Veel clusteren maar niet (meer) doorslapen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vlinderCN, 2 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja ben ook niet tegen afgekolfde melk geven als het zo uitkomt. Maar loop dan idd tegen hetzelfde aan dat ik ook weer moet kolven en vind ik echt geen leuke bezigheid. Maar omdat ik 1 borst per x voed moet dat nu wel bij de vroege ochtendvoeding, daar zit dan voor 11 uur melk in:roflmao:
    Overdag komt mijn zoon ook zeker elke 2-3 uur, hij houdt zn gewicht graag in stand o_O, vind ik ook geen probleem. Cb hier vond dat ik best naar 6 voedingen kan gaan :eek: wat ik echt heel weinig vind voor 2 mnd oude baby en is gewoon geen optie. Dus jouw cb is stuk bv vriendelijker denk ik.
    Hoeveel weegt je zoontje nu? -1 is toch prima, scheelt hoop met dragen/tillen dan +2,5:rolleyes:
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Lang nacht voedingen en veel nacht voedingen is heel normaal met borstvoeding.
    Fles geven heeft hier bij alle drie de kinderen nooit wat uitgemaakt voor langer slapen, werden ze alleen maar onrustig van.
    Jongste is nu 14 maanden en die krijgt nog steeds 3-5 nacht voedingen. Tot een maand geleden dronk hij ieder half uur - uur in de nacht. Om gek van te worden. Ik heb een jaar lang op nog geen twee uur slaap per nacht gefunctioneerd en ja dan ben je totaal uitgeput. Maar je kan er niets aan veranderen. Doorslapen kan je niet forceren (ja tenzij je hem twee weken lang de hele nacht laat huilen, maar dat is niet mijn stijl).
    Vooral zelf proberen een beetje te doezelen tijdens het voeden, warm blijven helpt daarvoor. Muts op, sjaal om dan blijf je lekker warm en slaap je beter verder. En pluspunt van een zachte sjaal is dat ukkie die fijn vindt om aan te friemelen en dan minder met zijn handjes aan je gezicht/lijf frummelt wat je wakker houdt
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wow.. dat zou ik echt niet trekken. Heb nu al een veel te kort lontje bij mn dochter en man :| gelukkig slaap t ie alweer weken "door" na het clusteren. Ga m niet speciaal wakker maken voor voeding, rond 1930/20u slaapt ie en tussen 3 en 4u meldt ie zich weer. Toch gek dat het bij elk kind zo anders is he.. alhoewel mn zoontje echt exact het ritme van mijn dochter volgt.
     

Deel Deze Pagina