Veel bloedverlies vroege zwangerschap

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door LittleHan, 19 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleHan

    LittleHan Niet meer actief

    Hi,

    Onze eerste zwangerschap...
    Bijna twee weekjes terug had ik mijn NOD. Drie dagen daarvoor op maandag had ik de eerste positieve zwangerschapstest. Zo blij... Diezelfde dag kreeg ik een lichte bloeding. De innesteling..zo dacht ik. Echter werd de bloeding steeds heftiger. Woensdag heb ik de huisarts gebeld en kon komen. Alles wees op een miskraam. Tegen het weekend stopte het vloeien en we probeerden samen te wennen aan het idee van een miskraam.
    Wat me wel puzzelde; ik voelde de zwangerschapssymptomen juist toenemen i.p.v. afnemen. Dat weekend deed ik weer een test en al snel twee duidelijke lijnen!
    Maandag heb ik de huisarts gebeld. Ze zei: laten we voor volgende week een echo plannen, dan kunnen we zien of alles schoon is.
    Dinsdagmiddag kwam de buikpijn opzetten. Ik belde opnieuw de huisarts en mocht gelijk komen. Na wat onderzoek werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. De gynaecoloog vermoedde een bbz, zol danwel miskraam. Donderdag moest ik terugkomen om opnieuw hcg te prikken en voor een nieuwe echo en mogelijk een operatie als gevolg. Donderdag bleek tot ieders verbazing mn hcg meer dan verdubbeld. En op de echo...een gezonde zwangerschap!
    We konden het bijna niet geloven en gingen dolgelukkig naar huis. Vrijdag had ik weer buikpijn maar probeerde me er iets minder zorgen om te maken. 's Avonds werd ik weer erg naar en voelde ik het bloed ineens lopen. We belden het ziekenhuis en konden weer komen. De bloeding was heel pittig. Mijn hcg werd weer geprikt en was in één dag van 1600 naar 2800 gegaan. Maar de echo liet een rommelig beeld van de baarmoeder zien en met het vele bloedverlies en de buikpijn gaf de gynaecoloog aan: houd er maar rekening mee dat je een miskraam aan het krijgen bent.
    Dat was een klap..na heel de rollercoaster van afgelopen weken kwam dit er nog bij.
    Eenmaal thuis verloor ik ook grote stolsels en we waren ervan overtuigd dat de zwangerschap voorbij was. De bloeding duurde maar een uur of 4 en toen stopte het weer. De dagen erna enkel wat oud bloed/bruin-roze afscheiding. Ik verwachtte dat de kwaaltjes ook wel af zouden nemen, maar ook nu blijft dit toenemen. Gister nog even een test gedaan en opnieuw vrijwel meteen 2 dikke lijnen.
    Ik ben erg in de war.
    Voor m'n gevoel heb ik al twee keer een miskraam doorgemaakt, zowel mentaal als fysiek en had ik ook mogelijk nog een bbz of zol waar ik mogelijk voor geopereerd moest worden.
    En toch heb ik het gevoel dat ons kleintje er nog zit...

    Zijn er die soortgelijk iets meegemaakt hebben of iets ervan herkennen?

    Groetjes
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Wat onwijs heftig! Sterkte in deze onzekerheid en verlies..

    Dat je nog knalpositief test is niet vreemd overigens ook tijdens/na een mk.
     
  3. LittleHan

    LittleHan Niet meer actief

    Hoi WWJD,

    Bedankt voor je berichtje.
    Heb jij er ervaring mee nog zo positief te testen na mk?
    Ik vraag me wel steeds af gezien alles wat ik nog voel of het wel echt een mk is geweest.. bij de eerste bloeding zeiden ze dat ook en toen bleek het er toch nog te zitten.

    Groetjes
     
  4. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Niet persoonlijk ervaring. Bij mij begon het bloeden en werden de symptomen al minder. Op de echo was al te zien dat het rommelig was met een embryo zonder hartslag. Het kwam vanzelf opgang. En ik heb ook niet meer getest. Pas na 3 maanden weer toen ik weer zwanger was.
    Maar ik heb wel vaker gehoord/gelezen dat je na een mk nog weken positief kan testen omdat hcg afbraak even kan duren.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Sterkte! Ik was pas na 4 weken echt negatief qua testen (ik had wel bbz) De eerste week had ik echt nog knalpostieve testen. Kwalen namen wel af maar.... de stress, spanning en moeheid door alles zorgde ook voor kwalen erbij zeg maar. Je kan ook misselijk door alles worden.
     
  6. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.143
    2.858
    113
    Omdat TS haar account heeft laten verwijderen doe ik dit topic op slot.
     

Deel Deze Pagina