harde buiken tijdens liggen door "laagliggende baby"

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door marjah, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

gisteravond zijn we even naar het ziekenhuis geweest in verband met harde en rare buiken. Ik heb al een aantal keer harde buiken gehad (o.a. zaterdag en gisteren) en ik heb deze tot nu toe steeds liggend gehad.

Gisteren lag ik de hele middag op de bank (andere dochter sliep lekker lang, dus ik nam het er van ;)) en mijn buik bleef raar doen. Harde ballon, gespannen, zacht wisselende elkaar af.

Okee, ik was wat gestresst geweest maandag, maar ik vraag me dan wel af waarom ik nooit harde buiken heb als ik zit. Ik voel harde buiken aankomen (het echte ballonnetje), en ik voel de afgelopen dagen al steeds aan mijn buik of deze hard wordt.

Zittend of staand voel ik nooit hard, behalve waar de baby zit. Helemaal overdwars onderin, of aan de onder in aan de rechterzijde. Trappen voel ik eigenlijk altijd liksonder en nooit hoger dan halverwege vagina-navel. Beebje zit dus echt onderin.

Het lijkt ook of ik meer last van mijn darmen en blaas heb, als ik lig.

Kan het zo zijn dat doordat de baby zo laag zit te rekken en strekken, dat te liggen de druk in mijn baarmoeder groter wordt (doordat blaas en darmen dan ook beginnen te irriteren) en dat ik daardoor harde buiken krijg?

Wat is een andere reden dat je harde buiken kunt krijgen als de baby zo laag ligt?

Liefs,
    Marjah

Oh ja, ik ben 22.5 weken zwanger

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Vaak komen harde buiken op het moment dat je gaat ontspannen. Dan gaat de baarmoeder reageren. Het kan ook door de ligging van het kind komen en darmen en blaas kunnen deze ook veroorzaken inderdaad.
    Ik zou lekker een warme kruik op je buik doen, vaak trekt het dan gewoon weg

Groeten evelien

Deel Deze Pagina