hallo, de tittel zegt het al een beetje. soms ben ik rond mijn nod misselijk of heb gevoelige borsten en dan krijg ik helemaal hoop maar wordt dan toch weer ongi. zijn er symptomen die echt alleen bij een zwangerschap horen en niet bij een naderende ongi. alvast bedankt
Bij mij niet. Toen ik zwanger bleek was ik ervan overtuigd ongesteld te worden, omdat alle klachten die ik had daar op wezen (moe, pijnlijke borsten, misselijk, rugpijn, koud, etc.). Mijn moeder had me al vaker gezegd dat mijn ongi's altijd veel leken op het begin van haar zwangerschappen, maar dat het zoveel op elkaar leek........ Het enige dat anders was, was dat ik ontzettend veel dorst had! Ik wist niet dat dat er ook bij hoorde, dus daar had ik geen aandacht aan besteed, maar achteraf gezien was dat het enige dat niet bij mijn ongi hoort waar ik last van had. Mijn lijf had door de zwangerschap ineens veel meer behoefte aan vocht.
Helaas kunnen de symptomen precies hetzelfde zijn: gevoelige en opgezette borsten, gevoelige buik, krampjes & steekjes, afscheiding, versterkte reuk, enz.
Ik had elke maand het gevoel dat ik zwanger was. Misselijk, gevoelige borsten, opgezette buik, geen kramp van een naderende ongesteldheid enz. De maand dat ik zwanger was voeld eik helemaal niets. Had alleen erge buikkramp, maar er kwam geen bloed. Toen wist ik het meteen.....toch maar een test gedaan en deze was positief.
Ik ben nog nooit zwanger geweest, maar wat de dames hier altijd als "eerste symptomen" omschrijven is bij mij altijd een naderende ongi. Dorst heb ik altijd bij een naderende ongi, dat gebeurt ongeveer 5 dagen voor de dag waarop ik het moet worden. Soms iets eerder soms iets later. Ik heb verder alles wat hier wordt aangegeven: gevoelige borsten, lage rugpijn, krampen a/d linkerzijde, misselijk, etc. Ieder lichaam is anders dus ik denk niet dat er een bepaald symptomen bestaat voor alle vrouwen waarop je de indicatie hebt.
Ik heb nauwelijks onderscheid kunnen maken tussen aankomende menstruatieklachten en zwangerschap. Heb in het afgelopen jaar zo vaak gedacht dat ik zwanger was en dan werd ik tot mijn grote teleurstelling weer ongesteld. Nu was ik ervan overtuigd dat ik weer ongesteld zou worden en bleek ik zwanger te zijn! Het enige dat een klein belletje deed rinkelen, waren mijn borsten. Ze waren -zoals altijd vlak voor mijn ongi- gevoelig, maar het voelde dit keer anders dan anders. Ten eerste begon het later in de cyclus. Meestal werden ze pijnlijk vlak na m'n eisprong, maar nu begon die gevoeligheid pas vijf dagen voor ik ongesteld moest worden. Werden mijn borsten voorheen ook zwaar en 'hard', nu bleven ze zacht terwijl ze wel steeds gevoeliger werden. Ik moet wel zeggen dat ik dit vooral achteraf kan plaatsen hoor. Op het moment zelf durfde ik absoluut niet met zekerheid te zeggen dat het ook maar iets te betekenen had. Ik had mezelf al iets te vaak voor de gek laten houden door mijn lijf Liefs, Loni
Het was 'anders' dan anders, ik had eigenlijk niet een enorm ongi gevoel.Verder gevoelige borsten, ook anders dan bij de ongi, vooral veel pijn ook rond de tepel, en daarachter in de borst een heel zwaar gevoel. Maar echt zwangerschapskwalen, die kwamen niet rond de NOD hoor. Ik was net zoals veel anderen misselijk vanaf 6 weken.
Dit is ook een hele goede, trouwens! Dat was bij mij namelijk ook wel een heel opvallend verschil. Mijn borsten waren nog nooit zo zacht geweest, zeker niet rond NOD. Normaal heb ik dan altijd van die bobbelige borsten zogezegd, maar die keer bleven ze zacht, en werden zelfs nog zachter dan anders!! Heerlijk gevoel