Veel bloedverlies, positieve zwangerschapstest en trage oploop

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boterbloempje93, 3 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boterbloempje93

18 apr 2022
    28
    25
    13
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik kan niet omgaan met de onzekerheid die wij inmiddels al 9 dagen doormaken en ik heb enorme flashbacks naar de MA van 7 weken in mei... Iemand ervaringen met het volgende?

Op 11 november had ik een positieve ovulatietest en op 14 november is mijn temperatuur gestegen. Ik ga dus uit van een eisprong op 12 of 13 november. Mijn LF is vrij kort (circa 9 a 10 dagen) en ik had mijn menstruatie dus verwacht op 22 a 23 november en die kwam niet, ik had enkel wat lichte spotting bij afvegen.

Op woensdagavond 23 november besloot ik toch te testen en had ik een heeeele lichte 2v5 en op donderdagochtend 24 november testte ik positief met cb 1-2 weken. Sindsdien is de nachtmerrie eigenlijk gestart. Die donderdagnacht ging ik naar de wc om te plassen en veegde ik helderrood bloed af. Die nacht niet meer geslapen en die ochtend de VK gebeld. Ze zei dat het een hele vroege miskraam zou zijn en dat ik 3 en 7 dagen na het stoppen met bloeden opnieuw moest testen om te kijken of het inderdaad negatief was.

Het bloedverlies hield tot en met zaterdag aan (2 dagen), heb vrijwel geen kramp gehad en op maandag heb ik opnieuw getest. Deze test was tot mijn verbazing wat donkerder geworden en afgelopen donderdag testte ik opnieuw. Vanuitgaande van een zwangerschap zou ik 4+4/5 zijn, het streepje was niet fantastisch aan het knallen. Inmiddels heb ik symptomen zoals lichte misselijkheid en krampjes in mijn onderbuik en ik word echt helemaal gek. De cb van vanmiddag zegt nog steeds 1-2 weken, dit is dus ruim 9 dagen later. Ik ben doodsbang en overstuur dat het een bbz of weer een missed abortion wordt en ik zou heel graag jullie visie hierop willen. Maandag mag ik de VK bellen als de test dan nog steeds positief uitslaat, zij zeggen dat de oploop niets betekent? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij...

1e foto: positieve test op 24 nov
    2e foto: positieve test na bloedverlies op 28 nov

Alvast enorm bedankt <3

Bijgevoegde bestanden:

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Oploop betekend dat het hcg hormoon stijgt nog steeds ook al is het langzaam…
    Anders 2x bloedprikken en sowieso goed in de gaten houden als je extreme buikpijn krijgt kan nml idd een bbz of een zol zijn.

3. boterbloempje93

18 apr 2022
    28
    25
    13
    Vrouw
    Ja inderdaad, misschien toch maar eens proberen. Ik weet bij de vorige MK dat mijn huisarts niet erg enthousiast was om bloed te prikken, terwijl ik daar ook een trage oploop had maar volgens zowel 2 gynaecologen als 4 verloskundigen betekent geen oploop op een test niets en naar mijn weten zegt dat wel degelijk wat.

4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ja zegt idd wel wat ass gyn zei bij mijn ZOL toen ook…

5. boterbloempje93

18 apr 2022
    28
    25
    13
    Vrouw
    zei jouw gyn ook dat geen oploop geen betekenis heeft over of hcg stijgt ? Want heel internet staat vol met vrouwen die blijven doortesten en steeds duidelijkere streepjes krijgen, dus je zou zeggen dat dat wel degelijk betekent dat hcg stijgt.

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    De assistent zei het toen destijds. Een streep is een streep ja dat snap ik en er zijn veel die na 1 test natuurlijk ook niet meer testen. Maar in jou geval met bloedverlies vind ik het niet een positief iets

7. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Artsen zijn nogal huiverig over urinetesten. Ze weten namelijk niet of je het op de juiste manier hebt genomen, hoe geconcentreerd je urine is etc. In Gent moet je zelf bloedprikken ondanks bijvoorbeeld een knaltesten want dat is naar hun mening niet betrouwbaar..

Maar even terug op je vraag, ik heb dit zelf vaak meegemaakt en helaas geen goede afloop. Soortgelijks ook bij bekende en daar bleek het een bbz. Hou het zeker goed in de gaten en heel veel kracht de komende periode!

Deel Deze Pagina