Veel collega's: hoe doe je dat met je bruiloft?

Discussion in 'De lounge' started by sunshineS1976, Feb 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Wij hebben werk en prive gewoon gescheiden gehouden. We hebben dus geen enkele collega uitgenodigd.

2. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wij hebben geen collega's uitgenodigd. Wij hadden op dat moment met geen van allen een diepere band. Ik zat er daarom niet op te wachten en hebben alleen naaste familie en vrienden uitgenodigd.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Wij trouwen half juni.

Voor mijn collega's - een twintigtal - doe ik waarschijnlijk begin september (als iedereen terug is uit vakantie) een receptie tijdens de middag.

Zijn collega's - een dertigtal (met eventueel partners) - nodigen we waarschijnlijk op een zondag uit bij ons thuis in de tuin. Hapje, drankje, ...

Ons huis is niet rolstoelvriendelijk en er zijn een aantal mensen met een handicap bij mij op 't werk. Bovendien werk ik voor een organisatie die werkt rond handicap dus ik vind het wel belangrijk dat iedereen of zo veel mogelijk collega's erbij kunnen zijn.
    Vandaar twee aparte feestjes.

Onze eigenlijke trouw is héél klein, alleen met familie en met maar 35 man.

Bij mijn partner op 't werk is 't overigens de gewoonte dat héél het bedrijf wordt uitgenodigd, maar dat is zowat 100 à 150 man ... Daar gaan we niet aan meedoen. Alleen zijn afdeling wordt dus uitgenodigd.

Zijn collega's wilden zichzelf overigens 2 jaar geleden al uitnodigen toen we een huis kochten ;) ... Want ja, ook een house warming is daar de gewoonte.

Bij mij op 't werk doen ze er iets minder moeilijk en "veeleisend" over, al weet ik dat mijn collega wel een heel deel collega's heeft gevraagd op haar trouw (ik werkte er toen nog niet). Maar zij gaf dan ook een heel groot feest en dan kijk je dus iets minder op 15 man meer of minder.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Alleen uitnodigen die je in het dagelijks leven ook ziet en het echt mee klikt. Heb dit met familie ook gedaan. Ga niemand uitnodigen omdat het zo zou horen of zielig is. Van mijn waren er 4 van de ongeveer 10 collega's en van partner ongeveer 20/25 met of zonder partner van de minimaal 70 waar hij echt contact mee heeft.

Tantes/ooms en nichtjes/neefjes die ik 1x per jaar zie zijn ook niet uitgenodigd

Wij hadden geen receptie dus kwamen op het grote feest. Bruiloft zelf alleen de echte vrienden en familie

5. violetta

violetta Niet meer actief

Ja lovewinnie wij hadden dat ook. Alleen feest. En van collega's alleen waar we bevriend mee waren en ook niet alle ooms/tantes neven/nichten. Wij wilden een gezellig feest met mensen waar we iets mee hebben. En ga me dan niet druk maken om de niet genodigden want als die nadenken weten ze ok wel dat geen/weinig contact hebben. Maar ja. Schijnbaar hoort erbij iedere kennis maar uit te nodigen, maar waarom? Kados/zaal vullen?!
    Succes met kiezen in ieder geval!

Share This Page