Menstruele hoofdpijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pamela1203, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hallo,

wie O wie heeft er nog meer last van en wat gebruiken jullie?
    Ik heb iedere maand tijdens of net voor menstruatie een hoofdpijn die met geen enkele vrije pijnstiller is weg te krijgen. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed, gedurende 3 dgn!
    Na 5 jr het spiraal laten verwijderen maar ook in die periode die hoofdpijn!
    Gisteravond om 19.30 uur maar naar bed gegaan en vanmorgen om 6 uur wakker en die hoofdpijn is er weer!
    Wat te doen??

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb Ibuproven 800 van de huisarts gekregen

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Heb je niet gewoon migraine?

Vaak had ik migraine vooral 3 dagen voordat ik ongesteld moest worden.
    ik heb daar migraine pillen voor.
    moet zeggen nu ik met de pil gestopt ben dat dit een stuk minder is.
    Ook probeer ik op mn eten te letten.

Soms ging k met hoofdpijn slapen naar als ik zeker wist dat het niet over zou gaan dan nam ik zo een pil en stond dan zonder hoofdpijn op.

succes!

4. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ben er niet bekend mee. Ik heb alleen die helse hoofdpijn als ik menstrueer of eigenlijk 3 dgn ervoor (deze maand een uitzondering omdat die hoofdpijn later kwam, tijdens menstruatie).
    Harde geluiden zijn niet fijn, licht is niet fijn, geen flitsen of aura of iets dergelijks. Ik heb dadelijk om 10.10 uur een afspraak bij mijn huisarts want kan zo moeilijk functioneren en na 5 jr die hoofdpijn iedere maand ben ik het wel zat. Ik dacht altijd dat er niks aan te doen was maar na wat gespeurd te hebben op internet zie ik dat er toch vanalles mogelijk is.

5. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier in het verleden ook heel erg last van gehad. Ik heb sinds 6,5 jaar een koperspiraal, en sindsdien is het ook drastisch verminderd. Nu heb ik zeer regelmatig (dus eens in de 2-3 maanden) last van. Dit probeer ik dan op te lossen met Ibuprofen en extra rust.

6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113

Klinkt als migraine! Succes bij de huisarts;)

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt idd op migraine, heb ik ook een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden en duurt een paar dagen. De ene keer erger dan de andere keer. Ik heb via de huisarts een migraine middel, sumatriptan. Soms is maar een halve al genoeg. Alleen zeggen ze dat je als je zwanger bent sumatriptan niet Kunt nemen.

8. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik heb van de huisarts nu naproxen gekregen. Hij vond het lastig om iets uit te schrijven ivm onze kinderwens! Hopelijk bied dit enige verlichting!

Deel Deze Pagina