Hoi ilse, Ik heb toch nog een vraag aan je. De borstvoeding loopt hardstikke goed. Tijn groeit ook prima. Bij geboorte 3875 en gister 4695 (drienenhalve week oud). Ik merk alleen dat Tijn regelmatig een borst niet volledig kan leegdrinken. Ik probeerde steeds één borst leeg laten drinken, verschonen en dan de andere als toetje, maar momenteel gaat het aanleggen, (en dan laat ik in het begin met de tsr ook nog melk weglopen) verschonen, en dan weer aan dezelfde borst terug. Meestal rond de 10 minuten laat hij vanzelf los en zit hij ook voor mijn gevoel tot aan de nok vol Maar de borst is niet leeg. Heb overigens geen harde plekken / roodheid / pijn. De volgende voeding bied ik dus de andere borst aan en dan ook weer hetzelfde verhaal. Overdag komt Tijn meestal a 4 uur (met warm weer vaker). Snachts 1x, maar soms slaapt hij snachts ook al door. 00.00 laatste voeding en dan rond 07.00 weer. Past de hoeveelheid melk zich nu vanzelf aan zodat tijn de borsten wel weer leeg drinkt? Kan ik zo met één borst aanbieden door blijven gaan? Ilja
Hoi Ilja, Wat gaat het lekker met Tijn zeg! En wat een heerlijk ventje, heb al even genoten van je foto's! Je doet het helemaal goed! Eé'n borst per keer is in jou situatie perfect. Ook als hij een toetje wil, aan dezelfde borst, helemaal goed! Als je na de voeding nog volleborsten houdt, hou dat dan in de gaten. Zolang je geen last hebt is het prima. Het heeft een week of 4-6 nodig om een goed vraag-aanbod systeem in te stellen. Wat vaak wel goed wil helpen om even een duwtje in de goede richting te geven is 's ochtends aanleggen. Dan de borsten direct daarna verder helemaal leeg te kolven. Vanaf dat moment start je met voeden op zijn signalen (gewoon zoals je zelf al deed). Het idee is dat je 1 keer helemaal "leeg" begint en dan zo een nieuw vraag aanbod start. Dit natuurlijk niet elke dag doen anders vraag je juist meer. Het probleem met veel melk is (wat je zelf al beschrijft) je met de productie achter de feiten aan blijft rennen. Je borsten zijn vol, Tijn drinkt, ze worden niet helemaal geleegd, en vullen zich weer, etc. Je kan nog een thema nummer (folder 11) downloaden op de site van de VBN over "te veel melk" Daar staan veel nuttige tips in maar ik schat jou zo in dat je de meeste wel weet. http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/brochures.asp Succes, Ilse
Bedankt Ilse, Morgen zal ik na de eerste voeding mijn borsten een keer goed leeg kolven. Verder blijf ik lekker zo doorgaan. In de folder las ik nog over veel spugen en huilen....nou dat doet hij gelukkig niet. Het onrustige herken ik wel een beetje, maar maak me daar niet zo druk om. Ilja