Zoals het hier boven zegt ben ik misselijk en moet ik spugen heb ook geen eetlust eet dus ook te weinig maar probeer als ik s,ochtends misselijk ben toch te eten soms met tegen zin maar t lukt vannochtend ging ik eerst even douchen want voelde me goed nu draaide dat al snel om en stond ik dus te spugen en ben nog steeds misselijk ondertussen heb ik wel 1.5 broodje gegeten maar de misselijkheid blijft hangen tips zijn van harte welkom
Cola...af en toe paar slokjes cola helpt me. En waterijs...door de kou vh ijs in je keel word de zenuw die het kokhalsreflex geeft even verdoofd waardoor de misselijkheid ff weg is. Verder zorgen dat je maag niet leeg is, eten waar je trek in hebr ook al is dat een big mac. Sterke.
Eten voordat je opstaat, rijstwafel of crackers ofzo. Dan opstaan en ontbijten. Ik at alleen maar waar ik zin in had. Soms waren dit dagenlang alleen maar waterijsjes en cracottes met pindakaas. Heel veel kleine beetjes eten, dus echt wel 10-15 eetmomenten op een dag. Als het echt erg is naar de huisarts voor emesafene zetpillen.
Ik heb ondertussen al 4x gespuugd ik hou helemaal niks binnen het is eten en dan na 1.5 weer spugen eten spugen maar merk nu dat ik in eens mega moe ben terwijl ik vanmiddag nog geslapen heb zn 30 min pff word er moedeloos van net maar kippensoep gegeten hopelijk blijft dat er wel in
Bedankt dames , ik ga vandaag maar waterijs en cola halen , gisteren is alles er uitgekomwn ook de kippensoep dus ook weinig vocht binnen gekregen met als gevolg hoofdpijn moet vandaag naar de verloskundige dus ga ik het even voorleggen wat er nog meer aan te doen is ben in 1 dag half kilo lichaams gewicht kwijt dus dus als dit zo door blijft gaan komt dat niet goed
Poedel, als ik jou was zou ik even niks eten en echt mini slokjes drinken om de paar minuten.. Je maag raakt helemaal van streek en gaat denk ik nu in opstand met alles wat erin komt. Zo min mogelijk prikkeling is nu het beste. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!!
Helaas kun je er niet veel aan doen.. Je kunt vragen om emasefene zetpillen, dat haalde de ergste misselijkheid bij mij ervan af, maar ook dat hielp helaas niet zoals ik het had gehoopt! Rond de 12 weken ging het iets beter, en nu ben ik helemaal niet misselijk meer! Ik heb toen wel eens gedacht, volgens mij gaat dit nooit weer over! Ik spuugde ook alles uit.. ik heb daarom ook geen tips, want alles wat ik at of dronk kwam er weer uit.. ik heb toen ook nog ORS gekregen van de huiisarts.. hoever ben je nu? Hopelijk voel je je gauw beter!! Succes!
Bah wat vervelend he ..! Had er ook last van begin van de zwangerschap ( gelukkig na een week of 16 niet meer ) . Inderdaad cola , ik begon iedere ochtend met een glas cola en nam een flesje mee naar t werk . Altijd een ( droog ) koekje/ cracker / soepstengel mee in je tas en toch proberen steeds een klein hapje te eten .
Echt naar. Ik heb naast emesafene ook Primperan voorgeschreven gekregen. Misschien is dat iets voor jou? Ik werd er nogal duizelig van maar misschien valt het bij jou mee en wordt het braken tenminste onderdrukt. Veel sterkte!
Zelf geen last van.. maar gember capsules of gember thee zou enorm moeten helpen tegen de misselijkheid en spugen! Succes niks aan!
Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en ben nu 7 weken en 4 dagen en de verloskundige geeft aan dat er weinig aan te doen is elke 2 uur wat eten en hopen dat het met 12 weken over is
Ik was erg geholpen met de Okugest pilletjes van VSM. Kun je gewoon bij de drogist halen. Niet iedereen heeft er baat bij heb ik hier al gelezen, maar het is makkelijk genoeg om even te proberen. Ik hoop dat het voor jou helpt zoals het voor mij deed!
Oh vervelende kwaal in de beginfase, blij dat ik dat niet meer heb! Het werd minder na 11 weken en met 19 weken echt voorbij. Hier hielpen gemberpillen en emafasene via de huisarts. Had 's nachts soms ook vreselijke maagkrampen. Inderdaad eten waar je zin in hebt en kleine beetjes eten. Soepstengels at ik vaak. Helaas is er niet veel aan te doen... Sterkte!
Sorry, maar dat is gewoon niet waar! Het klopt dat het moeilijk te behandelen is, maar er is echt wel meer te doen dan niets. De huisarts kan emesafene of primperan voorschrijven en als dat niet helpt dan kan hij doorverwijzen naar de gyn die nog andere opties heeft. Daarnaast is het belangrijk dat gemonitord wordt of je bent uitgedroogd of niet. Als dat het geval is, kan er in het ziekenhuis een infuus met vocht worden gezet. Tevens kan bij het niet in staat zijn eten binnen te houden ook sondevoeding gegeven worden. Ben je al bij de huisarts geweest? Als dat niet het geval is, zou ik daar morgen een afspraak maken! Op deze site: Welkom bij Stichting ZEHG - Stichting ZEHG kun je meer info vinden over ernstige zwangerschapsmisselijkheid.
Dank voor je reactie rosao ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de huisarts vandaag lijkt het iets beter ben benieuwd hoe het morgen weer gaat zijn maar als het niet beter word en ik echt hele dagen blijf spugen dan maak ik zeker een afspraak bij de huisarts want het is niet echt bepaald prettig nee
Veel spugen en weinig drinken kan ook echt snel leiden tot uitdroging en dat is voor niemand grappig!