Momenteel gieren de zenuwen door mijn lijf en ben misselijk door de spanning. Wie mijn 'handtekening' ziet en ik erbij zeg dat ik nu weer zwanger ben, snapt het denk ik wel. 13e weer een positieve test in handen. Vandaag weer een testje gedaan. Vind hem niet heel veel donkerder geworden (zit nu op 4+4 weken) of maak ik mezelf gewoon gek. (Test was nu wel binnen 1 minuut al zichtbaar, vrijdag was dit na 3 minuten) ben zo zenuwachtig voor deze week, tussen week 5 en 6 is het de vorige 2 rondes misgegaan. Dit merkte ik al doordat testen niet heel (veel) donkerder werden en na 1 week weer afnamen. Hoe kan je ontspannen met deze achtergrond als achterliggende gedachte? (En nee stoppen met testen kan ik niet..)
Mediteren. Jezelf voorhouden dat wat gebeurd, gebeurd. Je zegt al niet te kunnen stoppen met testen dus ja dan maak je het jezelf al erg lastig denk ik zo. Ik ga voor je duimen! En gefeliciteerd!!
He gedsie, ja, ik snap je spanning wel. Maar ik vind je testen echt prachtig! Ja, bij mij helpt een lekker bad of een strandwandeling, ik weet niet of je zoiets ziet zitten? Massage oid plannen, lekker met kinderchampagne tegen je man aankruipen en een filmpje kijken? En laat t jezelf ook toe om verdrietig en onzeker te zijn, dat is heel vervelend maar wel heel normaal. Dikke knuffel en ik duim voor jou dat het goedgaat! Je hebt al een dochtertje dus jouw lichaam kan het!!
Het doortesten (niet elke dag natuurlijk) gaf mij de andere rondes uiteindelijk wel wat houvast voor wat komen ging. Vandaar dat ik deze week nog wel 1 of 2 testen wil uitvoeren. Ik weet dat het altijd fout kan gaan, maar dit is weer zo'n 'grensgebied'...evenals voor mij de 8,5 week en 12 weken 'grensgebieden' zijn aangezien het toen die keren ook is misgegaan.
ja, dat is zeker waar. Ik ben dan ook erg dankbaar dat we al een dochtertje hebben. de angst is alleen dat je niet weet hoe vaak er een miskraam zich zal voordoen om dan uiteindelijk (hopelijk) wel weer een gezonde zwangerschap te hebben. dank je wel voor de ontspanningsopties .
Ik vind de nieuwe wel beter te zien dan de eerste eigenlijk, hij is egaler. En dat hij eerder te zien is, zegt natuurlijk ook al veel! Ontspannen lijkt me nu idd ook erg moeilijk. Misschien helpt het om voor nu te accepteren dat het nog een paar lastige weken zullen zijn en dat je daar spanning van zult voelen. Laat deze weken lekker de boel de boel en doe de dingen die jij fijn vindt. Wees extra lief voor jezelf! Heel veel sterkte! Ik duim mee voor je!
De testen kunnen je voor de gek houden hea... Daarmee bedoel ik te zeggen dat als je lichaam teveel hcg aanmaakt de test lichter uit slaat( bij meeste rond week 6). De test kan de hoeveelheid niet aan en raakt van slag zeg maar. Maar je sommige vrouwen schieten met hcg omhoog dus kan ook zo maar zijn dat je een lichtere test krijgt terwijl het gewoon goed zit. Wanneer heb je afspraak bij vk?
ja klopt dat door hoge hcg testen lichter ogen, maar dat is inderdaad meer richting de 6 weken. Donderdag doe ik mijn laatste dan ben ik pas 5 weken dus zie wel wat er gebeurt Ik ga die dag dan ook een afspraak maken bij de vk, want wil eerst even die 5e week aantikken.
ik denk dat ik mee gaat in jouw reactie en probeer het maar over me heen te laten komen. De spanning is inderdaad niet weg te halen, omdat dit ook onbewust gewoon aanwezig is door iets waar je geen controle over kan hebben. Accepteren is het beste en hopen dat deze begin weken snel voorbij vliegen.
Gefeliciteerd! Ik heb ook 2 x getest en mijn latere test was niet donkerder als de eerste test... Stress!! Gelukkig inmiddels 9,5 weken zwanger en een kloppend hartje gezien. Dus de testen zeggen in mijn ogen niet altijd wat.
Ik reageer eigenlijk nooit maar ik vind het zo bijzonder toevallig dat ik 13/11 en 16/11 ook heb getest. Mijn testen zagen er hetzelfde als jouw testen uit. Ik snap met je achtergrond dat het moeilijk is om vertrouwen te hebben. En blijven testen moet je zeker doen als je daar rust van krijgt. Maar probeer te genieten in de tussentijd van het wonder dat in jou aan het groeien is. Sterkte en ik hoop dat de eerste weken voor je voorbij vliegen zodat je echt kan gaan genieten.
Gefeliciteerd! Wat ik doe wanneer ik weer zwanger ben? (zie onderschrift) blik op oneindig... Ik probeer bezig te blijven, ren me sowieso al gek de hele dag, maar ik kan er gewoon niet teveel bij sitl staan omdat ik dan teveel ga malen. En wat mij ook heel erg geholpen heeft, is de gedachte aan wat de baby op dat moment van je meekrijgt en de herinneringen die je samen opbouwt. Nu is de baby er, nu zijn jullie samen, nu is die band tussen jou en de baby uniek. Ik wilde dat al mijn baby's dat gevoel van liefde en blije verwachting van mij mee zouden krijgen. Of he tnu weer misgaat of niet, ik wil dat we die herinnering samen hebben. En als het dan misgaat, dan doet het niet meer of minder pijn dan wanneer je constant hebt zitten malen of het wel goed gaat of niet. Dan heb je die herinneringen in elk geval nog! En als het wel goed gaat, dan heb je die goede herinneringen ook, net zo mooi Makkelijker gezegd dan gedaan hoor, maar mij heeft het in elk geval erg geholpen.
Wat een mooie gedachten! Ik ga proberen ook wat bewuster herinneringen op te bouwen nu ik dit zo lees. Vind het echt heel mooi...
Je zult merken dat de tests onderling ook kunnen verschillen qua kleur. Ik heb een paar van deze zelfde testen liggen en de controlestreep is ook constant anders.
@Nene: o dat is inderdaad wel toevallig qua testdatum . @vlinder84: Zo heb ik het nooit bekeken, want zat/zit altijd in een soort angst die eerste weken. Zo bang dat het fout gaat en dus vergeet om ook te genieten van het 'nu moment', maar denk ook dat het ontstaan is door zelfbescherming. @cheshire: hmm dat klopt wel wat je zegt, want er zit soms inderdaad best wel verschil in de die testen. Zag ik bij deze 2 testen ook (controlestreep). Morgen nog 1 test en dan stop ik. Als deze niet lichter kleurt dan ga ik erop vertrouwen dat het goed zit en genieten !
Nou hier weer getest.vind hem niet veel donkerder dan de test van de 16e, maar die van de 16e werd na 1 minuut zichtbaar en deze test binnen 20-30 seconden, dus dat zal dan wel een goed teken zijn? Ik ga het nu loslaten en proberen ervan te gaan genieten. Fout kan het altijd gaan, maar nu is het bij me en ik moet mij niet meer laten leiden door angst gevoelens .
Meid, je hebt prachtige testen die duidelijk donkerder worden, je bent zwanger! Dans door de kamer, knuffel je buik en zoen je man Niks wat jij nog kan doen, behalve een goede broedmachine zijn
Mooie testen hoor! En je ziet de streep steeds eerder, dat is echt een goed teken! Je hebt soms het gevoel dat 'je moet ontspannen' en 'je moet genieten'... Dat hoeft echt niet. Soms is het ook wel even fijn om aan alle gekte toe te geven. Als het niet lukt om te ontspannen ga je al gauw forceren. En een beetje ontlading kan ook wonderen doen