Buikgriepje, tips?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sado, Nov 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,101
    17,089
    113
    Hi dames,

Gisteravond laat begon ik mij opeens erg beroerd te voelen. De hele nacht wakker gelegen met misselijkheid, maagzuur en enorme darmkrampen. Regelmatig uit bed gegaan omdat ik naar het toilet moest met (waterdunne) diarree of het gevoel had te moeten overgeven.

Vandaag ook weer de hele dag ontzettend beroerd. Extreem moe, slapjes, soms erg misselijk en de diarree die maar niet stopt. Ondanks vaak het gevoel te hebben 'op het randje te zitten' gelukkig nog niet hoeven overgeven.
    Ik ga er vanuit dat ik een buikgriepje te pakken heb, gezien dit heerst en mijn man nergens last van heeft, terwijl wij hetzelfde gegeten hebben gisteren en eergisteren.

Eten gaat erg lastig, heb er vandaag met erg veel moeite 2 droge broodjes, een banaan en een klein kopje kippensoep in gekregen. Ik probeer wel veel te drinken, dus heb al veel bekers thee, water en dunne limonade gedronken.

Is er iemand die verder nog tips heeft? Moet ik de gyn hier over inlichten?

Alvast bedankt! :)

2. demie

demie Bekend lid

May 17, 2014
    931
    0
    16
    Ik geef mijn lichaam dan even helemaal rust door 12 uur niks te eten of te drinken en daarna alleen afgekocht water of thee met biscuitjes. En weer rustig opbouwen. Helpt dit niet dan wel naar de dokter!! En als je het idee hebt dat je uitdroogt of twijfelt of 't niet van iets anders komt zou ik ook gewoon bellen. Liever te vaak dan te weinig.
    Beterschap!

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Op een pepermuntje zuigen voor de misselijkheid, klinkt gek, maar werkt hier super. Beterschap!

4. poekien

poekien Niet meer actief

Ik heb het ook sinds vrijdag. Zolang je geen hoge koorts hebt of uitdroogt is het volgens mij gewoon uitzieken. Ik drink idd beetjes thee en droge biscuitjes. Sinds vandaag dan, gisteren heb ik niets gegeten, alleen beetje thee gedronken. Ben ook al een paar kilo afgevallen zag ik vanochtend maar maak me nog geen zorgen, als ik me dinsdag nog niet beter voel of hoge koorts krijg ga ik de huisarts bellen. Maar als jij twijfelt gewoon bellen hoor, eens met demie wat dat betreft! Beterschap meid.

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Kleine beetje eten. Kijken of je dat binnenhoudt. Hier werkt boullion met droge crackers altijd erg goed! En kleine slokjes lauw water.
    Ik heb met 38.5wk nog buikgriep gehad.. heb daarvoor niet de verloskundige gebeld.
    Ik zou bellen als je echt niks meer binnenhoudt en je bang ben voor uitdrogen.
    Of als je heel ongerust bent.

Beterschap!

6. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,101
    17,089
    113
    Bedankt voor de tips, dames! Ik ga dus lekker door met waar ik mee bezig ben: kleine beetjes eten en goed uitrusten :)

Share This Page