Eetgewoonten invloed op geboortegewicht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ThunderAngel, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Vraagje: Hebben je eetgewoonten tijdens de zwangerschap invloed op het geboortegewicht van je beebje? Dan zou ik namelijk een tienponder moeten krijgen :oops: Heb zoveel geschranst de afgelopen maanden...
    Mijn moeder had heel weinig gegeten en ik woog maar 2600 gram bij de geboorte, een buurmeisje van mij had vaak bij de Mac gegeten en kreeg idd een achtponder... zou het?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ze zeggen wel dat veel vetten en suikers invloed hebben.
    maar of dat een heel groot verschil is weet ik niet.

Ikzelf was een ruime 8 ponder bij de geboorte, mijn vriend een 9 ponder. maar tijdens de zwangerschap had ik een kleine eetlust, moest mezelf verplichten en Dano was 6 pond. dus ja ik zou zeggen dat het wel degelijk invloed heeft

3. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.094
    1.074
    113
    Oef, geen chocola meer voor mij dan.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.363
    36.219
    113
    Ze zeggen van niet, maar ik weet het niet meer hoor. Ik ben dus idd bevallen van een 10 ponder haha en had ook echt genoeg gegeten tijdens mijn zwangerschap. Jesper is alleen niet een heel dik kind ofzo, hij is 56 cm lang en gewoon een grote baby.

5. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap echt veel gegeten, veel vette dingen, chocolade enz enz.. ikzelf kwam dan ook veel aan, maar mijn zoontje kwam een week voor de uitgerekende datum en was 6,5 pond, dus ja ik moet zeggen dat dat helemaal geen invloed heeft gehad.. Mijn moeder heeft met mij niet veel gegeten en ik was 8,5 pond, dus in ons geval maakt het echt niks uit!
    hij was wel lang 54 cm, maar verder kun je er niks van zeggen

6. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    geloof dat alleen het veel drinken van caffeine effect heeft. dan heb je kans op een kindje met een laag geboorte gewicht.

verder heeft eten bij mij en bij zwangere vriendinnen geen enkele invloed gehad. 1 had nauwelijks honger en kreeg een dochter van 8 pond...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.363
    36.219
    113
    nee, volgens mij kan het ook idd niet. Als je kindje wat kleiner is dan normaal tijdens de zwangerschap wordt er immers ook niet aangeraden meer te eten, maar om meer rust te nemen. volgens mij is dat het enige wat kan helpen.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb heel de zwangerschap veel friet , mac, koek, snoep en chips op en alicia woog 3160 gram toen ze geboren was met 39wk. als het echt invloed zou hebben dan moest ik zeker een 10 ponder gehad hebben. een kindje met een laag geboorte ewicht kun je krijgen dor heel veel cafeine of roken tijdens de zwangerschap

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    heeft volgens mij echt geen invloed, ik was 30 kilo aangekomen en mijn dochter was net 6 pond.
    En ik at gerust iedere dag slagroom gebakjes en veeeeeel chocolade

10. Samama

Samama Niet meer actief

Nou ik drink iedere dag Dr pepper omdat ik het daar niet zuur van krijg, en onze kleine is groter en zwaarder dan de meeste 25 weken kindjes... ;)

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wat ik ook wel eens heb gehoord is dat er ook in de hongerwinter tijdens de oorlog rustig 8-ponders geboren werden terwijl de moeder compleet uitgemergeld was. Die baby'tjes leefden dan op de reserves van de moeder in de buik.
    Dus het zegt denk ik niet zo veel hoor!

Deel Deze Pagina