pijnlijke gewrichten maanden na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sang85, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sang85

Sang85 Lid

26 feb 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Misschien iemand die dit herkent. Ik ben 4 maanden geleden bevallen van een dochtertje. Zware zwangerschap, perfecte bevalling gehad dus ik had verwacht dat het herstel heel vlot zou gaan. Dit was helaas niet het geval.

Ik heb nu na 4 maanden nog ontzettend last van mijn gewrichten ( enkels, knieën, bekken ) Ook heel veel last van onderrug. Ben bij de orthopeed geweest en mijn voeten zijn doorgezakt (?) Heb dus nieuwe schoenen en zooltjes. Dit helpt tot nu toe nog niks.
    Ook al heel wat afspraken gehad bij een bekken therapeut en veel oefeningen gekregen maar ook dit helpt niet veel.

De pijn in mn gewrichten is er vooral als ik een tijdje heb gelegen of gezeten. Het is moeilijk om op gang te komen. De huisarts heeft inmiddels getest op reuma en op de werking van de schildklier. Beiden waren prima in orde. Ik had alleen last van bloedarmoede en heb ijzertabletten gekregen maar dit had niks te maken met mijn gewrichten .....

Iemand in dezelfde situatie gezeten en misschien tips? Of alleen al een verhaal dat het goed gekomen is na een tijdje is ook al hoopgevend :)

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook. Vroeg me ook al af of ik ermee naar de ha moest. Het begon in de laatste maanden van mijn zwangerschap. Als ik opsta nadat ik een tijdje gezeten heb (vooral 's avonds), moet ik eerst weer even een beetje recht op mijn bekken zakken of zo. En dan waggel ik de eerste paar passen. Na een halve minuut loop ik weer normaal. Ik dacht dat het na de bevalling over zou gaan, maar de kleine man is nu 10 maanden en ik heb er nog steeds last van. Volgens een vriendin was het gewoon 'ouderdom'. Misschien moet ik meer gaan zwemmen, of zo? Het voelt in ieder geval alsof ik chronisch erg stijf ben, terwijl ik met 3 kids toch veel beweeg.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Soms komen dit soort klachten door een (tijdelijk) te snel werkende schildklier. Ik zou dit laten controleren bij de huisarts..

4. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Oh joh! Dit heb ik ook! In m'n knieën en enkels/voeten. Maar dit hebben dus meer vrouwen .. Dacht natuurlijk weer eens dat ik de enige was ;)

5. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb het ook gehad. Werd gewoon naar huis gestuurd door de huisarts. grotendeels is het goed gekomen maar heb het nog steeds in mijn knieën. Ben inmiddels al 10 maanden verder. Erg he!
    En? denken jullie dat het goed gaat komen. Heb namelijk ook andere klachten die ik heb aangehouden na de bevalling :( Heb net een nieuw onderwerp gestart om te weten of ik ook de enige ben :D

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Geven jullie ook borstvoeding toevallig? Hier kan het ook door komen? Ik heb namelijk ook vaak last van m'n knieen, schouders, rug. Stijf en voel me soms net een oma :-/
    Het schijnt dat tijdens bv je botten tijdelijk wat ontkalken, en dat je daar collageen tabletjes voor kan nemen van een natuurwinkel. Ik heb dit gehoord.. Ik geef t dan ook nog maar even tijd, het is de ene keer erger dan de andere keer. M'n rug gaat nu (na 8,5 maand) ineens weer wat beter.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die gewrichtsklachten hebben vaak te maken met je schildklierfunctie (laat iemand anders nog eens naar je waarden kijken, bijvoorbeeld een lactatiekundige, er wordt veel te snel gezegd dat het OK is!), en ook met te laag vitamine B12 en vitamine D. Zijn die twee laatsten ook gecheckt?

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb het ook , maar ik ben ook nog te zwaar . Ben de kilo's nog niet kwijt 😏

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik had dit ook, ik moest het er echt uitlopen. Ik heb op advies van een natuurgeneeskundige meer magnesium geslikt en binnen 2 weken was ik volledig van de klachten af. Ook niet meer terug gekomen. Misschien hebben jullie hier iets aan.

10. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor je!
    Ik herken het gedeeltelijk. Ik kreeg na een aantal weken steeds meer last van mn gewrichten, eerst m'n duimen :(, toen mn schouder en vervolgens mn knie. Daarna gingen ook mijn handen en voeten pijn doen. Bij de fysio geweest en wat oefeningen gekregen. Uiteindelijk gaat het nu redelijk. Alleen met mn handen en voeten merk ik dat zodra ik echt heel erg moe ben, dat ik daar weer last van krijg, dus bij mij heb ik het idee dat vermoeidheid een grote factor speelt erbij. Zodra ik dan een paar dagen goed slaap (wat je helaas niet altijd voor het zeggen hebt), gaat het dan ook weer beter. En verder probeer ik voor mijn knie de bewegingen die pijn doen zoveel mogelijk te vermijden en dan gaat het na een tijdje ook weer beter. Maar ik heb nog niet het lichaam terug van voor de bevalling en zwangerschap.

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Oh ja, heel herkenbaar! Bij mij begon het in de kraamweek. Plotseling had ik gezwollen en pijnlijke vingers waardoor ik zelfs niet kon slapen van de pijn. Mijn vingers kon ik nauwelijks bewegen zo stijf en pijnlijk waren ze. Daarna gingen ook mijn voeten meedoen. Jeetje, zeg, bij het opstaan uit bed of van de bank kon ik echt nauwelijks lopen.
    Ik heb een schildklierprobleem, maar dat was toen echter prima onder controle. Verder gaf ik wel borstvoeding, maar heb dit maar kort gedaan, ongeveer 1 maand.
    Het duurde echt heel lang (10 maanden) voordat het over was.

Deel Deze Pagina