Hallo, Hoewel de bevalling van mijn eerste kindje in totaal vrij lang duurde (vanaf gebroken vliezen tot geboorte 26 uur) verliep deze in eerste instantie vrij vlot vanaf het moment dat ik regelmatige weeën had ,ong 6 cm ontsluiting in 3 uur. Daarna bleef echter de ontsluiting steken doordat mijn zoon niet goed lag met alle gedoe tot gevolg. Mijn dochter echter, is vanaf de eerste fatsoenlijke wee in 2 uur tijd geboren! Het 'rommelde' wel al de hele dag, maar voordat het echt losging lag het al uren stil. Deze turbobevalling was het resultaat van strippen op mijn verzoek omdat ik niet nog eens zo'n langdurige gebeurtenis wilde als bij de eerste. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, maar als ik een kwartier later had gebeld of het ziekenhuis verder weg was geweest had ik de verloskamers niet eens gehaald! (De vk die me had gestript had voorzien dat t hard zou gaan waardoor ik direct mocht komen, ipv eerst huisbezoek). Waar moet ik nu op rekenen bij een derde? Moet ik toch maar overwegen thuis te bevallen? Ik weet dat het nooit met zekerheid te voorspellen is natuurlijk. Moet ik dan bij de eerste serieuze wee bellen? Tegen die tijd kan ik het natuurlijk gewoon overleggen met mijn eigen verloskundige, maar ik ben wel benieuwd hoe een ander erover denkt... alvast bedankt!
Hallo, Tja dat is lastig, het is inderdaad niet te voorspellen. Soms gaat een derde weer zo snel maar soms duurt deze bevalling weer ineens een stuk langer. In zo'n situatie zou ik gewoon kijken hoe het gaat en dan beslissen waar je bevalt. Je maakt dan afspraken met de verloskundige niet wachten tot weeen a 5 minuten maar als jou gevoel aangeeft dit is het dan bellen. Het valt allemaal niet te plannen hoe het zal gaan. Groetjes Ineke