ik paar dagen na de bloeding testte... Hartstikke positief en knaltesten. Verloskundige was van mening dat ik geen bbz kon hebben...
    Echt (helse 'ik ga dood') pijn kreeg ik met 6,5 week toen de eierstok open sprong en door foutieve inschatting verloskundige met 9 week pas geopereerd. Vanaf de eerste positieve test slecht gevoel gehad, na oplopende testen bloeding zei ik tegen de verloskundige: ik denk écht dat dit een bbz is.

    T is goed dat je nu een vroege echo krijgt in ieder geval.
     
  12. Nijn91

    Nijn91 Lid

    4 mrt 2015
    22
    12
    3
    Oh echt waar? Net zoveel als menstruatie dus? Wat maakt het je onzeker he. En weet je ook hoe de bloedingen kwamen?
     
  13. Nijn91

    Nijn91 Lid

    4 mrt 2015
    22
    12
    3
    Jeetje! Dus het kan ook nog wel goed zitten? Ik dacht echt ‘zoveel bloedverlies, dit kán niet goed zijn’.. omdat ik het de andere 3 zwangerschappen nooit gehad heb. Echo staat ingepland voor 29 nov. dus tot die tijd zal ik moeten wachten.
     
  14. Nijn91

    Nijn91 Lid

    4 mrt 2015
    22
    12
    3
    Klopt, die berekening heb ik ook gemaakt. En de testen kloppen er perfect bij, deze testresultaten had ik bij de andere zwangerschappen ook met dezelfde termijnen. Alleen toen geen bloed en nu dus een week lang wel heel veel.
     
  15. Nijn91

    Nijn91 Lid

    4 mrt 2015
    22
    12
    3
    Daar had ik nog niet eerder over gehoord. Had je ook de eerste bloeding zo vroeg al? (Rond de periode dat je ongesteld had moeten worden).
    Zo te lezen in de reacties kan het dus echt vanalles zijn nog. Nog 9 dagen, dan weten we meer.
     
  16. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Ja, bij mij was het een bbz. Het bloedverlies kwam bij mij in eerste instantie door het feit dat er (owv de bbz) nog niet voldoende HCG in mijn lijf aanwezig was, waardoor mijn lichaam wel gewoon bleef menstrueren. Aangezien jij wel meteen (vanaf je NOD) duidelijke testen hebt gehad, had/heb jij dus wel voldoende HCG. Ik zou daarom denken dat het bloedverlies bij jou een andere oorzaak heeft, maar ik ben natuurlijk geen dokter...
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Zegt helaas niets. Ik had ook voor mijn nod al duidelijke testen en op de nod duidelijk zwanger. Minder dan week later (en na bloeding) 2-3 op clearblue digitaal. En knaltesten.
     
  18. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Ja, hier is bij de dokters ook het één en ander misgelopen, waardoor ik ook pas na 9 weken zwangerschap wist dat ik een bbz had en pas dan geopereerd ben geweest, maar ik had wel al láng daarvoor helse pijnen. Feit dat TS (voorlopig) geen pijnen lijkt te hebben, is een positief teken...

    Jij bent de eerste tot nu toe die ik gehoord heb die er ook zo lang mee heeft rondgelopen.. Ik ben toen uiteindelijk recht van de gynaecoloog (waar je wel hartje zag kloppen enzo) naar spoed gestuurd.
     
  19. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Ja, ik las het net. Straf! Ik heb het nog wel al gehoord (mensen bij wie het HCG bij bbz net heel snel opliep), maar meestal is het andersom dacht ik.
    Gelukkig is het bij jou uiteindelijk ook nog ‘goed’ afgelopen (goed in die zin dat je er zelf niet bent ingebleven, want zo lang rondlopen met een bbz is niet zonder risico’s). Ik heb hier naderhand gehoord dat ik heel veel ‘geluk’ heb gehad... (maar dan wel na eerst veel pech met verkeerde diagnoses)
     
  20. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Laat ons hopen voor dit scenario!
     

Deel Deze Pagina