Hoi, Mijn naam is Sara en ben 18 weken zwanger. Nu zit ik wel met een paar vraagjes en maak me enkel ongerust door dingen op te zoeken. Ik had al een paar dagen pijn in men onderbuik (net als menstruatiepijn) alsook men onderrug. Heb op materniteit aan de monitor gelegen en daar had ik op een half u 1 kleine piek van een harde buik, desondanks dachten ze aan een blaasontsteking, dus urine afgenomen en naar de gyne gestuurd. De dag erna gebeld en bleek niets van ontsteking of infectie te zijn. Ook heb ik nog geen enkele bloeding ofzo gehad. Toch wou de gyne dat ik langst kwam, op de echo was met ons prinsesje alles goed, gewicht goed, hartje goed. Tot ze een inwendige ging doen (om iets aan men baarmoeder te controleren als heb ik niet begrepen wat) Nu heb ik al zeker tot de 30ste platte rust voorgeschreven en utrogestan alsook magnesium maar ik begrijp absoluut niet waarom!! Moet ik bang zijn om onze prinses te verliezen?? Ik voel ze elke dag super goed en dat maakt me net iets ongeruster tot ik dingen opzoek wat met de baarmoeder te maken hebben en dan lees ik enkel doodgeboortes of gestorven vlak na de geboorte. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want ik word stilaan gek in men zeteltje zonder te weten waarom en wat. Ongeruste groetjes Sara
Ik zou de gyn zeker bellen om om uitleg te vragen, want ik snap er ook niet veel van. Het kan zijn dat je baarmoederhals niet zo lang meer is, wat op ontsluiting zou kunnen wijzen, maar ik roep maar wat, ik weet het ook niet. Raar dat ze het niet meteen even duidelijk hebben uitgelegd. Bellen hoor! Sterkte! Suus
Hey, Bedankt voor je snelle reactie! Ik had nog geen ontsluiting en ook geen vruchtwaterverlies maar ik twijfel of ze nu zei dat de hals te kort was of te week en als ik die verschillen opzoek op het internet krijg ik toch verondrustende commentaren te lezen. Groetjes
Heeft ze met de eendebek gekeken? Dan zou ze kunnen hebben zien dat ie te week was. De lengte meet je dmv een inwendige echo. Maar ik zou toch echt ff bellen als je zo ongerust bent! Suus
ze heeft met de eendebek gekeken en een inwendige echo en daar een meting gedaan en dat moest iets zijn dat boven de 4 uitkwam maar was het niet. als ik nu ga bellen is het net alsof ik niet geluisterd heb en voel me daar wat lastig bij :s
De utrogestan en magnesium zorgen ervoor dat je baarmoeder weer tot rust komt.Je baarmoederhals moet 3cm of meer zijn.Tenminste hier in het AMC is dat wat ze minimaal willen. Zou toch inderdaad even een gesprek aanvragen met je arts. Zeg desnoods dat je gestresst was en dat er veel langs je heen was gegaan en je hoopt dat er nog eens uitleg wordt gegeven. Sterkte!!
Dan denk ik dat je bm-hals misschien wat aan de korte kant was. Als je heel erg schrikt, en jij bent heel erg geschrokken, dan neem je niet alle informatie in je op. Dat weten artsen ook wel, uit ervaring. Lopen stressen is niet gezond, ook niet voor je baby, dus bellen! (Zo, en nu zeg ik het niet meer ) Suus
Ben het met de meiden hier eens, absoluut gewoon bellen. Magnesium; dat schrijven ze voor tegen harde buiken. Toch?