Hersenvliesontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    HELP... Is er een dokter aanwezig of iemand die er veel vanaf weet? :S

Mijn vriend werkt met daklozen en er is vandaag een vrouw overleden aan hersenvliesontsteking. Alle begeleiders en bewoners hebben nu een 'kuur' van pillen.

Hij heeft meteen nagevraagd hoe het zit met overdragen naar mij, aangezien ik natuurlijk zwanger ben!
    De dokter heeft gezegd dat dat niet kan.

Klopt dit? Ik maak me toch wel erg ongerust hoor! Hij loopt geen risico zolang ie die kuur netjes volgt hadden ze gezegd. Maar loopt ons babytje ook echt geen gevaar?

Ben al druk aan het googlen.. Damn :S Moet ik hem niet eerst een uurtje onder de douche zetten ofzo als ie thuis is? :S Moeten we niet even wachten met zoenen/sex? Tot die kuur af is? Of overdrijf ik nu :S

Ik weet erg weinig van hersenvliesontsteking af.. :S

2. Niet meer actief

Ik zou even bellen met de VK om het na te vragen, of anders de huisarts/huisartsenpost.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

volgens mij is het niet besmettelijk, ik heb tenminste daar nog nooit wat over gehoord.

maar in dit geval idd even verloskundige of huisartsen post bellen

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    het is dus wel besmettelijk... waarom moeten anders mensen die in nauw contact hebben gestaan een kuur? er zijn 2 vormen waarvan er 1 wel overgedragen kan worden omdat het een bacterie betreft.
    ik zou gewoon ff naar de verloskundige bellen... al is het maar voor je eigen gemoedsrust...

succes ermee

gr Jose

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Heb toch maar even de huisartsenpost gebeld, vorige keer werd ik ook heel aardig te woord gestaan toen ik een vraag had.
    En de assistente begreep dat ik toch wat ongerust was, heeft het nagevraagd bij de huisarts.. en het kan geen kwaad voor mij of de baby.

Ik ben gerustgesteld :)

Jeetje het is toch wel een gek idee hoor, dat iemand daar zo snel aan is overleden.

Meiden, bedankt voor de reacties, door jullie heb ik ff gebeld en ben ik nu een stuk geruster.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    OOh bah ik vind dat zo eng he, hersenvliesontsteking!
    Niet alleen voor mezelf maar ook bij mn kids, ik check ze ook ieder uur als ze koorts hebben :oops:

Deel Deze Pagina